Transalp 600 het bruine beige geval

30 okt 2020 23:38 - 30 okt 2020 23:45 #1 door honda2x
Transalp 600 het bruine beige geval werd gestart door honda2x
Hai luitjes :)

Heb toch weer wat erbij gekocht was het eigenlijk niet van plan omdat ik in augustus een hele andere motor al had gekocht die na de huislijke verbouwing wilde klaar maken voor de zomer dus even een lekker winter project .

Maar dat ik net aan een boter ham zat te eten en even op het forum kijk en dit net geplaatst was was het wel even 5 minuten nadenken wel of niet kijk voor deze prijs laat ik hem natuurlijk niet staan .

Dus meteen bellen met de vraag wanneer kan ik komen kijken dat was dus snel hij was thuis ik had tijd en een bus camper voor de deur dus zeg met een uurtje ben ik bij je Amsterdam bijna om de hoek .

Daar aan gekomen je begrijpt a.dam betalen dus op zoek naar een plek dat ging redelijk vlot verboden straat net om de hoek even stout zijn en plek groot genoeg om hem daar neer te zetten ik denk een uurtje moet genoeg zijn 6 euro per uur blijkt zo at zijn ander prijzen .

Dus de motor bekeken en ja gezegd nu op zoek naar een overschrijving kantoor dat doe je daar lopend al wandelend kom je dan door het sarphatipark waar ik als kind daar speelde en bijna in het water viel als 12 a 14 jarige jongen en nu 50 jaar later weer op de zelfde plek lang kom toch apart gevoel geeft moet ik zeggen .

3 boek handels later zoek maar iets van een overschrijving kantoor uiteindelijk Bruna ja kom maar met de papieren dat ging even niet goed er misten wat delen lang verhaal kort snel naar zijn huis op zoek niet vinden ik kwam al kort in de tijd met parkeer tijd en reken maar ook daar rijden regelmatig rond om te controleren .

Dus na rijp overleg en vertrouwen motor in laden en betalen had nog ongeveer 3 minuten hij ging op zoek in alle rust voor de rest van de papieren en zou me bellen dan zou ik dan met de motor weer langs komen wand niet meer met de bus met die kleine straatjes is het even wat lastiger .

De zelfde avond word ik gebeld ja hij heeft ze gevonden hij en ik blij dus de volgende morgen er naar toe eerst de motor starten blijkt dat me benzine kraan druppelt potjandorie ik dacht als je rijd zal die minder lekken dus gaan met die banaan .

Nu ben geboren en getogen Amsterdammer maar maar na 50 jaar en door Amsterdam rijden zijn sensoren die je hebt op een ander plek minder nodig een beetje zijn ingedamd nu in Amsterdam staan ze weer vol open je bent constant aan het monitoren wat voor en achter en opzij allemaal gebeurd en je moet verdomt goed opletten daar maar dan ook met alles er flits van alles aan alle kanten iets voorbij .

Afijn hij staat thuis en nu maar rustig bekijken wat ik gekocht heb :cheer:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 00:18 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Zo even wat later eens kijken naar totaal geheel vuil vies dof en kappen gescheurd .
Banden in uitstekend staat gereedschap set zit erin .

eerst maar accu na kijken dus eruit daar blijk een aantal alle kamers tot de helft leegte zijn
bij vullen met gedemineraliseerd water en een nachtje aan de prik voor een reanimatie proces '

de volgend dag accu aan sluiten en olie peil maar eens nakijken tja die heb ik maar even op de zijkant gehouden daar zat duidelijk teveel in 750 ml te veel in waarschijnlijk benzine in carter lekkage (benzine kraan )

pijl was nu goed dan de vlotter kamers leeg laten lopen daar kwam iets van een soort ...vloei stof uit
de lucht spuit zachtjes door .

kraan open en starten tank zit bijna vol ook niet verkeerd nou dat viel me niet tegen starten redelijk vlot en liep na een min of 2 redelijk
even een klein rondje door de straat remmen ging goed beetje piepen als bij geluid .

dus eigelijk valt het me 100% mee nu schoonmaken ontvetten cleaneren polijsten kijken wat daar ui komt .

Wat me ook opvalt dat het ruitje nog kleiner is dan het standaard ruit scheelst ruim 3 a 4 cm
rechterzij kap die gerepareerd met polyester daar moet een andere voor tijd voor een slow en langzaam over een ruime tijd gerekend een projectje aan vaarden .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 00:23 #3 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
En nog wat :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 00:31 #4 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
carter ventilatie maar een leeg laten lopen eehh nakijken :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 00:56 #5 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Er zit leven in :mrgreen:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 01:09 #6 door Chris-alp
Beantwoord door Chris-alp in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Is die Baco onderdeel van de constructie? :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 09:48 - 31 okt 2020 19:08 #7 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Ha bekend verhaal over de amsterdamse sensoren. Krijg altijd op mijn donder van mijn vrouw als ik door Amsterdam heen ros lijkt net over er een knopje in je hoofd omgaat. Ja dat klopt en ik ben dus niet de enige.
Mooi project voor de winter maanden. Succes er mee. Ik moet zelf nog een XL 600R van 83 in elkaar gaan zetten deze winter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 11:40 #8 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Lachen man, gefeliciteerd en veel plezier ermee, heerlijk toch, lekker klussen aan een motor !?

Qua overschrijven: dit kun je tegenwoordig online mbv. de DigiD app op een smartphone. Bij mijn laatste aankoop (ik heb dit jaar 2 motoren gekocht en één verkocht) heb ik zo online overgeschreven en dat werkte vlekkeloos. Dus geen gezoek meer naar een plek waar je kan overschrijven, maar gewoon 24/7 online.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 16:00 #9 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Transalp 600 het bruine beige geval
He Garfield,

Dat is wist ik niet met dat overschrijven das handig en het schorsen moet zeker nog bij postkantoor of zoiets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 16:27 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Schorsen kan op dezelfde manier met je digid via de rdw jij bofkont.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 19:01 #11 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Thx oldtimer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2020 07:56 #12 door Ercan
Beantwoord door Ercan in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Online zelf overschrijven is enkel mogelijk met een kentekenkaart. Dus met de papieren waar hij het over heeft in zijn verhaal is dit onmogelijk. En het apparaat waarmee je het wilt overschrijven moet ook een NFC lezer hebben. En dit hebben niet alle mobiele toestellen. Voor de rest leuk project houdt je lekker bezig in de winter. Veel plezier ermee!

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2020 23:15 - 01 nov 2020 23:20 #13 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Chris-alp
Is die Baco onderdeel van de constructie? :? nu niet meer maar wel een aardige opbergplaats :mrgreen:

Pronto
Mooi project voor de winter maanden. Succes er mee. Ik moet zelf nog een XL 600R van 83 in elkaar gaan zetten deze winter.
succes leuk werk toch heb zelf een xl 500 en een xr 500 gehad de laatste snel weg me kuiten het niet meer hebben :) daarom een start motor

oldi
Schorsen kan op dezelfde manier met je digid via de rdw jij bofkont. ............ ja hé was een keer snel :) :evil: op momend dat jij zij ik bel je was ik al onderweg .

Ercan en de andere natuulijk .
toevallig 2 weken geleden een nieuwe telefoon en volgens de specs schijnt dat erop te zit schorsen en verlengen doe al via digi
dat was me al bekent de rest nog niet .

Maar ouderwets als je langs gaat voor iets even overschrijven is ook leuk voor die enkele keer en nu 3 motoren in bezit zal dat niet meer snel gebeuren ....................denk ik;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2020 08:50 #14 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Transalp 600 het bruine beige geval

honda2x schreef : en nu 3 motoren in bezit zal dat niet meer snel gebeuren ....................denk ik;)


Tuurlijk ... dacht ik ook ooit :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2020 23:01 #15 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Vandaag een mooi dagje om de alp uit te laten en een frisse douche te geven daar kwam iets goed uit :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2020 23:11 #16 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Verder is kijken voor hoe en wat de kuip glas iets met een claener schoongemaakt en licht gepolijst om te kijken of het wat word .
is nog niet klaar kan nog beter maar het begin is er wel .

ook het kunststof ketting beschermer een stukje dat ging ook goed hij bevalt me steeds meer tijd voor een rijd baar project tzt volgen jaar om het 1 en ander eens aan te pakken .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2020 12:33 #17 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Aandacht maakt alles mooier .
Ga zo door :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2020 17:29 #18 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Mooi man !!

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2020 23:24 - 08 dec 2020 23:24 #19 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Zo 1 motor g force is zover klaar daar kan ik u op rijden ga nu maar is aan bruine geval aan de slag heb de nodige gereedschappen aan geschaft daarvoor en voor de bus .eigenlijk daar het meeste voor :mrgreen:

Ik moet daar straks nou straks van de zomer als de dagen wat beter zijn de buiten kant poetsen en dat zijn de nodig m2 meters dat wili k niet met handje doen .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2020 23:30 #20 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Transalp 600 het bruine beige geval
Ook wat uit gereedschap gekocht om de kleine deukjes eruit te halen en wat is niet leuker op dat in praktijk te brengen en in te komen op de benzine tank B)

de kleine die gaan er goed uit maar die diepe scherpe vouw wat minder daar knalt die van af nou ja is ook voor de bus daar zitten een hoop kleinere in hoe groter de deuk hoe makkelijk al met al is het toch aardig gelukt voor de eerste keer .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden