Even kennismaken: Heleen - pré-beginner

06 nov 2020 20:14 #41 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Ein-de-lijk een pinlock bemachtigd, dankzij een van de clubdealers. En dat werkt top zeg, dank voor de tip!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2020 18:57 #42 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Een echte reis was het nog niet maar wel een heerlijk voorproefje! Voor een volgend uitstapje eens rondspeuren hier hoe ik een laadaansluiting kan maken voor telefoon of powerbank, én op zoek naar een serieuze sleutelcursus voor als ik nog eens echt op reis wil. Heb er nog geen gevonden; hier iemand met een goed adres wat noordelijk in het land?

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2020 19:30 #43 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
https://www.geratel.nl/

Wel jouw doelgroep, maar niet in het noorden des lands.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2020 20:48 #44 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Gave foto's, krijg meteen ook weer zin om op pad te gaan !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2020 07:15 #45 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Haha Floris, dat ziet er inderdaad gezellig uit. Net wat ver weg, maar wie weet ;-)

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2020 11:35 #46 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Misschien kan een clubdealer zo`n sleutel cursus geven, voor een klein groepje. Nu vooral met dat corona. Ik geef mij dan ook op.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2020 09:13 #47 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Dat zullen we dan daar eens moeten informeren, want die organiseren het vast niet op basis van alleen onze posts hier ;-)
De clubdealer in Nijeveen wist trouwens niet dat ze clubdealer waren maar we zijn er van harte welkom.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2020 16:43 #48 door Chris-alp
Beantwoord door Chris-alp in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Misschien in Veendam?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2020 07:49 #49 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Zou leuk zijn Chris, ik kom wel!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2020 10:40 #50 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Ik heb zelf een usb stekker erop laten zetten, wel een waar een autoplug in kan. Bv voor een pompje, heb ook losse stekkertjes voor bv je mobiel en dergelijke te kunnen opladen.
Ik heb zelf nog een power + powerbank met licht en usb aansluiting, van WakaWaka. Je kunt hem makkelijk neerzetten of met een touwtje ergens aan vastknopen. Bv aan een rugzak als je onderweg bent. Ik heb hem in het veld nog niet uitgeprobeerd.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2020 17:09 #51 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Zo'n stekker wil ik ook aanleggen, icm een powerbank. En voor de winter is misschien een makkelijk bereikbare aansluiting voor een druppellader op de accu ook wel luxe.

Wakawaka werkt prima in het veld, maar voor mijn telefoon heeft 'ie niet genoeg vermogen. Ik heb er klittenband op geplakt, dan kun je hem ook overdag gewoon ergens op plakken om bij te laden.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2020 20:03 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Als je een stekker aanlegt voor je powerbank bedenk dan gelijk even waar je de powerbank gaat neerleggen als je gaat rijden en kan dat dan ook in de regen. Om die reden heb ik een stekker gemaakt in een zijkoffer waar mij dikke powerbank/starthulp netjes droog kan liggen opladen terwijl ik verder reis.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2020 06:50 #53 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Goeie tip! Ik had daar al wel over nagedacht maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn zijtassen zijn daar misschien wat te beweeglijk voor. Voorlopig kan ik toch niet weg, heb ik mooi de tijd een goede locatie uit te puzzelen.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2020 12:39 - 16 dec 2020 12:39 #54 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Mijn touratech tanktas heeft voor een usb draadje een prima doorvoer tule en in de tas voldoende ruimte voor powerbanks en andere spullen die lading kunnen gebruiken

Net voor de tanktas heb ik een aliexpress usb oplaadpunt ,spatwaterdichte dicht 2ampere uitvoering .

En in de crf1000 kuip links 2x2,1 ampère aansluiting met ingebouwd voltmetertje ,dus voorlopig vind ik het prima .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2020 18:36 #55 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Kijk, zo iets lijkt me wel wat... Kan ik je hier tzt in pb wat meer over vragen?

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2020 22:21 - 20 dec 2020 22:23 #56 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
ja vragen mag ,waarom niet

gebruik zoekterm motorcycle usb waterproof en je vind genoeg leuks bij aliexpress

ik heb zo,n waterproof usb 2 ampere ding bij mijn tanktas

nl.aliexpress.com/item/4000604548666.htm...02_,searchweb201603_

nl.aliexpress.com/item/4000040278624.htm...02_,searchweb201603_

best grappig ,zijn nu nog goedkoper dan toen :huh:

kijk wat handig is voor jou ?

in die dubbele usblader met voltmeter heb ik aan de onderzijde 2 afwater gaatjes met een hete paperclip gesmolten zodat het geen water verzamel potje kan worden en de elektronica kan verzuipen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2020 14:58 #57 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Voor mij is het probleem nog dat ik tevéél vind op internet, en dan niet weet wat te kiezen en welke montagetips te volgen. Ik ga er eens goed voor zitten, en als ik er niet uitkom weet ik je te vinden!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2022 17:27 #58 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Haha, ik zie het onderwerp weer eens en een pré-beginner ben ik al even niet meer... ;-)

Ik kom net terug van een heerlijke mini-motorvakantie. Gewoon van huis uit, twee dagen TET met wildkamperen, een dag training op een crosscircuit bij Velsen en een sleutelsessie bij de bekende motorbandenzaak om mijn motor eens na te laten kijken en meteen wat euvels te verhelpen. Die afspraak was al gemaakt en kwam goed uit; halverwege de trip hield de accu ermee op, en dat zorgde wel voor wat improvisatie. Vooral het schoonmaken tussen training en sleutelen kwam er daardoor niet van. Gelukkig deed Rob alsof het heel normaal was dat er zo'n vieze motor op de brug stond...

Enorm genoten dus, veel geleerd maar... ook wat schade. Ik heb hem namelijk laten vallen in de modder op de baan. Schakelpedaaltje krom (reeds vakkundig toegesproken) en de kappen vóór zitten wat scheef. Ook het groot licht schijnt niet meer helemaal rechtuit, dus vermoedelijk is het wat meer dan de kappen alleen. Die wilde ik demonteren om het geheel te inspecteren, nadat ik de modder er eindelijk af had gewassen.

De modder is eraf, en o wee, een gat! Al even gezocht natuurlijk, en ik las iets over lego of een lijmpistool. En daarna natuurlijk nog iets met op kleur brengen, of een mooie sticker erop... En als ik met dat gat aan de gang ga, kan ik ook de barst die al aan de andere kant zat mee-repareren.

Hebben jullie advies: is zo iets goed zelf te doen als je nog nooit in je leven een lijmpistool gezien hebt (legoblokjes wel hoor!) Of uitbesteden voor een mooier resultaat? 'Methode legoblokjes' of 'methode lijmpistool' en waarom?

How to - lego
How to - lijmpistool (lassen)

Het gat...


De oudere scheur



Ja leuk, de techniek gaat me hier onders te boven, sorry!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2022 17:28 #59 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Ennuh, tips voor het 'richten' zijn tegen de tijd dat ik de plaatjes eraf heb (morgen?) ook welkom. Maar zal uiteraard eerst zelf kijken wat er scheelt ;-)

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 14:54 #60 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Even kennismaken: Heleen - pré-beginner
Eindelijk 'alles' binnen dacht ik, wat tijd vrij en plek in de schuur van de buren dus nu eindelijk aan de slag. En ik ben al gestrand bij het demonteren van de panelen! Tips wederom welkom, helpende handen ter plekke (Oosterhesselen, Drenthe) zelfs ook...

1) Een aantal boutjes en schroeven zat muurvast. Eentje van de dashboardbehuizing heb ik al uit moeten boren, en nu zitten me twee schroeven in de weg waarmee het voorste kuipdeel vast zit aan de brackets. Ze staan in de week (kruipolie) maar ik vrees dat ik ze echt niet los krijg. En hoe dan verder?

2) Ik ging voor het repareren van het voorste paneel en eventueel alles wat rechter zetten. Bij demontage bleek dat de hele cockpit nog maar op 1 schroefje hing; de andere bevestigingspunten zijn afgebroken. Zie omcirkelde plekken op de foto. Ik heb ook die schroeven nog niet uit de afgebroken bevestigingsdelen gekregen, en de ring bij de kop van de boutjes zit helemaal vast aan de boutjes. Ook die staan in de week. Stel dat ik die nog los krijg, kan ik dan proberen de bevestigingsdelen met het schroefdraad erin terug te plakken op de cockpit en duimen dat het een poosje houdt? Plakken met ABS of poly-plamuur?

Ik heb in ieder geval gevonden waarom de voorkant scheef staat. Het zwartmetalen frame waar e.e.a. aan vast zit heeft een opdonder gehad en is wat krom. Het voorste buisje van dat frame, bij de pijltjes op de foto, heeft ook het gat in het voordeel veroorzaakt en steekt er bíjna doorheen. Dat weet ik dan tenminste, dat is vast iets waardevols uit deze onderneming ;-)


De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden