Ha allemaal

01 juli 2014 13:10 #21 door Damian
Beantwoord door Damian in topic Ha allemaal
Je kunt de knipperlichten ook onderaan het kofferrek bevestigen met een 90 graden hoekje
Als het hoekje niet te stevig is en je valt buigt het hoekje voordat het knipperlicht afbreekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2014 21:48 #22 door Fleur
Beantwoord door Fleur in topic Ha allemaal
Bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ik heb toch het rek teruggestuurd & voor het zijkofferrek gegaan, in de veronderstelling dat die wat meer afstand geeft. Anders ga ik alsnog naar "houtje touwtje" oplossingen kijken.
Knipperlichten verplaatsen is bij mij geen optie omdat je die van boven met een bout toch ergens zult moeten vastmaken, en die bouten krijg ik er niet meer uit. Twee knippers van 6 cm gekocht dus... Fingers crossed :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2014 22:48 #23 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Ha allemaal
Wat voor merk rek heb je besteld?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2014 12:25 #24 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Ha allemaal

Een aluminium plaatje aan een ijzeren rek lassen zal niet gaan (tenzij het rek ook van aluminium is)want die 2 materialen kun je niet aan elkaar lassen) Sorry Arjen..
Succes!


Hmm, ik hoop dat het rek van staal is en niet van ijzer ;)

Het lassen van alu op staal kan wel (explosie lassen), maar is inderdaad onzin. Even niet bij stil gestaan. Een dun stukje staalplaat erop lassen en even netjes spuiten/poedercoaten is veel (heeeeeeel veel) goedkoper. Dus ik geef je volledig gelijk Sandra ;)

Over die bouten die niet loskomen, dat zou mijn eerste aandacht hebben. Als je achterlicht een keer defect gaat, moet het er écht af. Dan wil je niet met dit probleem bij een pompstation staan lijkt mij...

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2014 21:28 #25 door Fleur
Beantwoord door Fleur in topic Ha allemaal
Het is alleen het topkofferrek dat niet los komt (dat was nodig voor andere knipperlicht constructie maar ging dus niet). Het hele ding zelf kan gelukkig wel los.

Na een he-le-boel geduw en getrek hebben we het rek (Givi) erop gekregen. Die kleine knipperlichten van 6.5 cm waren echt een grap--totaal niet veilig. Wonder boven wonder passen de originele knipperlichten er toch op (niet met koffers, wel met de tassen die ik heb). Dus dat was mooi :)

Nieuwe beren op de weg echter: de ketting 'loopt aan'. Hij stond eerst te strak, hebben hem zojuist goed gesteld (1 tot 1.5 cm speling als je erop zit), maar niet geheel onverwacht loopt hij nu nog verder aan.  :( Geen idee wat dat kan zijn. Jullie?

Ander ding is dat de klaxon en groot licht signaal niet werken. Ik dacht, kwestie van zekering vernieuwen. Inderdaad zat er geen zekering in, maar nieuwe zekering hielp niet. De stukjes "metaal" in het zekeringshuis waar de zekering "in klikt" ontbreken. Lijkt erop dat er een nieuw zekeringshuis op moet dus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2014 22:48 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Ha allemaal
Zet je motor rechtop en meet de speling, loop een meter met de motor naar voren en meet opnieuw. Herhaal dit een aantal keer.

Klinkt alsof je een strak stuk in de ketting hebt. Dat is meestal het begin van het einde. Je zult hem dan moeten stellen op het strakste punt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2014 23:17 #27 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Ha allemaal
Het lijkt me sterk dat die klemmetje zomaar verdwenen zijn. Dat er dan 1 kwijt is, oke, maar allebei...

Ik denk dat je verkeerd kijkt. Er zijn immers ook loze poorten en poorten waar je reserve zekeringen in kan doen.

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2014 09:29 #28 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Ha allemaal
Als je met de testrakke ketting hebt gereden kan ook je achterwiellager(s) naar de knoppen zijn. Helaas zelf gehad.

Controleernin dat geval ook de uitgaande as van je motor.  En de.marge dat en je noemt ken ik niet bolgens mij is  het meer; 3, 5 tot 4, 5 cm ofzo bij een rechtopstaande motor. Dit moet je dus ff met zijn tweeen doen.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2014 09:32 #29 door Fleur
Beantwoord door Fleur in topic Ha allemaal
@PimW: er is in Maart een nieuwe ketting + tandwielen op gezet, kan dat het echt zijn?

@stijnstijn: ik weet dat er loze poorten zijn met reserve zekeringen. Met het schema (op het zekerinshuis) van wat waar zit erbij is het precies de klaxon-gleuf waar zowel zekering als klemmen ontbreken. Ziet er zo uit namelijk, met de onderste twee reserves:

|||||
_ _


@TransAlpGhost Oei dat klinkt niet best. De ketting stond wel veel te strak voordat we hem aanpasten ja.
Wat kost dat? :( Ik ga toch maar zo meteen even langs iemand rijden denk ik.
Die marge staat in het boekje, we hebben het met zn tweeën gedaan (1 erop, 1 meten) dan dus 1.5. Op zijstandaard geloof ik rond de 3.5.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2014 12:55 #30 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ha allemaal
hallo fleur,

veel van je zorgen beschouw ik als kleinere problemen maar ik lees in je woorden dat je onzeker bent.

er is genoeg hulp aanwezig om jouw daar bij te helpen

ik bied je die hulp van maar je zult dan misschien toch een stukje moeten rijden

zo begrijp ik niet exact wat je bedoelt met aan lopen van de ketting ?
of je antwoord dat iets niet los wil komen,
al met al heb ik de overtuiging dat het allemaal oplosbaar moet zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden