GPS steun CRF100L

02 mrt 2017 19:22 #21 door Erwin
Beantwoord door Erwin in topic GPS steun CRF100L
Deze zag ik op de Twin van V-Twin zitten:

www.mdi-online.nl/media/catalog/product/...c575cac419827d_1.jpg

Opzich zag de constructie er wel goed uit. ( weet niet welke diameter je moet hebben)
Alleen in deze kleur vond ik het niet mooi.
En een stuk duurder als die welke Martin erop heeft zitten.
Begreep van Co Snoek dat er nog een andere opkomt.

Tja en de kleur van de Twin Martin, ik denk dat ik het weet  ;D  :-X

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2017 08:33 #22 door Robbert
Beantwoord door Robbert in topic GPS steun CRF100L
Ik heb nog een alternatief gevonden:

https://i.materialise.com/shop/item/africa-twin-crf1000-mount-a-garmin-zumo-directly-on-the-rail

Ik wil mijn Garmin graag direct boven mijn display, niet te hoog. Ik heb hem besteld, maar de levering laat even op zich wachten omdat deze shop per bestelling produceert op een 3D printer. Even afwachten dus..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 07:34 #23 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L
Leuk om alle opties te zien ik had al een touratech houder voor me garmin en dat past perfect erboven zie foto.

Verder heb ik geen goed woord meer over voor touratech.. op de beurs erg ontwijkend over de leveringsproblemen. Maatje wacht al 7 maanden op een onderdeel.. nu maar geannuleerd maar voordat ze dat verwerkt hebben.. (klaag modus uit)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 10:01 #24 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic GPS steun CRF100L
Hoe is deze steun bevestigd aan de dwarsstang Gigimi?
Ik zie dat de oplossing die ik heb gekozen, wordt bevestigd met 2 bouten, terwijl de duurdere varianten allemaal 4 bouten hebben en daardoor waarschijnlijk ook beter vastklemmen.
Dit weekend gereden en mijn steun zakte toch weer iets naar onderen. Gistermiddag daarom toch maar de ruit eraf en de RAM mount rechterop gezet. Hier moet ik nog mee rijden. Als ook dat weer gaat doorzakken is er misschien nog iets te verzinnen om de frictie te verhogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 10:31 #25 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L

Hoe is deze steun bevestigd aan de dwarsstang Gigimi?
Ik zie dat de oplossing die ik heb gekozen, wordt bevestigd met 2 bouten, terwijl de duurdere varianten allemaal 4 bouten hebben en daardoor waarschijnlijk ook beter vastklemmen.
Dit weekend gereden en mijn steun zakte toch weer iets naar onderen. Gistermiddag daarom toch maar de ruit eraf en de RAM mount rechterop gezet. Hier moet ik nog mee rijden. Als ook dat weer gaat doorzakken is er misschien nog iets te verzinnen om de frictie te verhogen.


zal even foto voor je maken.

zie plaatje hieronder om vast een beeld te krijgen. (google is soms toch best makkelijk)
een maatje(ook een AT) heeft er dan nog een klein stukje oude binnenband tussen maar dat is niet eens nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 11:06 #26 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic GPS steun CRF100L

zie plaatje hieronder om vast een beeld te krijgen.

Wordt op het kunststof van de instrumenten bevestigd? Plaats direct boven de instrumenten is wel mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 12:01 #27 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L

Wordt op het kunststof van de instrumenten bevestigd? Plaats direct boven de instrumenten is wel mooi.


nee ging om de halve beugeltjes die zitten direct om dat buisje heen.
Zal vanavond wel foto maken. iets met 1000 woorden ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2017 12:26 #28 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic GPS steun CRF100L
Voor de TomTom Rider 400 heeft TT ook een mooie afsluitbare houder voor bevestiging aan het stuur. Staat alleen niet bij voor welke diameter deze geschikt is  :o ???
En niet direct leverbaar, maar pre-order.
https://shop.touratech.nl/handlebar-mount-motorbike-for-tomtom-rider-40-400-410-lockable-black-anodised.html

Aantal jaren terug hadden ze nog een shop in Apeldoorn, was een stuk makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 09:08 #29 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic GPS steun CRF100L
Martin je zou ipv de rubberen inlay ook kunnen kiezen voor dubbelzijdig tape, outdoor, van Tesa. O.a. te koop bij de Gamma. Je moet dan wel ff de exacte stand weten van de knobbel. Gevolg is wel dat het muurvast komt te zitten en het alleen met veel geduld en beleid is te verwijderen. (WD40 / stickerverwijderaar / verwarmen etc). Maar vast zitten en frictie verzekerd. Ik heb er iemand er een RVS brievenbus mee zien bevestigen op een gemetselde buitenmuur en die brievenbus hangt er na een jaar nog steeds  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 10:50 #30 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic GPS steun CRF100L

Martin je zou ipv de rubberen inlay ook kunnen kiezen voor dubbelzijdig tape, outdoor, van Tesa. O.a. te koop bij de Gamma. Je moet dan wel ff de exacte stand weten van de knobbel. Gevolg is wel dat het muurvast komt te zitten en het alleen met veel geduld en beleid is te verwijderen. (WD40 / stickerverwijderaar / verwarmen etc). Maar vast zitten en frictie verzekerd. Ik heb er iemand er een RVS brievenbus mee zien bevestigen op een gemetselde buitenmuur en die brievenbus hangt er na een jaar nog steeds  8)

Goede tip, dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 18:00 #31 door Erwin
Beantwoord door Erwin in topic GPS steun CRF100L
Bij mij zakte het ook iets naar beneden.
Wat extra aangedraaid en kijken of dit nu wel blijft zitten.
En anders rechtop zetten of voor methode van V Twin.

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 08:38 #32 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L
Zie foto's zo zit mijne vast zit geen beweging in.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 16:51 #33 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic GPS steun CRF100L

Zie foto's zo zit mijne vast zit geen beweging in.

Ziet er zeer degelijk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 18:04 #34 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic GPS steun CRF100L
Het valt me op dat iedereen zijn  navigatie zo hoog wil hebben, ik heb  hem juist laag, zweeft net boven de tank.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 19:31 #35 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic GPS steun CRF100L
De beste plek voor een navi is in je gezichtsveld op een plek waar het geen dode hoek creëert.


Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 19:50 #36 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic GPS steun CRF100L
ik draag een bril om in de verte goed te kunnen zien, als de navi recht voor me zit is dat niet ver genoeg en moet ik daar eigenlijk zonder bril naar kijken, als ik de navi onderaan mijn stuur hang kan ik onder mijn bril door kijken en zie ik het wel goed. dus de beste plek is een beetje persoonlijk denk ik

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2017 13:48 #37 door J-P
Beantwoord door J-P in topic GPS steun CRF100L
Ik heb hem liever in mijn gezichtsveld, heb ik altijd nog mijn perifere gezichtsveld op de weg ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 07:30 #38 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L

Ik heb hem liever in mijn gezichtsveld, heb ik altijd nog mijn perifere gezichtsveld op de weg ;-)


inderdaad!
vandaar net boven de tellers een mooie plek.
kan snel even een blik op mijn navi werpen terwijl je toch nog je overzicht in het verkeer behoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 13:20 #39 door J-P
Beantwoord door J-P in topic GPS steun CRF100L
Bijna 30 jaar geleden (gosh) reed ik die tanktastochten van de ProMotor. Dan zat je in je kaartvak van je tanktas te gluren naar de route en dat heeft bast gevaarlijke taferelen opgeleverd. Daarna ben ik overgestapt op zo`n routerol net boven de tellers, had ik veel eerder moeten doen. En toen kwam het GPS tijdperk... same dif...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 14:37 #40 door Digime
Beantwoord door Digime in topic GPS steun CRF100L

Bijna 30 jaar geleden (gosh) reed ik die tanktastochten van de ProMotor. Dan zat je in je kaartvak van je tanktas te gluren naar de route en dat heeft bast gevaarlijke taferelen opgeleverd. Daarna ben ik overgestapt op zo`n routerol net boven de tellers, had ik veel eerder moeten doen. En toen kwam het GPS tijdperk... same dif...


Zo oud ben ik nog niet  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden