Even kennismaken: Heleen - pré-beginner

18 juni 2020 19:40 #1 door Heleen
Even kennismaken: Heleen - pré-beginner werd gestart door Heleen
Hallo allemaal,

Ben al even aan het rondneuzen hier, en lees steeds weer dat een introductie gewaardeerd wordt. Bij deze, als is het nog wat voorbarig. Ik ben Heleen, 40 jaar, woon in Drenthe (Oosterhesselen, ik zag ook al iemand uit Gees hier op het forum!) en heb toch al wel 6 motorrijlessen gehad. Heb nog moeite met de 8 en de U maar geniet me rot.

Ik was van plan voorlopig nog niet aan een eigen motor te denken, maarja, het lonkt wel, ook al moet ik er eerst nog even voor sparen. Ik heb me nog niet serieus in de technische details verdiept, vooral om te voorkomen dat ik er te graag eentje aan wil schaffen. Maar al lezend en dromend van avontuurlijk op reis per motorfiets en dan niet beperkt zijn tot alleen maar asfalt, kwam de Transalp toch steeds voorbij. Toen mijn rijinstructeur vanmorgen ook nog uit het niets begon over de Transalp en zei dat hij dat helemaal bij me vond passen, heb ik me hier maar alvast aangemeld.

Straks zou ik dus graag met de motor op avontuur willen, maar niet per se alleen. Ook ben ik opgegroeid met een fiets: ik ben best handig maar weet nog maar erg weinig van motoronderhoud of reparaties. Ooit stak ik voor mijn Citroën AX zeer waardevolle info op via de AX-club, en jullie forum lijkt me zeker zo informatief en gezellig. Ik lees de komende tijd dus graag met jullie mee, (houd stiekem het aanbod in de gaten,) en mocht er een activiteit zijn die ook gaat zonder motor, kom ik graag ook in het echt kennismaken.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2020 20:38 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Welkom Heleen, veel succes met je verdere rij lessen en tot bij een clubritje ... de snertrit , als je je best doet :)
groet uit Vlissingen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2020 23:22 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Hi Heleen,

Welkom hier !
Leuk dat je vast wat komt verkennen.
Ik ben pas na 30 jaar motorrijden begonnen aan een Transalp en dat vond ik achteraf 30 jaar te laat dus wie weer bevalt zo'n motor jou ook wel.

Veel plezier & succes met lessen en examen doen !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2020 07:55 #4 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Dank jullie wel. Ik ga braaf oefenen en meld me wel weer zodra ik wat verder ben. November lijkt me een mooi vooruitzicht!

Heleen

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2020 00:10 #5 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
goed bezig
Groeten uit FC Twente ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 14:03 #6 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Eerste deel gelukt: geslaagd voor de examens. Voor het tweede deel nog even doorsparen, wie weet lukt dat nog op tijd voor die snerttocht ;-)

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 15:49 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Gefeliciteerd met de AVB B) 6 Sept is er een rit/evenement, maar dat ga je niet redden wsl?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 16:07 #8 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Dank! En met de AVD ;-) En leuk, maar zo snel heb ik nog geen motor. Nog even geduld, maar tot gauw!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 18:23 #9 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Gefeliciteerd Heleen, goed bezig !!

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 20:18 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner

Heleen schreef : Dank! En met de AVD ;-)


Ah, nu vat ik ‘m pas! Je hebt je rijbewijs binnen B) Super!!

Zou huren wat zijn voor je misschien?

motoshare.nl/motor-huren?brands=Honda&ca...e8-86a6-0242ac1a0009

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 20:48 #11 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Huren is zeker een optie tot ik iets kan aanschaffen. Dank voor de link, krijg er nog meer zin van :-)

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 20:52 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
12 september Drenthe Allroadrit :-)

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 20:55 #13 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Hè bah, dan zit ik voor mijn werk in het buitenland. Franse vooralpen, daar kan ik misschien ook een stukje rijden... ik houd de agenda in de gaten voor daarna!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 21:59 #14 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Hoi Heleen,
Super dat je motorrijlessen volgt!
Nu al je voorkeuren voor een aan te schaffen motor op een rij zetten is heel verstandig.
Honda maakt prachtige motorfietsen, zowel uiterlijk als technisch. De Transalp is altijd een goede keus.
Ik heb 13 jaar gelden uiteindelijk toch een Dominator nx 650 van 1997 met 7000 km gekocht, terwijl ik 2 week daarvoor dag en nacht een Transalp had beproefd en bijna een nieuwe had gekocht.
Een hele betrouwbare, sterke en goed berijdbare een cilinder, die prima in het terrein rijdt, met de juiste banden.
Als je zondags rondom het Staatsbos van Hooghalen tot Borger gaat rijden t.z.t. of langs het Oranjekanaal kom ik je geheid tegen.

Groet Bronco, Rolde

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 10:59 #15 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Niet alleen het rijbewijs ging vlot, ook het sparen... en de zin in een eigen motor wordt steeds groter. Mijn kennis loopt nog wat achter dus vind ik het erg lastig zelf te bedenken waar ik allemaal op moet/kan letten bij het kopen van een tweedehands. Ik probeer me aardig in te lezen, en vooral ook hier op het forum is heel veel te vinden. Voor een leek als ik misschien zelfs wat te veel. Ik verwacht ook niet dat mijn eerste motor meteen de beste voor mij zal zijn; hoe veel ik ook lees over verschillende types en uitvoeringen, het zal een kwestie zijn van kilometers maken en vergelijken om te ontdekken wat ik zelf het prettigst vindt. Ook reken ik erop dat ik 'vanzelf' handig zal worden in onderhoud en sleutelen.

Toch vind ik het wel fijn als mijn eerste aanschaf in ieder geval veilig de weg op kan en het ook nog even volhoudt. In het woud aan mooie topics hier verlies ik me een beetje; weten jullie een paar handige die ik hiervoor kan doornemen? Ik zag veel verwijzingen op dit forum naar een checklist aankoop motor in de wiki van de club, maar de wiki noch dat document kan ik vinden. Misschien is het nog ergens te vinden?

Ik kijk vooral hier op het forum naar het aanbod, en dan liefst voor niet heel veel meer dan € 2000. Is hier een enthousiasteling die het leuk vindt mee te kijken en zijn mening te delen, dan hoor ik het ook graag natuurlijk, maar dat zou wel heel makkelijk zijn ;-)

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 11:41 #16 door Barrelaar
Beantwoord door Barrelaar in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Hier vind je goede informatie over de verschillende Transalpen:

www.motoravonturist.nl/how-to/peter/how-to-transalp/

Voordeel van de Transalp: super betrouwbaar, niet al te duur, geschikt voor lange afstanden maar ook voor af en toe wat licht terreinwerk, er zijn veel van, dus ook veel te koop, er zijn veel onderdelen verkrijgbaar en last but not least: dit forum met veel hulpvaardige en kundige mensen.

Een motor aanschaffen is altijd een ingrijpende beslissing. Je kunt eens naar een dealer gaan en proefritten maken op een paar verschillende motoren, neem je wel voor om niet meteen een te kopen dan, je wordt zomaar verliefd op een motor. Huren zou ook kunnen.

Succes met kiezen en veel plezier met de voorpret!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 14:08 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Afhankelijk van waar je woont wil ik wel keer met je meekijken.
Helaas is de motor die ik heb staan gereserveerd,anders was dit leuk item voor je.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2020 08:53 #18 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Bedankt Barrelaar, Oldtimer en Bronco ook nog natuurlijk! Handig overzicht van de Transalpen, en dank voor het aanbod mee te kijken. Dat vind ik echt heel tof... Ik woon zelf in Drenthe (Oosterhesselen), maar het zal er natuurlijk van af hangen waar iets te koop staat. Ik probeer ook een buurman zo ver te krijgen dat 'ie mee wil; die heeft aardig wat motorervaring (ook met sleutelen) maar nog geen ervaring met een Transalp.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2020 11:51 #19 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Alsnog van harte welkom en gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Ik ga ook heel graag op avontuur met in mijn geval de Alp. Lekker met de tent. Heerlijk die vrijheid. Veel succes met het maken van je keuze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2020 13:59 #20 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Hoi Wendy, dank je wel! En dat is nou precies waar ik van droom, dus zit hier volgens mij helemaal goed!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden