Vreemdgaan

30 nov 2018 15:27 - 30 nov 2018 15:31 #1 door voorstad
Vreemdgaan werd gestart door voorstad
Ik moet wat bekennen.... stiekem vind ik ik die nieuwe Yamaha T7 (Ténéré 700) wel erg gaaf.



En ja, bij de Verkiezing Motor van het jaar 2019, in de categorie "Allroad" ben ik vreemdgegaan. Niet de CRF1000L heeft mijn stem gekregen, maar de T7  ??? ::)

Ik hoop nog altijd op een lichtere Africa Twin, met een NC750 blok als vernieuwde Transalp... Maar voorlopig lijkt Yamaha de betere papieren te hebben in het ~200kg nat tweecilinder alroad segment.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 16:40 #2 door Domi
Beantwoord door Domi in topic Vreemdgaan
Heb ook op de T7 gestemd, als ik een nieuwe motor kon kopen dan werd het de T7. Komt nog het meest in de buurt van de TransAlp en word waarschijnlijk ook lang niet zo duur (gok rond de 11k) als de nieuwe (en lelijke) KTM 790 Adventure R die 16k kost.

Misschien word Honda nog verstandig en gaan ze een baby AT maken à la TransAlp.  :)

TransAlp 600 '96 - WR250R '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 18:45 #3 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Vreemdgaan
Vreemdgaan is in dit geval geen schande hoor. Schitterend concept en laten we hopen voor Yamaha dat door alle publiciteit rond dit nieuwe model deze net zo succesvol wordt als de nieuwe AT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 19:13 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Vreemdgaan

Ik moet wat bekennen.... stiekem vind ik ik die nieuwe Yamaha T7 (Ténéré 700) wel erg gaaf.



En ja, bij de Verkiezing Motor van het jaar 2019, in de categorie "Allroad" ben ik vreemdgegaan. Niet de CRF1000L heeft mijn stem gekregen, maar de T7  ??? ::)

Ik hoop nog altijd op een lichtere Africa Twin, met een NC750 blok als vernieuwde Transalp... Maar voorlopig lijkt Yamaha de betere papieren te hebben in het ~200kg nat tweecilinder alroad segment.

Ik ben al vreemd gegaan, maar ben wel bij Honda gebleven PD10 heeft vorig jaar plaatsgemaakt voor een NC750S
(bij de naked versie geen turbulentie meer, bij de X wel)
Wàt een heerlijk machientje met z'n 54 pk verbluffend snel...en wendbaar als een brommer.
Ik denk de enige (of een van de weinigen) met een lange slag motor, dus lekker vlot opschakelen want bij 6500tpm is 't òp.
Heerlijk karakter  :P en aardig betaalbaar. Ze hebben bij deze staande twin de kruktappen dusdanig verzet dat hij loopt als een
v-twin.
.Die yammie T7 is monstermooi maar er zal wel een 'leuk' prijskaartje aan hangen. Jammer toch dat motorrijden de laatste 20 jaar zo duur is geworden.....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 19:45 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Vreemdgaan

Yep. Lekker ding!  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 20:07 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemdgaan
Als het dan niet te duur zou mogen zijn zou ik met deze italiaanse vreemd gaan, vind het zo'n lekker ding

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 22:40 #7 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Vreemdgaan
#metoo

Als het dan niet te duur zou mogen zijn zou ik met deze italiaanse vreemd gaan, vind het zo'n lekker ding


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 01:33 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Vreemdgaan

Mja nee.. als me buurmeisje net zo onaantrekkelijk was geweest..


Die T7-photoshop van Voorstad klopt kwa model aardig met wat op de EICMA werd gepresenteerd, behalve dan de single-disc USD en spatbord.

Door het almaar downsizen van het concept in de loop der tijd van Yamaha raakte ik er een beetje op uitgekeken. Zoals ik ook had met het verloop van de CRF1000. Maar toegegeven, met wat coole graphics heb je ineens een heel wat ruigere aanblik dan de saaie meid die op de EICMA stond.

Wat ik eigenlijk super aantrekkelijk vind, is dat dat ding qua opbouw vrijwel net zo oldskool is als onze 750 en Alpen 600. Less is more en dat uit zich ook in de verwachte prijs: het zit er, voor al, NIET op. Dus betaal je er ook niet voor.


Ja hoor. Lekker wijf! Hoef ik niet opnieuw te leren rijden :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 14:44 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vreemdgaan

Misschien word Honda nog verstandig en gaan ze een baby AT maken à la TransAlp.  :)


De CB500X ontpopt zich meer en meer als de vervanger van de Transalp. Setje andere wielen er in of een Rally Raid pakket: Zie o.a.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 15:40 #10 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Vreemdgaan

De CB500X ontpopt zich meer en meer als de vervanger van de Transalp. Setje andere wielen er in of een Rally Raid pakket: Zie o.a.




En de nieuwe CB500x 2019 versie heeft nu ook al standaard 19" voorwiel (helaas geen spaakwielen) en meer 'AT' looks gekregen.

Gave motor.
https://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/cb500x/overview.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 17:24 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vreemdgaan
Met speelgoed uit deze speelgoedwinkel wordt het al aardig een kleine AT.
www.rally-raidproducts.co.uk/honda-cb500x-cb500f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 17:32 #12 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Vreemdgaan

En de nieuwe CB500x 2019 versie heeft nu ook al standaard 19" voorwiel (helaas geen spaakwielen) en meer 'AT' looks gekregen.


Gave motor.
https://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/cb500x/overview.html


Net een veredelde V-strom. Dan ziet de Tenere 700 er toch echt een stuk beter uit. Veel meer TA/AT Dan die gepimpte CBR.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 17:44 #13 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vreemdgaan

Net een veredelde V-strom. Dan ziet de Tenere 700 er toch echt een stuk beter uit. Veel meer TA/AT Dan die gepimpte CBR.

Ik hoop echt dat je de T700 optisch niet gaat vergelijken met de TA700 of zijn voorgangers. De T700 ziet er stukken beter uit en lijkt me ook stukken off- en allroad waardiger. Bovendien zit er ongeveer een verwacht prijsverschil in van €3/3,5k in dus ja dat moet je dan wel ff meewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 17:52 - 01 dec 2018 18:44 #14 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Vreemdgaan




Best leuk in beeld gebracht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 19:34 - 04 dec 2018 17:36 #15 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Vreemdgaan
[youtube]V0T0e5vQIZU[/youtube]

Mod: Edited zodat dat de video embedded is zoals bedoeld was door de poster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 20:54 #16 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Vreemdgaan





Best leuk in beeld gebracht

Echt leuk die CB500X , ik viel er in eerste instantie voor. Heb er mee proef gereden. En als je regelmatig het zand in gaat een goede keus denk ik, zo licht istie..
Maar als je  alleen op asfalt rijdt is de NC750S veel meer motor, klinkt ook veel zwaarder als je er op zit, je hebt gewoon veel meer motor onder je kont. Heeft ook meer cylinderinhoud natuurlijk, maar het verschil is wel erg groot.

Yamaha is met die T 7 echt ouderwets goed bezig met deze off the road motor, zou wel eens een hit kunnen worden!
Ik vind em steeds mooier worden naarmate ik er vaker naar kijk  :P

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2018 12:09 #17 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vreemdgaan
Kom net een richtprijs van €10.499,- tegen voor de T7  :o
www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL...ducts/RHC00010011626

Dan moet Honda nog héél erg zijn best gaan doen willen ze een AT-light als concurrent voor de Yam op de markt zetten!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2018 12:37 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemdgaan
Ik vraag me wel af wat je van de kwaliteit kan verwachten voor dat geld.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2018 13:28 #19 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vreemdgaan
Afgezien van kwaliteit etc vind ik het wel een mooi ding. Yamaha is zo wie zo goed bezig met z'n modellen gamma. De Tracer 700 en 900 rijden als een scheermes zo strak en hebben ook een interessante prijs.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2018 13:56 #20 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vreemdgaan
Kwa kwaliteit, tja ik denk dat er met de staande twins van Yamaha weinig mis is. Lopen idd prima en ook lekker zuinig.

Er zal wel flink bespaard zijn op de kwaliteit van de vering, maar dat is bij bijna álle standaard motorfietsen zo.
De concurrent voor deze T7, met af-fabriek betere vering is dan de KTM 790, maar daarvan gaat de standaard versie €14.799,= kosten en de R versie €15.899,= las ik.
Voor dat prijsverschil kun je best wat leuke aanpassingen (meer dan alleen de vering) doen.
En dan heb je iig ook niet die spuuglelijke koplamp van de 790  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden