Miskent talent?

24 dec 2018 13:42 - 24 dec 2018 15:04 #21 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Miskent talent?
Draai het om... Wat is een TCN lidmaatschap?
  • Grubeater zijn CB contact kan altijd als introducee meerijden
    Als ex-Toercommissie lid ken ik de regels, zo rij ik vaker mee
  • Evenementen kan een introducee ook mee (mits er plek is, leden gaan voor)
    Als ex-Hoofd Activo weet ik dat je graag meer mensen mee wilt hebben, omdat de kosten dan lager en beter te managen zijn
  • Brombeer (wil geen lid worden) is het beste voorbeeld dat het Forum ook werkt voor niet leden
    Als ex-Internetcommisie lid weet ik exact wat Brombeer mist... niet zoveel (want ik heb dit Forum zelf ingericht met Brombeer in gedachten)
  • Tijdschrift Transalper kun je digitaal lezen (even vragen aan een bevriend lid)
    Geen ex hier.. toen dat dreigde heb ik mijn vrouw vriendelijk verzocht zich uit de Transalper redactie terug te trekken

Blijft eigenlijk alleen de ALV over.
En ja daar zijn ze strict en wordt je letterlijk de zaal uitgezet
als je 2 weken eerder in vlaag van verstandsverbijstering na zoveel jaar dienst je lidmaatschap hebt opgezegd.
(is weer goed gekomen)

Kortom TCN lidmaatschap is eigenlijk alleen nodig voor personen die die ALV zaal in willen,
verder kun je van alles TCN genieten.

Clubmotoren discussie is net zoiets als de PVV & FVD immigratie discussie,
iedereen heeft een punt, niemand krijgt gelijk


Ik heb het al eerder aangegeven... TCN 3.0
  • Hernoem de TCN naar "Vrienden van de Transalp" waar alles en iedereen lid van kan worden.
    In deze vereniging worden alle huidige Toertochten en Activiteiten etc. gedaan.
  • Transalp Chapter is dan een sub-club voor Transalp eigenaren
    (en zijn daarmee automatisch lid van de VVDT)
  • Daarmee heb je ook een kapstok voor een Africa Twin,  XLV  en elk toekomstig model
    Zo'n 'Chapter' mag zelf kiezen of sleuteldagen, toertocht etc. voor sub-club of geheel is.

Niets mis met verzuiling, als je het maar goed inricht.
Andere lidmaatschapsbedragen voor 'Clubmotoren',
"regels" voor Chapters ed. is allemaal mogelijk.


Of blijf vooral nieuwe modellen in 1 clubje proberen te proppen.... of weren

Ach ja, die verkiezingen waar alleen de leden die VOOR uitbreiding waren mochten kiezen WELKE modellen er dan bij mochten.
[...]
Maar ja, ik had NEE gestemd, en daarmee was het klaar.


Je had ook kunnen zeggen "Ik ben het niet eens met deze kromme manier van stemmen en protesteer formeel met een onthouding"
Uit mijn hoofd.. waren 3 mensen die dat gedaan hebben.

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 19:49 #22 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?
Het woord 'chapter'  lijkt me een raar woord binnen de Transalp club nederland..... :o

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 20:54 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Miskent talent?
Och. Tis weer zover San ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2018 14:23 #24 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Miskent talent?

Het woord 'chapter'  lijkt me een raar woord binnen de Transalp club nederland..... :o


Varadero - Avdeling
Transalp - Truusjes
Africa-Twin - Aanhangsel

Als taal gedachten niet kan verwoorden, dan is de taal fout niet de gedachte

Maar alvast excuses voor de zinnen waar ik geen . achter plaatste

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2019 19:02 #25 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?
ik snap ook niet zo goed waarom een NC 7X0 X  geen club motor kan zijn,,  vermogen vergelijkbaar met een Transalp 650 maar het koppel van een goed afgestelde  Africa Twin en het verbruik van een CB 250 ...

het is een soft all road ,,  aan gezien veel transalpen toch  alleen asfalt zien of licht off road dat lukt met een NC 7x0  X ook wel .

Denk als je naar het model programma kijkt  van Honda zou het voor de club ook verstandig zijn, je haalt zo een enorm potentieel binnen aan nieuwe leden, ze verkopen erg goed,, ze worden zelfs met bosjes geïmporteerd 2e hands om aan de vraag te voldoen.

en aan gezien de klassiek TransAlp en Africa Twin  toch minder van rijden en meer in handen komen van verzamelaars en liefhebbers en minder in handen van de woon & werkers.  de tijd dat je voor een 1000 a 1500 een redelijke Transalp heb is voor bij ,, dat je met een set banden en ketting en een grote beurt wel weer netjes de weg op kan.

en zelf een club oprichten , vind ik gewoon een kortzichtige visie,  juist met een groep is het levensvatbaar . 
de TCN is er al ,, er hoeft weinig gedaan te worden .








Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2019 18:41 #26 door apex
Beantwoord door apex in topic Miskent talent?
Is het dan verplicht een 'clubmotor'te hebben om lid te mogen zijn?? Ik rij momenteel transalp maar ben ook nog steeds lid van de BMW GS club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2019 19:33 #27 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Miskent talent?
Bij deze club moet je echt een club motor in bezit hebben anders is het helaas excit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2019 20:51 #28 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Miskent talent?
Maar goed, vzviw is er nooit controle op  :) Dus als je geen clubmotor (meer) hebt en daar gewoon je klep over houd is er ook niet zoveel aan de hand  ;D

Als Luwe met zijn 500X naar een clubritje komt is er volgens mij ook niemand die daar wat van zegt. Zélf heb ik ook geregeld met een BMW aan clubritten/weekenden mee gedaan en nooit een onvertogen woord gehoord.

Soep word hier (nét als bij de meeste motorclubs) niet zo heet gegeten hoor  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2019 22:13 #29 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?
ik heb nu ff ook geen clubmotor, maar als de NX750X word toe gelaten zou ik zo weer actiever kunnen worden en weer lid.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 17:33 #30 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Miskent talent?
heeft luwe een cb 500x  :o ( niet verder vertellen hoor niemand weet het nog )
de nieuwe 500x 2019 dat is de nieuwe trans alp van honda
heeft alleen een andere stikker  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 18:48 #31 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Miskent talent?

Maar goed, vzviw is er nooit controle op  :) Dus als je geen clubmotor (meer) hebt en daar gewoon je klep over houd is er ook niet zoveel aan de hand  ;D

Soep word hier (nét als bij de meeste motorclubs) niet zo heet gegeten hoor  8)


Moet je eens proberen bij de Vstrom club op Facebook. Ik heb daar verhalen voorbij zien komen. Gaat helemaal nergens over. Enkele leden die daar de regeltjes bepalen en aanpassen als het maar in hun eigen straatje past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 19:50 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Miskent talent?
even 200 euro er tegen aan en die hele 500 omstickeren met originele alp stickers, geheid een hoop aanspraak onderweg ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 19:51 #33 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Miskent talent?
De nieuwe cb500x 2019 heeft - buiten talloze andere updates - spaakwielen en een 19" voorwiel. En met zijn 49 pk verschilt ie niet zo erg veel van de 55 pk die de transalp heeft. Het wordt steeds interessanter.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 20:20 #34 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?
zou wel een leuke stunt zijn , maar denk dat het verstandig is om meer motoren toe te laten om te club relevant te laten blijven,  want er komen geen varadero's  transalpen , klassieke africa twins meer bij . 

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 20:23 #35 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?

De nieuwe cb500x 2019 heeft - buiten talloze andere updates - spaakwielen en een 19" voorwiel. En met zijn 49 pk verschilt ie niet zo erg veel van de 55 pk die de transalp heeft. Het wordt steeds interessanter.  ;)

Deze motor verschilt wat betreft vermogen  op papier misschien niet veel, ik heb met de CB500X gereden en ook de NC750X  automaat en de NC750S schakelbak.
Vergeleken met de Transalp XL600V is het een best groot verschil...ècht...de nieuwere machines zijn veell sneller van de plaats....en nog heel zuinig ook.  Ze hebben bij Honda een knap stukje werk ontworpen!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 20:27 #36 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Miskent talent?
Club relevant laten blijven?, ja misschien maar wat is er tegen een leuke klassieker club ben er ooit zelf een begonnen en het is nog steeds een leuke club .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 21:16 #37 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Miskent talent?
Ik vind mijn AT gaaf, maar over ca 5 jaar koop ik denk ik een cb500x. Super gaaf ding. Modern, uiterlijk gaaf, krachtig genoeg, abs, wendbaar, allroad, etc etc. En niet peperduur. Check de gave YouTube beelden van die machine !!
Dus mijn mening: toelaten al die gave X modellen.

@sandra: zijn deze x modellen inderdaad rapper dan de TA.? Die nc750 is toch vrij lui?

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2019 21:37 #38 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?

Club relevant laten blijven?, ja misschien maar wat is er tegen een leuke klassieker club ben er ooit zelf een begonnen en het is nog steeds een leuke club .


ik heb de indruk dat nu best de nodige machines gesloopt worden,  of in collecties verdwijnen , dan zijn er minder voor de rest.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 09:49 #39 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Miskent talent?

Club relevant laten blijven?, ja misschien maar wat is er tegen een leuke klassieker club ben er ooit zelf een begonnen en het is nog steeds een leuke club .


Omdat dan met de jaren het ledenaantal gestaag daalt. Mijn ervaring bij een oldtimer club waar ik lid van ben.

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 10:18 - 11 jan 2019 12:07 #40 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Miskent talent?
Voor mijn familie is elke paarse motorfiets hetzelfde merk als waar ik ook op rij...




Toch op de Algemene Leden Vergadering morgenavond 'de' club dan maar hernoemen naar  " Adventure" Honda Club Nederland ?

www.AHCN.nl is nog te registreren

Allrood Honda Club Nederland mag natuurlijk ook  8)


Voor de type freaks:
Transalp 600Transalp 700
CB500xCrossrunner
NC750xAfrica Twin 2018

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden