spaken corrosie AT2016

29 aug 2016 21:31 #1 door RENO
spaken corrosie AT2016 werd gestart door RENO
wie heeft de spaken van zijn AT-2016 ook zo gecorrodeerd alsof ze al 20 jaar oud zijn?
Ik deed vanmiddag wat lucht in het voorbandje en zag de spaken alsof ze erg vuil waren, toen ik er een lapje over haalde leek de spaak wel schuurpapier korrel 80 :(
Als de dealer terug is van vakantie maar eens langsrijden...

km stand = 2500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2016 22:10 #2 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic spaken corrosie AT2016
Dat is nogal wat! Zou er inderdaad mee terug gaan.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 07:25 #3 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic spaken corrosie AT2016
Das 10 jaar te vroeg ja! Apart.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 08:02 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic spaken corrosie AT2016
Wauw, heel benieuwd hoe honda dit op gaat lossen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 08:59 #5 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic spaken corrosie AT2016
Dat is wel zuur zeg. Gezien de historie met de spaken, zou je denken dat ze dat toch wel serieus zouden nemen bij Honda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 09:12 #6 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic spaken corrosie AT2016
Ik heb op het ADV forum hetzelfde voorbij zien komen. Sommige eigenaren hadden binnen no-time last van corroderende spaken, anderen hadden er totaal geen last van. Wellicht een slechte batch?


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 21:04 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic spaken corrosie AT2016
Pekelstof doet ut zelfde.

Weenie sinds wanneer je ermee bent gaan rijden?


Tip: Haan Wheels rekent 120 euro per wiel omspaken naar rvs.

Dan hoef je je er ook over 20 jaar nog niet aan te ergeren  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 23:01 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic spaken corrosie AT2016
Ach ja..... Wat verwacht je van zo'n budgetfietsje  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2016 23:36 - 30 aug 2016 23:44 #9 door J-P
Beantwoord door J-P in topic spaken corrosie AT2016
Nu 12400 km gereden en eens gekeken, voorvelg heeft zeker wat corrosie op de spaken, achter helemaal niets. Ik rij sinds medio mei met deze motor dus pekel is out of the question. Dealer weet er van, heeft er fotos van gemaakt en heeft het er met Honda over. Ik heb geen haast, het doet me weinig en heb nog 20 maanden garantie ;-) Ondertussen heb ik echt de grootste lol op die fiets  :P 8)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2016 20:36 #10 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic spaken corrosie AT2016
Op andere fora komt dit ook al eens naar voren...
Is dus geen alleenstaan geval helaas.

Waarschijnlijk een slechte batch spaken geleverd geweest...

Bij de andere onfortuinlijken zijn de wielen opnieuw gespaakt geworden.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 21:02 #11 door RENO
Beantwoord door RENO in topic spaken corrosie AT2016
Vandaag van de Honda dealer gehoord dat door HONDA-NL een aanvang gemaakt wordt om de spaak-perikelen op te gaan lossen 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 21:23 #12 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic spaken corrosie AT2016
Die van mij beginnen ook al, moto staat sinds eind oktober stil, staat 2680km op...

Zie het ook best wel veel voorbij komen op FB enzo. Je zou nieuwe wielen moeten krijgen van Honda, dat krijgen de meeste iig wel.

2017 spaken zijn dubbel gecoat. Echter zijn er al berichten dat die hetzelfde probleem hebben. :-\

Na horen zeggen: op eigen initiatief herspaken met rvs = einde garantie op het wiel.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 21:37 #13 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic spaken corrosie AT2016
Lekker doorrijden totdat er een recall komt van Honda. Gebeurd vanzelf wel, heeft altijd even tijd nodig.??

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 20:08 #14 door RENO
Beantwoord door RENO in topic spaken corrosie AT2016
dat bedoelde ik ook; recall van HONDA wordt uitgevoerd vanaf komende week

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 20:28 #15 door Moupie
Beantwoord door Moupie in topic spaken corrosie AT2016
Goed dat te weten, mijn spaken beginnen ook te corroderen C:-)

V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2017 21:00 #16 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic spaken corrosie AT2016
Is die recall alleen voor jou of voor alle twin rijders? en pakken ze ook meteen de handvat verwarming, set knop, en kill switch aan? :o

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 18:32 #17 door J-P
Beantwoord door J-P in topic spaken corrosie AT2016
Mijn Alpina wielen komen deze week binnen, daarna zijn mijn originele wielen voor een recall aan de beurt

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 20:08 #18 door RENO
Beantwoord door RENO in topic spaken corrosie AT2016

Is die recall alleen voor jou of voor alle twin rijders? en pakken ze ook meteen de handvat verwarming, set knop, en kill switch aan? :o


Honda heeft hoop ik niet een ex-BMW garantieclaim-manager in dienst genomen, dus ga ik er gewoon van uit dat elke CRF1000 wel eens aan de beurt komt dit jaar.

keep you all posted !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2017 00:27 - 28 feb 2017 00:36 #19 door luwe
Beantwoord door luwe in topic spaken corrosie AT2016
dan koop je een twin voor een hoop geld en wat lees ik
veel dingen wat niet goed is
het zal wel opgelost worden maar is we kloten
allen sterkte gewenst met het oplossen met wat niet goed is  :'(
maar hij rijd als de brandweer das top  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2017 04:12 #20 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic spaken corrosie AT2016
alle begin is moeilijk luwe :P

Een compleet nieuw model komt nou eenmaal met kinderziektes. Voordat ik de twin kocht was dit allemaal al bekend, met een beetje googelen kom je daar al snel achter.

Ik kan dan ook niet spreken van "veel" problemen, valt eigenlijk allemaal wel mee.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden