Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS

10 mrt 2020 20:39 #41 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Hap :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 07:55 #42 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Gisteravond beide heren bij mij thuis ontvangen en onze plannen verder doorgesproken.

Frank was zich overigens nog niet eens bewist van dit topic :-)

Anyway, het meest noemenswaardige is dat Chris de titel van dit topic eigenlijk zou moeten gaan aanpassen want we gaan niet richting LGKS. In plaats daarvan gaan we naar Slovenië.

We hebben deze keuze gemaakt omdat we vanuit ons 'vertrekpunt' Innsbruck naar onze mening te weinig tijd hebben om comfortabel door de Alpen heen te rijden, dan het nodige te spelen in hey 'LGKS gebied' en dan weer terug te rijden naar Innsbruck om weer op de trein terug te stappen.
Het kan wel, maar het wordt ons te krap en we willen geen compromissen sluiten door bijv. stukken snelweg te nemen.

Dus gaan we ons nu naar het oosten richten ipv. het westen.
Ik heb de GPX tracks van de TET in Italië en Slovenië plus een aantal tracks van mooie routes en passen in Slovenië verzameld en dat ga ik aan elkaar knopen tot een mooi geheel.
Ter verhoging van de feestvreugde heb ik als routemaker gisteren ook maar de nieuwe Garmin XT besteld.

Met onze motoren gaat het ook steeds beter hoewel Chris flink voorloopt op Frank en mij. Mijn achterbrug is inmiddels ook alweer helemaal hersteld (gelast, geschilderd, enzovoorts) en alles staat klaar om weer ingebouwd te worden. Ik hoop daar komend weekend flink wat voortgang mee te maken.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 12:39 #43 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Vandaag gedaan: valbeugels gericht en gemonteerd (1 was krom na een valpartij) ketting gemonteerd (geklonken) en gespannen, banden op spanning gebracht. Verder de garage schoongemaakt, de motorbrug gereinigd. Afhankelijk van het weer ga ik een proefrit maken, het moet droog zijn om eventuele lekkages vast te kunnen stellen, verder alle bouten en dergelijke even nagelopen.
Nog te doen: elektronica goed monteren, doe ik tegelijk met het monteren van de navigatie en de vloeistof van de voorpoten nog vervangen.
Tijdens de proefrit even alles checken: remwerking, lekkage, motor trekkracht, rammels, hoogte versnellingspook etc etc, ben benieuwd.
Gisteren overleg gehad met Garfield en Frank, de rit zal zich meer richten op Oost-Europa (Slovenië), we gaan met de nachttrein van Dusseldorf naar Innsbruck en dan verder, details volgen.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 17:15 #44 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Proefrit gemaakt door het dorp, 80 km wegen en een stuk snelweg, vooralsnog rijdt de motor beter dan voorheen hij trekt goed door in de versnellingen (geen inhouden meer van de motor na het schakelen), de remmen lopen mooi vrij en de remweg is goed, (nog) geen lekkages kunnen ontdekken, de ketting ben ik niet verloren en de koeling is goed. Ik heb hem weggezet op de jiffy ben benieuwd of de olielekkage is opgelost. Volgende klusje is de elektra goed monteren en de navigatie monteren.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2020 18:33 #45 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Vandaag controle gedaan op lekkages :cheer: en gelukkig is de olie lekkage verholpen, verder nog 1 beugeltje goed gemonteerd (was 1 boutje kwijt, maar gelukkig weer gevonden), verder de ketting gesmeerd en de beschermer ( dat witte plaatje aan de onderzijde) in de primer gespoten, deze ga ik nog een kek kleurtje geven. Ik heb de gaskabels en choke kabel iets verlegd en goed afgesteld.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2020 20:24 #46 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Die shark fin van Chris is inmiddels al goudkleurig, ik kreeg een foto via onze groeps-app. Staat wel mooi eigenlijk.

Mijn Alp zit ook alweer een heel eind in elkaar, hij staat nu weer op z'n wielen.
Ik was best een beetje nerveus hoe het zou veren want mijn achterschokbreker is nu voorzien van een Hyperpro veer en die voelde los al véél zwaarder aan dan de originele. Mijn Alp staat nu een paar cm hoger en veert inderdaad flink wat stugger. Benieuw hoe het straks rijdt.

Verder nog nieuwe ketting en tandwielen erop, nieuw oliefilter en héél veel schoongemaakt.

Nu nog de remklauwen voor en achter, nieuwe olie en de Hyperpro veren in de voorvork, nieuwe olie en koelvloeistof en dan is het wel weer zo'n beetje klaar.

Ik laat nu nog de oude wielen erin zitten terwijl ik een andere set wielen helemaal in orde maak met nieuwe lagers, ook een nieuw tandwiel en velglint, binnen- en buitenband. Die zet ik tzt. dan over en dan is echt alles in orde.





Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2020 21:44 - 16 mrt 2020 12:03 #47 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Ik zal morgen een foto plaatsen van mijn gouden sharkvin (mooie omschrijving), gisteren nog gereden met de Paarse TA en nog steeds geen lekkage. Morgen de navigatie in orde maken en kijken of ik nog ergens voor vorkolie vandaan kan toveren (zal dat ook worden gehamsterd...)

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2020 16:14 #48 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Zo thuiswerken.....navigatie gemonteerd en wat elektra kabels goed vastgezet.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 13:05 #49 door MichielK71
Beantwoord door MichielK71 in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Mooi geschreven en gefotografeerd verslag van de voorbereidingen voor jullie tocht. Ik vind het knap dat je zelf in staat bent om de gehele motor te demonteren, schoon te maken, te herstellen wat kapot is en dan alles weer (beter dan nieuw) in elkaar te zetten.

En dan met motoren waarvan de basis ergens in de jaren 80 van de vorige eeuw ligt. Ik lees MotoPlus en als je dan ziet dat een Alpenmaster verkiezing steevast ‘gewonnen’ wordt door een BMW GS (1200/1250) dan vraag ik me wel eens af of groter ook beter is. Tuurlijk komt die BMW sneller op gang, maar of die ook makkelijker onderweg te onderhouden is? En qua gewicht in de hand te houden. Doe mij maar een goed geprepareerde Alp!

Veel succes met de verdere voorbereidingen en ik ben benieuwd naar de foto’s en het reisverslag van jullie trip (ook leuk voor de Transalper)

Transalp XL700A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 13:35 #50 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Kan het niet heel goed zien maar ik heb het idee dat je achterste nieuwe remleiding daar waar hij naar de binnenkant van je achterbrug gaat tegen het metaal van de achterbrug raakt en aan de voorkant bij je stuur zo het metalen beugeltje in loopt. Dit is verboden en kan na een tijdje gevaarlijk worden wegens doorslijten. In de originele setting zitten de remleidingen in mooie rubbers en beugeltjes , zorg dat je dit ook voor je nieuwe remleidingen zo doet. Duitse politie laat je er niet mee verder rijden als je remleidingen ergens metaal aan je motor raakt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 19:01 #51 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Hi xrvtuur, bedankt voor je feedback voor wat betreft de remleiding, ik heb de nieuwe leiding in dezelfde rubbers gemonteerd als de oude maar ik zal voor de zekerheid de zaak nog even extra controleren, uiteraard willen we niet worden stilgezet voor zoiets knulligs als een niet goed gemonteerde remleiding.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 19:12 #52 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
En meteen even gecontroleerd of de remleidingen voor en achter vrij van het metaal lopen, kijk en huiver. Op de andere foto’s was het misschien niet goed zichtbaar.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 19:21 #53 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Hi Michiel, dank voor het compliment voor zover ik voor Frank en Garfield kan spreken vinden we het leuk om zelf de (technische) voorbereidingen te treffen voor onze tocht. Voor mij was het niet de eerste keer dat ik een TA onder handen nam en ik kan alleen maar zeggen dat veel voldoening geeft als je zelf je motor kan prepareren/onderhouden, ik vind het zelf altijd extra prettig dat ik zeker weet dat het goed gebeurt. Ik kan je overigens wel verklappen dat het echt niet altijd allemaal in 1x goed gaat hoor, afgebroken boutjes en zaken in de verkeerde volgorde monteren overkomt ons ook regelmatig.
Ik denk dat ik hier niet hoef te verklappen dat een TA een simpel te onderhouden en oer- en oerdegelijke motorfiets is helemaal als je zijn leeftijd in acht neemt, echt petje af voor de Japanse ingenieurs, wat een goed product is dit.
We gaan nadenken over het reisverslag.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 19:33 #54 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Helemaal goed:) nu beter te zien. Ik ben zelf nogal in de weer geweest met vervangen van de 14 remleidingen van een varadero, dus vandaar mijn opmerking.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 20:47 #55 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Perfect (14 remleidingen...lijkt wel een vrachtauto), hier is het forum juist voor bedoelt, 'better safe than sorry'

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 21:21 #56 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS

ChrisvdSchoot schreef : Hi Michiel, dank voor het compliment voor zover ik voor Frank en Garfield kan spreken ...

[KNIP]

... Ik kan je overigens wel verklappen dat het echt niet altijd allemaal in 1x goed gaat hoor, afgebroken boutjes en zaken in de verkeerde volgorde monteren overkomt ons ook regelmatig.


Spreek voor jezelf ! :-)

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 10:26 #57 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Mmmm oh ja tuurlijk dat overkomt mij alleen....hoe zat het ook weer bij jouw pro-link Garfield :ohmy: :ohmy:

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 11:32 #58 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Die zit nu goed, niks mis mee.
Geen idee wat je bedoelt.

Overigens staat mijn Alpje inmiddels weer op z'n pootjes, nu afgeveerd door Hyperpro veren. Ik kom tzt. nog terug op dat onderwerp in het draadje dat ik specifiek daarvoor had geopend.

Nu koffie, dan door met het terugbouwen van de radiateurs, koelvloeistof erin, verse olie erin, en verder opbouwen en dan is de mijne ook weer klaar.




Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2020 17:00 #59 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorbereidingen voor de tocht in juni naar de LGKS
Nou, mijn Alpje is er klaar voor !



Vandaag alles weer opgebouwd en een stukje van 20 km proefgereden - alles werkt prima.

De nieuwe Hyperpro veren voor en achter doen hun werk naar behoren.

Nu verder met puzzelen voor een gereedschaps'buis' en soft bags voor de bagage.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2020 21:11 #60 door PimW
Givi maakt een mooi kastje voor achter je kofferrek dat je met een simpel beugeltje ook op de plek van je originele toolbox kunt hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.238 seconden