Varadero Gezeik en de gegevens

22 aug 2011 14:15 #21 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Of een super-tenere Explorer...  :P


Gaan we RECLAME maken bernard !  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 14:41 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Gaan we RECLAME maken bernard !  >:D


Als er dan toch iemand de knuppel in het ALV hoenderhok moet gooien, doe ik graag een gooi om er ACN van te maken (hmmm... klinkt wel erg politiek geladen, beetje als ANC...): Allroad Club Nederland. Kun je ook meekliederen op - bijvoorbeeld - een Domi of idd, een S10...  >:D

Crosstourer (voor wat ik er van heb gezien) kan in Casa Stikfort in ieder geval (nog) geen potten breken. Die S10 (shortcut voor Super Tenere) wél. BMW rijdt ik uit principe niet...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 14:46 #23 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Gaan we RECLAME maken bernard !  >:D


Bedoelde reclame in de zin, commercieel getinte uitingen ter promotie van "niet club-gerelateerde" producten en of diensten.

Heb nog een paar commerciele verzoeken liggen voor promotie van Demodagen van andere merken dan Honda  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 15:14 #24 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Varadero Gezeik en de gegevens
ik houd het ook niet bij Danny, maar ik denk toch gauw ongeveer het dubbele, c.q. een 1200 euri.
20.000 km is al gauw 3 servicebeurten, 1,5 stel banden en 2/3 kettingset.
wellicht is jouw vraag hiermee (summier maar toch) beantwoord.
grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 16:13 #25 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Had die nieuwe Super tenere ook gezien... Wanneer ik het geld had wist ik het wel...  Is tot nu de eerste die ik mooier vindt dan de Dero... 8) 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 16:44 #26 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Varadero Gezeik en de gegevens
heb ik net mijn super ténéré ingeruild voor een Dero omdat ik de nieuwe ténéré zo lelijk vind :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 18:38 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Varadero Gezeik en de gegevens

En € 600 heb ik nog nooit uitgegeven voor gangbaar onderhoud. Not even close. NB bij een Honda dealer. Maar die zit dan wel weer 'close'... op nog geen kilometer afstand.


We hadden het over onderhoud volgens het boekje .

dus 6000 km check 12.000 km check 18.000 km check en 24.000 km check

en met de beste wil van de wereld maak je mij niet wijs dat het volledig onderhoud incl de slijtage delen minder is dan de genoemde 600 euro met de door jouw gereden kilometers per jaar.
zeker als dit ook nog uitgevoerd wordt door de honda dealer

voor een volledige grote beurt volgens het boekje incl 1 bandensetje en ketting setje ben je je meer dan die 600 euri kwijt zelfs incl klanten kaart

een bandensetje doet al gauw 250 euri en een ketting kitje ca 170  en dan blijft er niet veel meer over

we moeten ons zelf niet rijk rekenen want daar weet ik ook alles van

mijn alp kost me per jaar ook maar heeeeeel weinig.. jacqueline onderhoud dat ding perfect voor me

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 19:09 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Heb ik geschreven dat het inclusief of exclusief slijtage gevoelige onderdelen zijn?

Ik doe nooit iets volgens het boekje en volgens mij ook weinig TCN leden (onderhoud per 6.000 km bedoel ik dan). En nee, ik ben per beurt niet (nooit) meer kwijt. De Dero gaat één keer per jaar (das dus gemiddeld 1x per 15.000 / 20.000 km) naar Mulders voor respectievelijk een grote, of een kleine beurt. Om het ander. En das echt genoeg.

Met 20.000 km per jaar en de juiste olie, Iridiumbougies en KN filter hoef je echt niet iedere 12.000 km de zooi verversen, das echt onzin.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 19:15 #29 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Ik heb net een nieuw DID kettingset op de Dero gezet, koste 139 euro, zo een beetje zelfde prijs als voor de AT. Verder heb ik nog geen inzicht in de kosten, maar zoals ik de motor gebruik ga ik vooral op benzine kosten besparen, mijn AT loopt met het karretje erachter 1:12 op de snelweg, dat gaat die Dero beter doen.
Verder vind ik het gewoon niet niet tof dat je binnen een club over elkaars motor gaat zeiken, en als ik dan een topic start over mijn nieuwe motor Danny niet eens het fatsoen heeft om mij er mee te feliciteren oid. maar het wel weer nodig vind om negatief te doen over de Varadero. Ik ben er ondertussen een heel eind klaar mee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 21:03 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Danny wat maakt het uit of de ene motor meer kost  dan de andere, waarom maak je daar zo een punt van? Ik ben al 24 jaar taxichauffeur en verdien dus niet teveel geld, de aanschaf van een andere motor is voor mij niet makkelijk, maar ik vind dat je nu van je leven moet genieten en dat kost dan misschien wat teveel geld, so what....6 jaar geleden was ik nog dood aan het gaan van de lymfklierkanker, en vandaag wil ik genieten van mijn motor, ik weet nu dat het heeel snel afgelopen kan zijn met de motorpret.  Ik heb 10 jaar met mijn RD04 gereden en de laatste 2 jaar heb ik nagedacht over de Varadero, het is een weloverwogen keuze. Het gevoel met de onderkant ben ik echt niet kwijt, ik ben de onderkant qua salaris. Mijn Varadero kost 6000 euro, in de huidige motorwereld is dat echt geen schokkend bedrag hoor, dat is ook onderkant. 5 jaar geleden heb ik hem niet gekocht omdat mijn vrouw toen zelf nog reed met een Alp600 en mijn AT ook nog wat frisser was en er ook nog geen sprake was van een aanhanger. Tijden en wensen veranderen en dus kun je zomaar van motor wisselen. Ik heb ook heel erg naar een Tiger 955i gekeken, maar die is het onder meer niet geworden omdat ik dan ook afscheid moet nemen van de TCN, en dat zou ik oprecht jammer vinden. - Daandus is slim geweest om de beurs te krijgen die hij nu heeft, dat is echt niet aankomen waaien hoor als je dat soms dacht.- De varadero is zeker geen heilige graal, en zo wordt hij in deze club volgens mij ook helemaal niet behandeld, het heeft mij heel veel emotionele moeite gekost om over te stappen van de AT naar de Dero, maar ik ben er nu toch blij mee en ik wil niet dat jij dat met je kruistocht gaat verpesten Danny. Gun ieder zijn ding op zijn eigen manier om zijn eigen redenen, zeker binnen een motorclub met 4 typen motoren.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 21:44 #31 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Varadero Gezeik en de gegevens

waar het mij om gaat is dat het appels en peren zijn


Fruit dus  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 22:02 #32 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Dit jaar ben ik voor mijn Dero niet veel kwijt, maar dat is omdat ik er niet veel mee kan rijden dit jaar.


De kosten van een carbudero liegen er niet om. Als je het vermogen regelmatig aanspreekt zoals ik dat doe, gaan brandstof, banden en ketting erg hard. Bij 20K per jaar loopt dat dus aardig in de papieren. Ik doe zelf zo'n 10K met een setje banden waarbij het vooral de achterband is die erg hard gaat. En  ik vervang voor en achter tegelijkertijd dus dat is alleen al 500 euro per jaar bij 20K per jaar. Ketting gaat bij mij maximaal 20K mee en kost 160 euro.


Het is dus zeker geen goedkope motor, maar zoals al eerder aangehaald gaat het om keuzes. Keuzes waar je je geld aan uitgeeft en hoeveel je in dat kader voor motorrijden over hebt. Wat ik vooral belangrijk vind is dat je zelf tevreden bent over je eigen keuze in dat kader.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 22:19 #33 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Varadero Gezeik en de gegevens
@Danny, ooit, als je hebt leren rijden, leren sleutelen en off road hebt leren rijden dan verkoop je gewoon alles en koop je een dero. Dan heb je alles mogen mee maken wat je wilt en kun je ook echt een oordeel geven Hahaha.

Zolang je de dero een pracht fiets vind mag je van mij alles vinden  ;D



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 07:55 - 23 aug 2011 08:17 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Ben wel blij te constateren dat de Africa Twin z'n status als 'heilige graal' binnen de TCN langzaam begint te verliezen....  ;D ;D :-X

Die Danny blijft grappig... Deelt graag aan alle kanten uit, maar wie de bal kaatst, idd, die moet kunnen vangen.

Zo. Tot zover de serieuze noot.

Want Danny heeft wel een heel belangrijk punt aangestipt: de starters. Ooit (... inmiddels voor mij ook weer 18 jaar geleden ...) was ik starter. Student én motorrijder. Eigenlijk lag die Transalp ook (ver) boven mijn budget, Hfl 9.000,- moest 'ie kosten, 4 jaar oud met dik 30.000 km op de klok. Tegenwoordig kost een nieuwe XL700V 9.000,- EURO... Van de zotte. Een Transalp van 4 jaar is géén budgetbike, en al helemaal niet voor studenten. Een Transalp van 20 jaar oud is dat WEL. Maar die kost tegenwoordig ook nog zo'n 1.250 tot 1.500 Euri (das toch al snel een vanaf prijs van Hfl 2.788,-). Budgetbikes staan bij Mulders achter in de schuur met prijzen van 500,- tot max 1.000,-. Pick & Choose.

(PSje... Voor de jongere (budget) opstappers onder u... Hfl waren Hollandse Florijen, ook bekend als Guldens. Puik spul, waardevast. Daar betaalden Nederlanders vroeger mee, zonder zich zorgen te hoeven maken over deals tussen Finland en Griekenland en begrotingstekorten van Maffiastaatjes rond de Middelandse Zee)

Eigenlijk zocht ik naar een koopje bij Mulders Motoren, iets in de geest van een XL500 oid. Toch werd het die Alp. Niet echt een budgetbike, wel blij dat ik de oude sok uiteindelijk heb omgekeerd. Twee jaar later (1994) kocht ik een jongere alp (model '91) voor Hfl 12.500,-. En in 1997 kocht ik m'n eerste nieuwe: Hfl 17.500,-. Om uiteindelijk in december 1998 mijn eerste Dero te kopen: Hfl 25.000,-!!!... Mijn huidige '04 ABS koste me in '04 15.000,- EURO (incl alle toeters en bellen) - DAS DUS WEL MOOI 33.500 GULDEN!!! Daar gaat je inflatie.

Wat ik probeer aan te geven... Natuurlijk moeten we rekening houden met 'minder bedeelde' leden. Dat de 'gesettelde' leden (zeg maar de mensen die de TCN groot hebben gemaakt) als '40+' generatie ineens iedere realiteitszin hebben verloren tov deze eerste groep, is natuurlijk KUL. Als je een jubileumactiviteit wilt aanbieden voor slechts 20,- per persoon, is DannyE de eerste die hardop loopt te loeien over risico's, 'geldverkwisting' en wat al niet meer (lichtelijk aangedikt...  ;D ). Risico's voor de Clubkas moet je natuurlijk altijd vermijden, dat ben ik als geen ander met Danny eens. Maar ipv roepen schreeuwen en bulderen wat allemaal niet goed is, kun je ook actief werken en werven aan b.v. sponsorafspraken. Twee (grote) clubdealers van het allereerste TCN uur waren er graag ingestapt.  Een ondertekende advertentie overeenkomst met één van onze oudste clubdealers ligt nog steeds - getekend en wel - bij (waarschijnlijk) de secretaris in de la - meerdere advertenties in een aantal Transalpers voor het seizoen 2011... Ik heb ze nog niet zien verschijnen in de Transalper. Wellicht heb ik er overheen gelezen? Die onvoorziene inkomsten kunnen worden ingezet voor een mooie, grote verjaardagstaart op het jubileum NTT met een kaarsje voor alle 800 leden...  ;D ;)

Dus laten we met elkaar nu eens ophouden met huilen en pruilen. Het gevaar (eigen ervaring, schade en schande wijs worden en wat al niet meer) is dat mensen de lol wordt ontnomen om nog iets te doen voor de club door het (voortdurende) gesteggel van een individu. We hebben (los van de motor en prijscategorie) allemaal het beste voor met de Transalp Club. Dat verdulde 'hokjesdenken' is totaal NIETS voor onze TCN. Mensen = Emotie. En motorrijden is dat ook. Maar hou je wel aan feiten.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 08:55 #35 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Heb ik geschreven dat het inclusief of exclusief slijtage gevoelige onderdelen zijn?

Ik doe nooit iets volgens het boekje en volgens mij ook weinig TCN leden (onderhoud per 6.000 km bedoel ik dan). En nee, ik ben per beurt niet (nooit) meer kwijt. De Dero gaat één keer per jaar (das dus gemiddeld 1x per 15.000 / 20.000 km) naar Mulders voor respectievelijk een grote, of een kleine beurt. Om het ander. En das echt genoeg.

Met 20.000 km per jaar en de juiste olie, Iridiumbougies en KN filter hoef je echt niet iedere 12.000 km de zooi verversen, das echt onzin.


inderdaad exclusief wisselstukken en dat bedoel ik met rijk rekenenen
zeker omdat deze een hogere prijs voor zich nemen dien je dit wel mee te nemen in de operationele kosten

het daarbij ook nog mijn ervaring dat een alp en twin  beter onderhouden wordt dan een  gemiddelde Varadero
dit koppel ik terug in  zoals jij het zegt


" De Dero gaat één keer per jaar (das dus gemiddeld 1x per 15.000 / 20.000 km) naar Mulders voor respectievelijk een grote, of een kleine beurt. Om het ander. En das echt genoeg.
Met 20.000 km per jaar en de juiste olie, Iridiumbougies en KN filter hoef je echt niet iedere 12.000 km de zooi verversen,
das echt onzin"

Vooral het kleppen stellen wordt uit gesteld....(is veeel werk en dus duur)

de redenatie om het olie verversen uit te stellen is onjuist...  dat de olie beter is en op basis het hier wel van zou kunnen okee maar dat maakt het oliefilter niet groter of beter.
het is  voornamelijk deze reden dat de olie ververst dient te worden

laten we eerlijk zijn om te stellen dat het rijden van een varadero XL 1000 V je zeker meer gaat kosten in vergelijk met een transalp  en of een africa twin.
en dat een ieder voor zich zelf moet bepalen of men berijd is  om  deze centen extra  uit te willen geven.

zoals al eerder gezegd.. in voornaamste zin heb je enkel  meer zitruimte op de varadero
dit is de enige echte functionele reden om te kiezen voor een motorfiets als een XL 1000 V

oh ja en wat meer vermogen , maar of dit echt nodig is om meer motor experience te hebben

vind ik niet..
het nodigt je wel uit  uit om juist dingen te doen die in deze tijd eigenlijk niet meer kunnen.
de meeste over stappers die ik er naar vraag komen enkel met het verhaal... ik mis het vermogen

ik zou  dan ook kunnen stellen .... je wilt harder kunnen rijden, je wilt groot en massief.
en dat is het wel......zondermeer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 09:07 #36 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Dat met het hard rijden is voor sommige mensen misschien een reden (vooral een zeker iemand uit Zeeland...  ;D 8) een Varadero te nemen.
Maar ik zie tijdens ritten net zo veel TA en AT rijders 'over' de scheef gaan, dus das dan ook weer betrekkelijk.

Maar als ingezetende in een (grote) internationale Varadero gemeenschap kan ik met zekerheid stellen dat de gemiddelde Varadero rijder qua karakter en mens erg dicht bij de gemiddelde TCN-lid zit.

Die dat niet zijn, zitten bij een andere club!  ;D

Heb altijd aangegeven (zoek het maar na!) dat vermogen voor mij nooit een reden is geweest om over te stappen van Alp naar Dero. Probleem vond ik het relatief lichte gewicht van de Alp op (met name) langere afstanden. Dat 'probleem' heeft die dikke Dero natuurlijk minder...  ;D


Ik reken me zeker niet rijk. Maar ik doe 30.000 km met een kettingset, en 16 tot 18.000 met een setje Conti Trail Attacks. Waar iemand anders dezelfde banden binnen 10.000 km af weet te branden... Hmmm... zou ik dan toch dat fijne vermogen niet volledig gebruiken? Moet dan toch eens harder gaan rijden...  :P

En nogmaals... iemand adviseren om iedere 6.000 maar een onderhoudsbeurt te houden vind ik (buiten de garantieperiode) absolute kul. Eén keer per jaar is meer dan zat. Wil je het brood niet uit de mond stoten, Ad, maar aangezien het voor jou inkomsten zijn, is die uitspraak natuurlijk niet helemaal objectief.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 09:16 #37 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Varadero Gezeik en de gegevens
De dealer adviseerde mij ook iedere 7000 km een beurt te doen terwijl ik met mijn Alp ook één beurt per jaar deed, ongeacht het aantal kilometers.

Heb me wel voorgenomen om de volgende sleuteldag ook te gaan bezoeken om te leren hoe ik het basis onderhoud aan de Dero zelf kan doen en dus vloeistoffen en filters zelf te kunnen vervangen en verschonen. Dan kan de dealer eens per jaar even de overige zaken controleren en daar waar nodig aanpakken (ketting / tandwielen / banden / remmen etc.). Als ik het zelf ga doen kan ik er ook weer mijn geliefde Castrol in mikken  ;) .

Wat betreft de reden om Varadero te gaan rijden is het zeker niet de wens om hard te rijden o.i.d. De mensen die mij kennen weten dat ik nogal een brave borst ben. Ik vind het gewoon prettiger om een dikkere brommer te rijden met meer comfort.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 09:57 #38 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Varadero Gezeik en de gegevens

20.000 kilometer 365 dagen per jaar


Da's wel erg veel, hoe snel rijd jij dan wel niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 10:14 #39 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Zeur niet, ga rijden! Het is mannen-weer weer


Grapjas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 10:27 #40 door Rik
Beantwoord door Rik in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Zeur niet, ga rijden! Het is mannen-weer weer


jij moet eerst nog even een filmpje in elkaar zetten ;-)
wij wachten al twee dagen in spanning af hahaha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden