Vreemdgaan

20 mrt 2019 18:39 #61 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Vreemdgaan
Het is een drie cilinder natuurlijk, ik vind dat hij best wel afremt op de motor.
Ze rijden lekkerder dan de K100, minder trillen vanuit de motor, loopt mooier.
Je mist alleen wat PK's tov de K100. En natuurlijk de cardan. Als je dat gewend ben is een ketting toch wel tobben, niet alleen qua onderhoud maar ook met rijden merk je dat wel.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2019 19:47 #62 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Vreemdgaan
Ik rij in een Volvo 940GL als ik vier wielen nodig heb. Graaf ding en je kunt nog overal bij onder de motorkap. Rijdt als een tank. Waar ik op twee wielen altijd goed op moet letten voor drempels, doe ik dat met die bak veel minder. B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2019 11:00 #63 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Vreemdgaan
Om weer een beetje on topic te geraken:



Zullen we 'm toelaten tot de Transalpclub zolang Honda verzuimt met een opvolger te komen? ;)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2019 20:29 #64 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemdgaan

voorstad schreef : Zullen we 'm toelaten tot de Transalpclub zolang Honda verzuimt met een opvolger te komen? ;)


ga jij je mond eens spoelen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2019 22:15 #65 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Vreemdgaan
Misschien tijd voor een nieuwe club. Niet voor een merk/model motorfiets, maar voor de activiteit waar je interesse naar uitgaat:

DARE - Dutch All-Road Enthusiasts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2019 23:01 #66 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vreemdgaan
Allroadmaniacs bedoel je? :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2019 06:22 #67 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vreemdgaan
:whistle: :lol:

PimW schreef : Allroadmaniacs bedoel je? :-)

Precies, die bestaan toch al even.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2019 22:13 #68 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Vreemdgaan
Vreemde vraag, maar deze vraag past wel in dit topic:
Er staan diverse Deauville motorblokken op MP te koop. Als je de cardanzooi eraf haalt, zie je dan een normale uitgaande as op de goede plek voor bijvoorbeeld.....een Transalp of Africatwin xrv om maar wat te noemen ?.

Ik denk dat dat te zien moet zijn op cmsnl plaatjes.. Ff zoeken.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2019 22:40 - 31 mrt 2019 22:41 #69 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vreemdgaan
Als je de cardan eraf sloopt kijkje tegen een soortvan ''bevel gear'' aan.

Die zou je van de uitgaande as moeten halen, een adapter maken naar een kettingwiel en dan kom je erachter dat het blok geen voorziening heeft voor de achterbrug van je alp of twin. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 10:09 - 01 apr 2019 10:20 #70 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Vreemdgaan
Oftewel, hoe kom je van een topic over "een collega-japanse motorfabrikant heeft een opvolger van de Honda Transalp bijna in de showroom" naar "kan ik een Deauville blok in een een alp hangen"......

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 13:06 #71 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Vreemdgaan
Dank Pim.

By the way: topic heet vreemdgaan. En gaat dus zeker niet alleen maar over een zekere Yamaha ! :woohoo:

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2019 17:02 #72 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Vreemdgaan

voorstad schreef : Oftewel, hoe kom je van een topic over "een collega-japanse motorfabrikant heeft een opvolger van de Honda Transalp bijna in de showroom" naar "kan ik een Deauville blok in een een alp hangen"......


Het topic is toch Vreemdgaan. Verder is het niet gespecificeerd... :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 23:22 #73 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Vreemdgaan
Tweede Paasdag ging ik met een collega naar Puro Moto in Nuenen, zoals de Italiaanse naam verklapt is dit een Ducati dealer.
Mijn collega rijdt zelf een Panigale 959 en wil iets anders gaan rijden. Hij ging test rijden op een Hypermotard en een Monster 1200.
Ook ikzelf ging proefrijden. Als eerste ging ik op de Multistrada 1260S Enduro, met 158 pk en 225 kg droog gewicht niet de kleinste.



Zoals je ziet kom ik met mijn 1,80 m net met mijn tenen aan de grond.



Met de sleutel op zak konden we vertrekken, keyless vind ik niet echt iets voor motoren. De motor stond op sport modus en reageerde dus erg fel. De manier om van modus te veranderen was mij niet bekend, ik kwam wel in het juiste menu terecht maar kon mijn keuze niet bevestigen. Na het ritje bleek dat je het gas dicht moet draaien en de knop moet vast houden.
Het was eerst wat onwennig rijden, zeker door de sportmodus. Met meer dan 3x zoveel pk's dan mijn Alp wil het wel vooruit. Schakelen deed ik zoals op de Alp, maar dan ben je "het nieuwe rijden" aan het toepassen. Alles deed het wel, maar echt boeien deed het mij niet. Ook door de felheid van de motor.

Hierna was de Scrambler Desert Sled aan de beurt.



Ook op deze motor zit je hoog, maar hier kwam ik met de voeten plat op de grond.
Deze luchtgekoelde motor had met zijn 73 pk en 193 kg droog/209 kg nat een veel normaler karakter. Geen high power toerbeest zoals de Multistrada, maar een speelse naked voor het weekend. Deze motor viel bij mij veel beter in de smaak, qua rijkarakter staat deze dichter bij mijn Alp. Ik snap wel dat scrambler nu erg populair zijn, ideaal om van terras naar terras te rijden.B)
De hoge uitlaat komt tegen je been aan, maar de uitlaatbescherming doet goed zijn werk. Dit vermogen van 73 pk zou goed bij een nieuwe Transalp passen. Erg leuke leuke fiets om mee te rijden, het zal mij niets verbazen als sommige eigenaren naar haar verwijzen als Desert Slet. ;)



De twee proefritten waren erg leuk en ze hadden goede routes rond Nuenen bedacht. Onze eerste ronde ging nog op tijd weg, maar de tweede ronde was wat vertraagd. Dat was helemaal niet erg want het was mooi weer. Achteraf gezien had ik misschien met de Multistrada 950 moeten gaan rijden, 150+ pk's ga ik toch nooit gebruiken.

Na vorig jaar op de KTM 1090 Adventure R te hebben gereden wordt het toch een keer tijd om op een CRF1000 te stappen...

Toen we klaar waren ging mijn collega nog even zitten met de Ducati dealer. Hij dacht erover om te upgraden naar een Panigale 1299. Een week later dacht hij aan een Monster 821, dat rijdt wat fijner met een passagier dan een Panigale. Daarop moet je het hebben van tegendruk tijdens hoge snelheden om fijn te rijden, met een duo drukt er dan een hoop gewicht op je polsen tijdens bebouwde kom snelheden. Kortom, mijn collega is er nog niet uit.:lol:

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 23:25 #74 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Vreemdgaan
En als je het dan toch over scrambler hebt: Ducati heeft goed afgekeken, want deze Triumph stond binnen.


She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2019 10:04 #75 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemdgaan

Grubeater schreef : En als je het dan toch over scrambler hebt: Ducati heeft goed afgekeken, want deze Triumph stond binnen.


wie het van wie heeft afgekeken weet ik zo net nog niet, Ducati had in 1962 ook al een scrambler

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2019 19:53 #76 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vreemdgaan
Proefrijden met de T7? Binnenkort kan het :)

www.yamaha-motor.eu/nl/nl/events/yamaha-tenere-tour/

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden