Nieuw lid met Transalp

29 juni 2020 13:32 #1 door Milko
Nieuw lid met Transalp werd gestart door Milko
Nu ik toch al een jaar in het bezit ben van een Transalp, en behoorlijk wat heb meegelezen op het forum hier leek het me wel eens tijd om ook lid te worden.

Ik rijd motor sinds mijn 20ste, eerst 4 jaar met een Honda CB450s en nu al een jaar lang met een Transalp 600. Deze transalp heb ik opgepikt in Utrecht, de goedkoopste die in die tijd te koop stond, en meegenomen naar Enschede. Hierna heb ik er behoorlijk wat aan gedaan om hem weer op pijl te krijgen, nieuwe bandjes (kale bt45 achterop, in de regen van Utrecht naar Enschede, wat een feest:( ), valbeugels, andere kap aan de linker zijkant, ignitech CDI erin en natuurlijk al het reguliere onderhoudt bijgehouden. Die zomer heerlijk op vakantie geweest, behalve dat de diafragma rubber van de carburateur loslieten van de gasbuizen en ik met max 100 op de snelweg naar huis kon.

De transalp was natuurlijk met een reden de goedkoopste, een aanzienlijk hoog olie verbruik en de CDI's waren ook niet meer in beste staat. Uiteindelijk had ik nog voor de zomer een ignitech CDI geplaatst, en heb ik afgelopen april/mei mijn blok uit elkaar gehad om een andere set cilinders en zuigers te plaatsen, omdat ik niet voor een leuke prijs een ander blok kon vinden en aangezien ik nog student ben tijd niet echt een probleem is.

Hier wat plaatjes van mijn alpje:

Klaar voor vertrek voor de zomer van 2019


Bij terugkomst van een stuk Trans Euro Trail rijden van de grens met België terug naar het oosten:


Mijn arme alpje zonder blok:


En met nieuw duo penotti blokje:


Ik hoop binnenkort mee te kunnen rijden met wat (Allroad)ritjes, misschien tot dan!

Honda Transalp XL600V 1989
Yamaha Diversion XJ900S 1999
Discussie gesloten.
29 juni 2020 14:34 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw lid met Transalp
Deze is dubbel, zie:

transalpclub.nl/forum/alg-intro/8933-nie...-met-transalp#125784

Laten we de andere pakken om verder te reageren.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.
Discussie gesloten.
29 juni 2020 14:49 #3 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Nieuw lid met Transalp
Laten we deze maar op slot zetten :police: :police:
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden