Miskent talent?

11 jan 2019 11:20 #41 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Miskent talent?
De GGD oftewel de grote gemene deler is nog steeds het motorrijden zelf,de club gedachte en de clubleden zelf.
Als men nu eens meer actief werd in plaats van passief zou er veel meer uit die clubgedachte kunnen rollen.
Hoe belangrijk kan het zijn of je een rode of groene motor hebt. De club is er. Nu het plezier ervan nog inzien


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 12:14 #42 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Miskent talent?

De GGD oftewel de grote gemene deler is nog steeds het motorrijden zelf,de club gedachte en de clubleden zelf.
Als men nu eens meer actief werd in plaats van passief zou er veel meer uit die clubgedachte kunnen rollen.
Hoe belangrijk kan het zijn of je een rode of groene motor hebt. De club is er. Nu het plezier ervan nog inzien


Yes we can! 

MT(a)GA!

[youtube]gZNK-RoFAGw[/youtube]

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 12:35 #43 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?

Voor mijn familie is elke paarse motorfiets hetzelfde merk als waar ik ook op rij...




Toch op de Algemene Leden Vergadering morgenavond 'de' club dan maar hernoemen naar  " Adventure" Honda Club Nederland ?

www.AHCN.nl is nog te registreren

Allrood Honda Club Nederland mag natuurlijk ook  8)


Voor de type freaks:
Transalp 600Transalp 700
CB500xCrossrunner
NC750xAfrica Twin 2018



Vind het niet eens zo'n gek idee Allrood Honda Club Nederland  dan ben je gelijk af van iedere discussie als Honda ooit een nieuw ander model zou uitbrengen of het toe gelaten word of niet ,,  nu zijn de grenzen van All road ook niet strak ,  maar dat is dan weer eventueel een dingetje


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 17:49 #44 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?

Ik vind mijn AT gaaf, maar over ca 5 jaar koop ik denk ik een cb500x. Super gaaf ding. Modern, uiterlijk gaaf, krachtig genoeg, abs, wendbaar, allroad, etc etc. En niet peperduur. Check de gave YouTube beelden van die machine !!
Dus mijn mening: toelaten al die gave X modellen.

@sandra: zijn deze x modellen inderdaad rapper dan de TA.? Die nc750 is toch vrij lui?

Jazeker, de NC is erg rap vergeleken bij de Transalp PD10 '99 met 33.000 km die ik had. Geen afgedraaid geval met pk verlies dus! Ik heb  een nieuwe NC750S gekocht    (bij de x versie had ik door het kuipwerk teveel lastvan turbulentie, daarom heb ik de Transalp ook weggedaan, slechte oren....na 37 jaar...) het is een langeslag motor met een bere koppel. Snel opschakelen en gooo. Bij . 6.5OO toeren is het op, dan grijpt de toerenbegrenzer in. Anderre motoren moeten toeren maken om op gang te komen, ik niet. Als hij goed warm is sta je ervan te kijken hoe vlot je op kunt schieten. Ga maar eens proefrijden!  We hebben ook nog een Transalp XL700V compleet met power commander en k&n filter, die hou ik met gemak bij!  Ik ben echt dol op die NC en ga mijn XJR 1200 Kenny Roberts replica denk ik na 21 jaarverkopen, de NC is zo'n fijn ding :P

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 17:57 #45 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?
Bij 3.500 - 4000 tpm is het ideaal rijden...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 17:59 #46 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?
Schakelen bedoell ik.. ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 18:41 #47 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?

Jazeker, de NC is erg rap vergeleken bij de Transalp PD10 '99 met 33.000 km die ik had. Geen afgedraaid geval met pk verlies dus! Ik heb  een nieuwe NC750S gekocht    (bij de x versie had ik door het kuipwerk teveel lastvan turbulentie, daarom heb ik de Transalp ook weggedaan, slechte oren....na 37 jaar...) het is een langeslag motor met een bere koppel. Snel opschakelen en gooo. Bij . 6.5OO toeren is het op, dan grijpt de toerenbegrenzer in. Anderre motoren moeten toeren maken om op gang te komen, ik niet. Als hij goed warm is sta je ervan te kijken hoe vlot je op kunt schieten. Ga maar eens proefrijden!  We hebben ook nog een Transalp XL700V compleet met power commander en k&n filter, die hou ik met gemak bij!  Ik ben echt dol op die NC en ga mijn XJR 1200 Kenny Roberts replica denk ik na 21 jaarverkopen, de NC is zo'n fijn ding :P


ik heb op een Nc700 x en NC750x gereden,, de 750 is het leukst ,, net ff wat meer bereik in de versnellingen ,,  en dat grote opberg vak is ideaal voor je slot en plakset en rommeltjes,,  mijn helm past er niet in  ( schubert C3 pro )

als ik een mooi prijsje krijg voor mijn R850R kon ik wel eens gaan overstappen ,, dan zou het leuk zijn als er een club is waar ik welkom ben

die turbulentie dat is wel een dingetje,  nu ben ik redelijk lang 1.87 , vroeg me af met een heel klein ruitje ?  met de AT en TA heb ik gewoon een oude ruit een stuk eraf gezaagd ,, werkte prima

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 18:51 #48 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Miskent talent?

Ik vind mijn AT gaaf, maar over ca 5 jaar koop ik denk ik een cb500x. Super gaaf ding. Modern, uiterlijk gaaf, krachtig genoeg, abs, wendbaar, allroad, etc etc. En niet peperduur. Check de gave YouTube beelden van die machine !!
Dus mijn mening: toelaten al die gave X modellen.

Dat vind ik juist de charme van de AT, Uiterlijk…
Gelukkig heb ik geen geld voor een nieuw model Twin of CB500X of wat ook. Het zal ongetwijfeld lekker rijden.
Maar dat deed mijn PD10 ook, en mijn RD07 zeker.
En als ik morgen de loterij win staat er zeker een nieuwe AT voor de deur (voor er bij).
Maar ik mis toch wat (uiterlijk) testosteron gehalte. Het is of ik een film van de Transformers zit te kijken.
En die snufjes, ABS aan, ABS uit, rijstijl instellen… Het zal wel ouderdom zijn van mijn kant.

Zeker qua uiterlijk, doe mij maar een ouwe Alp of ouwe Twin.

Het enige nadeel vind ik (en ik weet niet hoe dat met de huidige generatie is) een gebrek aan een zesde versnelling.
Echt langdurig harder dan 130 voelt voor mij als mishandeling van deze machine's.

Er komt een nieuwe generatie aan. Sterker nog… Die is er al, en hoe lang staat de TransAlp nog op het roadbook van Honda...
Denk dat er als Club zeker een rode draad moet zijn aan de heritage zijnde TransAlp en Africa Twin. Maar met de Dero moet de weg toch geopend zijn naar de huidige generatie Adventure Bikes?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 21:49 #49 door SAH
Beantwoord door SAH in topic Miskent talent?


Vind het niet eens zo'n gek idee Allrood Honda Club Nederland


Moeten ze dan allemaal rood zijn? ;D

Gewoon massaal Honda aanschrijven dat ze de CB500X in Nederland als subnaam 'Transalp' geven dan hoort hij er meteen bij ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 22:06 #50 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Miskent talent?
Ik was ook heel tevreden met mijn oude PD10, ik heb er 28.000 km met veel plezier mee gereden. Vooral die leuke knalletjes/plofjes uit de Hashiru demper bij het afremmen op de motor vond ik verslavend.
Die aftermarkt uitlaten  hebben mijn oren in de loop van de jaren de das om gedaan, nu last van tinnitus.
De turbulentie ging me zo tegenstaan bij deTransalp, van alles geprobeerd ook met lage ruit, opzetruitje etc. en met een originele uitlaat rijden zag ik niet zitten, want ook het redelijk veel toeren maken had ik last van...
Toevallig was er in de buurt op zondag een testdag van oa de CB500X  en de NC750X automaat. Hele fijne machines, allebei. Maar die turbulentie was bij met name de 750X versie ook weer zo storend dat ik de volgende dag terug ben gegaan om de NC750S te proberen: bingo, geen turbulentie en de twinfeeling is ondanks dat het een staande twin is goed aanwezig dus kan ik 'leven' met een standaard uitlaat.
Veel toeren maken is er ook niet bij, ideaaal! Wat uiterlijk betreft was ik er direct niet zo voor gevallen, maar alles went... ;D
Wind om de oren valt qua lawaai best mee (met goede Shuberth helm, oordoppen en iets dikkere helmmuts) en àls ik eens op de snelweg rijd, dan iets meer naar voren hangen en de ellebogen licht gebogen, dat is goed te doen.
Die NC kocht ik in 2017  2 jaar 'overjarig'  0 km met 1600,- euro korting bij een Honda dealer, mazzel... dus dat viel mee!

Mijn oren vinden het ook beter zo.....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 22:18 #51 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Miskent talent?

Moeten ze dan allemaal rood zijn? ;D

Gewoon massaal Honda aanschrijven dat ze de CB500X in Nederland als subnaam 'Transalp' geven dan hoort hij er meteen bij ;)


mooie kleur,  maar hoeft niet perse rood te zijn ,,    honda nederland is niet echt van het verwennen van klanten

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 21:50 #52 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Miskent talent?
Afgelopen zaterdag reed deze mee met de endurofun lente rit, moet toegeven: zag er best wel gaaf uit met deze banden!

Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 22:01 #53 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Miskent talent?
is dit een cb 500x ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 07:32 #54 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Miskent talent?

luwe schreef : is dit een cb 500x ;)


Ja zeker van voor de 2019 update dus met 17" voorwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 19:51 #55 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Miskent talent?
zo een heb ik ook top fiets :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 18:02 #56 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Miskent talent?
Op pagina 9 van het Honda magazine staat een leuk stukje over de vernieuwde CB500X


Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 15:02 - 04 nov 2019 15:03 #57 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Miskent talent?

  Ik ben echt dol op die NC...
... de NC is zo'n fijn ding :P




Inmiddels 1,5wk in bezit van de NC700x en de eerst paar honderd km achter de kiezen.
Vandaag tijdens een toertje voor het eerst besef gehad dat mn Twin (RD07A) geweldig is qua uitstraling maar dat dit wel beter rijdt.. Daarnaast 1 op 31 (!) woon-werk is ook heeeeeel fijn.

De Twin blijft echt wel. En ze staan gebroederlijk naast elkaar in de garage. Nu kunnen Annelies en ik nog samen toeren. Maar het is echt een geduchte tegenstander!
Hebben ze weer goed gedaan bij Honda..

Trouwens een beetje opsmukken maakt de NC700x echt een tof fietsje vind ik!

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2019 00:29 - 06 nov 2019 00:30 #58 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Miskent talent?
ben ook zeer tevreden met mijn 2019 cb 500x
alleen niet rood maar mat zwart en in 5 maant alweer meer dan 10000 km op de teller
lang leven het honda motor plezier :) :)
en niet vergeten verbruik gemiddeld 1 op 30 ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2022 14:56 #59 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Miskent talent?
Potjandoppie! Lees ik gewoon dat het miskende talent inmiddels erkend is door de club.
Mag ik zomaar weer meerijden!! :woohoo:
Toch maar weer zoeken naar ruimte in de agenda voor een clubtour...

Een extra onderwerp voor de NC hoeft nog niet op het forum. Gaat nooit wat kapot aan dus blijft leeg :whistle:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2022 11:52 #60 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Miskent talent?
Ha ha mooi Tim dat je weer meekunt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.309 seconden