Varadero Gezeik en de gegevens

23 aug 2011 11:11 #41 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Heb nog nooit een Varadero gereden. Wel proefritten op b.v V-Strom, 1200GS, 800GS, Honda Magna's ... mischien tijd dat ik een proefrit ga regelen. Ben nieuwsgierig geworden hoe een Dero rijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 11:12 - 23 aug 2011 11:34 #42 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Varadero Gezeik en de gegevens

...... Een ondertekende advertentie overeenkomst met één van onze oudste clubdealers ligt nog steeds - getekend en wel - bij (waarschijnlijk) de secretaris in de la - meerdere advertenties in een aantal Transalpers voor het seizoen 2011... Ik heb ze nog niet zien verschijnen in de Transalper. Wellicht heb ik er overheen gelezen?


...Nu, dat valt denk ik wel mee hoor. Die overeenkomst (één advertentie) is netjes doorgestuurd naar de nieuwe penningmeester en de factuur is intussen geïnd, waarvoor dank.  8)

20 jrg. nr. mei/jun pagina 31.... maar ik kan het begrijpen dat je er overheen leest, nadat je net het artikel van de vorige voorzitter hebt gelezen over zijn historie bij de club. (leuk artikel trouwens)  ;)

Groetjes
Fred,
die ook nog steeds terugrekent naar guldens als hij wil weten of iets duur is of niet. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 11:59 #43 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens

...Nu, dat valt denk ik wel mee hoor. Die overeenkomst (één advertentie) is netjes doorgestuurd naar de nieuwe penningmeester en de factuur is intussen geïnd, waarvoor dank.  8)

20 jrg. nr. mei/jun pagina 31.... maar ik kan het begrijpen dat je er overheen leest, nadat je net het artikel van de vorige voorzitter hebt gelezen over zijn historie bij de club. (leuk artikel trouwens)  ;)

Groetjes
Fred,
die ook nog steeds terugrekent naar guldens als hij wil weten of iets duur is of niet.


Kijk, dat geeft de goedbedoelende leden weer moed! Tops Fred! Thumbs up.
Excuses voor eventuele voor misinterpretaties openstaande gedane uitspraken van mijn zijde.  :-[

Eneh... Leuke ondertekening heb je...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 12:01 #44 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Zeur niet, ga rijden! Het is mannen-weer weer


Tijd voor weer een mannen-weekeinde...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 12:44 #45 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Varadero Gezeik en de gegevens


En nogmaals... iemand adviseren om iedere 6.000 maar een onderhoudsbeurt te houden vind ik (buiten de garantieperiode) absolute kul. Eén keer per jaar is meer dan zat. Wil je het brood niet uit de mond stoten, Ad, maar aangezien het voor jou inkomsten zijn, is die uitspraak natuurlijk niet helemaal objectief.


ik begrijp je nuance zonder meer ,

maar geef het nu maar toe.... Het rijden op een varadero kost normaal  beduidend meer dan met een transalp of africa twin!!!

over dat brood..  iedereen weet dat ik het op dat vlak wel heel verkeerd bezig ben..
ik leer een ander alles, roep hardop waar ze de beste koopjes kunnen vinden en herstel motoren met het liefst gebruikte onderdelen die ik weer gevonden heb in een of andere doos
herstel banden daar waar IK dat verantwoord vind en gebruik onderdelen die volgens homologatie niet thuis horen  op de motorfiets waar ik deze op monteer.

daarnast loopt mijn klok altijd achter...

maar ik voel er me goeed bij

ps : de dag dat ik mijn lidmaatschap voor de TCN opzeg ga ik waarschijnlijk pas echt geld verdienen...
:))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 13:06 #46 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero Gezeik en de gegevens

de dag dat ik mijn lidmaatschap voor de TCN opzeg ga ik waarschijnlijk pas echt geld verdienen...


Ook jij leert het wel een keertje Ad.
Ik hoop alleen niet dat je de daad bij het woord voegt deze keer.
In alle andere gevallen weer wel natuurlijk  :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 13:19 #47 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens

ps : de dag dat ik mijn lidmaatschap voor de TCN opzeg ga ik waarschijnlijk pas echt geld verdienen...
:))


:) ;) Ad, die dag zal denk ik nooit komen... Daarvoor ken ik je al te goed... Al vanaf het moment dat je nog Joost heette!  ;)

En Joost... Joost mag het weten!  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2011 22:44 #48 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Maar wat vind jij  beduidend duurder dan Ad .Laat alle slijtage onderdelen ong 20% duurder zijn dan een At
dan is dat op jaar basis ong 120 euro wat je met een Varadero meer kwijt bent.Is toch te overzien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 00:09 #49 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Varadero Gezeik en de gegevens

... je moet slim zijn als je niet de beurs van Daandus hebt..


Danny, ik denk nu dat je niet weet waar je over praat. En ik weet wél hoe het zit..
Natuurlijk vat ik deze uitspraak persoonlijk op maar zo zullen er meer mensen zijn  die weer andere uitspraken van jouw die kant noch wal raken persoonlijk opvatten.




Ik geef je een tip; kijk naar jezelf en stop je energie eens in dingen die je diep in je hart écht wil bereiken ipv in een topic waar je deze club tegenover de buitenwereld mee voor l*l zet..

...dus dan geld voor een echte fiets. Gewoon een BMW GS...

En koop asjeblieft geen GS.. voor je het weet loop je daar de bezitters van bv een full options 2010 1200 Adv. uit te leggen waarom jij op een '94ér 1100gs rijdt  :-X  ;)


Ga 's genieten van het leven, dit heeft echt geen zin. En misschien sla ik de plank nu volledig mis, het zij zo maar laat TCN niet zo te kijk staan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 00:51 #50 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Waar blijft de KTM 950 adventure in deze vergelijking?
Ik ben van een AT naar dit beest overgestapt, nog geen moment spijt gehad.

Ook hier geldt dat het onderhoud wat kostbaarder is dan dat van de AT maar wat krijg je ervoor terug....

uiteindelijk gaat het om het gevoel dat je motor je geeft, ik voel me helemaal senang op de Katoom, voor mij de perfecte opvolger van de AT. Wat minder smooth dat de dero (ook geprobeerd) In mijn beleving meer karakter en minder vergevingsgezind.

Een mooi alternatief voor de dero of Teneré

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 10:32 #51 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero Gezeik en de gegevens


Misschien goed als deze vereniging tijdens een ALV zou stemmen om topics na de battle op te ruimen of opschonen.
Denk dat als je de rotzooi uit dit topic knipt er een informatief Topic ontstaat.


Wie begon er nou met dit topic ?

Hou niet van knippen, het is alles of niets.  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 12:14 - 28 aug 2011 15:25 #52 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Maar wat vind jij  beduidend duurder dan Ad .Laat alle slijtage onderdelen ong 20% duurder zijn dan een At
dan is dat op jaar basis ong 120 euro wat je met een Varadero meer kwijt bent.Is toch te overzien.

we moeten 2 zaken uit elkaar houden

de kosten die samen hangen met het hebben van....een varadero

de aanschaf prijs ligt hoger in relatie tot leeftijd
de verzekering is normaal gezien duurder omdat de catalogus waarde hoger is

en het rijden ermee.

de verbruiks cijfers liggen hoger
de onderhoudskosten zijn hoger
en de prijzen van de wissel stukken zijn fors hoger (klasse heeft zijn prijs)
we gaan allemaal wel eens vallen,


???
ieder moet voor zich zelf bepalen wat het omslag punt is om te kiezen voor deze motorfiets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 19:18 #53 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Varadero Gezeik en de gegevens

de verzekering is duurder


Ik betaal voor de Alp en de Varadero exact het zelfde.... (verzekering.) verder is de alp een stuk goeikoper dan de dero... maar exacte cijfers weet ik niet... hobby hè...

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2011 22:13 #54 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Danny toch...

Hoeveel geld heb ik dan? Reken mij dat eens voor, want zoals Erik stelt heb je geen flauw benul waar je over praat. Vind het niet echt netjes dit soort uitspraken te doen.

Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht....

Ik zal het je precies vertellen: die hele verscheping heeft me 342 euro gekost, voor 2 motoren. Moet nog wel een euro of 8 bij omdat ik de afgetapte benzine heb weggeven aan m'n vader, dus da's precies 350 euro!
En dan nog: een AT naar de USA verschepen kost je geen cent! Kun je klauwen met geld aan verdienen! (moet je 'm daar wel verkopen... of ruilen voor een gloednieuwe 990Adventure).
Blijkbaar lees je 't clubblaadje niet eens! ???

Dit soort stomme uitspraken maken dat ik vorig jaar m'n lidmaatschap opgezegd heb, om dit vervolgens ongedaan te maken nadat Rob voorzitter werd en ik Bram erg waardeer om z'n inzet voor 't clubblad.

Natuurlijk zet ik mijn zinnen regelmatig wat TE kort-door-bocht neer. Als ik er niet van zou genieten zou ik het niet doen.
Stamgasten zijn gewend aan die brallerige lul.. nieuwelingen zullen er even aan moeten wennen.


Bovenstaand bericht getuigd natuurlijk van een mega-ego; nieuwelingen moeten maar wennen aan je??
Ik dacht dat de core business van de TAclub was om mensen samen te brengen, en nieuwe leden te helpen in hun zoektocht naar goedkoop motorplezier (wat voor motor dan ook ;-)).

Dit soort gejank kost leden! Rijd gewoon allemaal de motor die je leuk vind, en huil niet over kosten of wat beter zou kunnen zijn! Probeer mensen eens te motiveren, door bijvoorbeeld tips te geven hoe ze goedkoop met hun Hondaatje kunnen blijven rondrijden... Er gaat geen week voorbij dat ik geen mailtje krijg 'ergens uit het land' over die klotebrandstofpomp; prachtig toch? Uiteindelijk willen we allemaal 'tzelfde: een gezellig clubje met handige info, lachen, en de centjes in de broekzak houden.
Mocht je het echt nodig vinden om te horen dat je de beste/goedkoopste/stoerste motor hebt: ga d'r dan lekker mee reizen! Krijg je allemaal motorvraagjes en kindjes die d'rop willen zitten! ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 07:53 #55 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Danny is een beste kerel.
Die het niet verdient (als persoon) dat zich nu mensen tegen hem gaan verzetten (neem dit aub niet te letterlijk, what's in a word...)

Maar aan de andere kant, Danny... Je roept het zelf over je af. Niemand bij de TCN heeft mij ooit boos, of kwaad gezien. Behalve jij. En met een reden.
Zowel privé als zakelijk kun je me maar op één manier op de kast krijgen:

Door dit soort opmerkingen te maken:

Natuurlijk zet ik mijn zinnen regelmatig wat TE kort-door-bocht neer. Als ik er niet van zou genieten zou ik het niet doen.
Stamgasten zijn gewend aan die brallerige lul.. nieuwelingen zullen er even aan moeten wennen.
Het NTT terrein is ruim genoeg om mij te ontwijken; dus laat dat vooral niemand tegenhouden om te komen.


Dus een hele groep moet zich schikken naar de grollen van één individu? Sorry.

Danny, nogmaals: ik waardeer je zeer, en respecteer je wellicht zelfs nog meer. Want ik weet als geen ander dat wát je doet, je vol overgave en enthousiasme doet. Maar da's ook een HELE GROTE valkuil voor jezelf.

Als je wilt uitdelen (en dat doe je), moet je op een gegeven moment ook kunnen incasseren. Dat is een eigenschap die jij in ieder geval nog ff goed moet gaan ontwikkelen...

Want ik ben het ook met voorgaande posters eens... Door jouw (soms niet nalatende) negatief geladen postings haal je de club onderuit en creeër je een imago over de TCN die NIET BESTAAT.

En das jammer. Des temeer omdat je je het niet eens bewust lijkt te zijn...


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 10:55 #56 door knightrider
Beantwoord door knightrider in topic Varadero Gezeik en de gegevens

Danny toch...

Hoeveel geld heb ik dan? Reken mij dat eens voor, want zoals Erik stelt heb je geen flauw benul waar je over praat. Vind het niet echt netjes dit soort uitspraken te doen.

Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht....

Ik zal het je precies vertellen: die hele verscheping heeft me 342 euro gekost, voor 2 motoren. Moet nog wel een euro of 8 bij omdat ik de afgetapte benzine heb weggeven aan m'n vader, dus da's precies 350 euro!
En dan nog: een AT naar de USA verschepen kost je geen cent! Kun je klauwen met geld aan verdienen! (moet je 'm daar wel verkopen... of ruilen voor een gloednieuwe 990Adventure).
Blijkbaar lees je 't clubblaadje niet eens! ???

Dit soort stomme uitspraken maken dat ik vorig jaar m'n lidmaatschap opgezegd heb, om dit vervolgens ongedaan te maken nadat Rob voorzitter werd en ik Bram erg waardeer om z'n inzet voor 't clubblad.

Bovenstaand bericht getuigd natuurlijk van een mega-ego; nieuwelingen moeten maar wennen aan je??
Ik dacht dat de core business van de TAclub was om mensen samen te brengen, en nieuwe leden te helpen in hun zoektocht naar goedkoop motorplezier (wat voor motor dan ook ;-)).

Dit soort gejank kost leden ! Rijd gewoon allemaal de motor die je leuk vind, en huil niet over kosten of wat beter zou kunnen zijn! Probeer mensen eens te motiveren, door bijvoorbeeld tips te geven hoe ze goedkoop met hun Hondaatje kunnen blijven rondrijden... Er gaat geen week voorbij dat ik geen mailtje krijg 'ergens uit het land' over die klotebrandstofpomp; prachtig toch? Uiteindelijk willen we allemaal 'tzelfde: een gezellig clubje met handige info, lachen, en de centjes in de broekzak houden.
Mocht je het echt nodig vinden om te horen dat je de beste/goedkoopste/stoerste motor hebt: ga d'r dan lekker mee reizen! Krijg je allemaal motorvraagjes en kindjes die d'rop willen zitten! ;-)


Dit weet ik 100% zeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 11:09 - 29 aug 2011 13:57 #57 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Gaat dit over kosten of over hoe we elkaar behandelen?

PS Ik ruil volgende week de Varadero in voor een Africa Twin. Dan zal ik me ook officieel eindelijk eens voorstellen. Voor mij is de transalpclub gewoon de handelsnaam voor hondaxl(v) club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 11:15 #58 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Varadero Gezeik en de gegevens
Beste mensen,

Laten we hier a.u.b. niet een publiekelijke berechting van een mede-lid gaan houden. Daar is niemand bij gebaat en ook de club niet.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 11:17 #59 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Varadero Gezeik en de gegevens

PS Ik ruil volgende week de Varadero in voor een Africa Twin.


Eduard, rij je 3 september ook nog een keer de NTT-rit mee? Dan kunnen we even handplaatswerkboek en geld uitwisselen.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2011 15:48 #60 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero Gezeik en de gegevens

handplaatswerkboek


Voor de Veradaro ?    ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden