Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ha allemaal,
Ik ga morgen waarschijnlijk bij Brouwer een wit transalpje kopen uit 2006 Het leek me een goed idee om me hier te registreren. We gaan 'm binnenkort zelf n kleine beurt geven (gekozen voor aankoopprijs zonder beurt en garantie dus), misschien dat ik hier nog wat goeie tips vind in het Techniek gedeelte. Nog concrete Transalp tips wat betreft waar ik op moet letten bij proefrit b.v.?
Over een week of drie trekken we er 5 weekjes op uit, beginnend in Budapest, en dan een flinke ronde door de Balkan (Roemenie, Bulgarije, Griekenland, Macedonie, Montenegro, Bosnie enz). Vorig jaar op een Guzzi Calif - totaal niet bevallen - dit keer op een motor die voor dit soort vakanties beter geschikt is!
Groet
Fleur
Uit ervaring weet ik dat een African Twin iets lager is dan een Alp 650.En ik ben maar 169 dus Africa Twin is voor mij te groot/log ben ik bang!
Waarom geen XL600V PD10(dubbele schijf voor)? ook erg geliefd bij reizigers en plenty te koop.....Dank allen
Het is hem niet geworden, helaas. Hij trok zwaar naar links, had valschade rechts wat er misschien mee te maken had (al was het verhaal "transport"). Stuur werd wat rechtgetrokken, toen was het minder maar nog niet over, dus ik vertrouwde het niet. Vandaag gaat een monteur er naar kijken en wordt ik teruggebeld maar helemaal gerust ben ik er niet op.
Wat keuze voor geen garantie noch beurt betreft: hij had 3000 km geleden zijn beurt gehad, dus daar moest echt niks aan gedaan, al was ik wel van plan olie te vervangen & filter checken/vervangen. Blokjes waren nog goed (schijven echt perfect, banden eveneens, zag er verder echt heel netjes uit). Je betaalt bij Brouwer dan 350 euro voor beurtje met garantie, wat in praktijk neerkomt op 70 euro kosten (max, want remvloeistof was echt nog niet nodig op die km), dwz bijna 300 euro aan garantie. Dat zie ik dan liever als eigen risico, vooral gezien je op vakantie als iets kapot gaat het toch moet laten fixen (en garantie alleen geldt als je het bij hen laat fixen), en aan niet-slijtende onderdelen gaat er aan een transalp toch niet heel vaak wat kapot begrijp ik.
Enfin, ik ben nog zoekende Enorm veel particuliere 650 staan er niet op marktplaats op het moment. Garages vragen vaak teveel en vind ik over het algemeen niet zo betrouwbaar ("prachtige motor!" not) Heb er al een aantal bekeken, de een (Almere) bijzonder slechte staat, een ander interessante (Valkenswaard) maar met onbetrouwbaar verhaal over wel/niet kleine beurt en uiteindelijk geen antwoord meer gekregen. We gaan over 2-3 weekjes weg en moet de hele reutemeteut er ook nog op monteren (alle koffers, rek, valbeugels, verlaagdzadel enz) dus ik begin 'm een beetje te knijpen. En ik ben maar 169 dus Africa Twin is voor mij te groot/log ben ik bang!
Dit weekend denk ik hier kijken: www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-hon...-honda-transalp.html