USD voorvork voor AT

01 feb 2010 01:50 #21 door Erik
Beantwoord door Erik in topic USD voorvork voor AT
Zo dan! Ik vroeg me af of je die groene Twin nog had.. Is een mooi fietsje geworden Bas!

( 'k neem dus aan dat dit die groene is/was  8) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 15:08 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic USD voorvork voor AT
De vork inmiddels in huis, en er zit nog wel even wat puzzelwerk aan om het passend te gaan krijgen.

Met name de stuurpen is even een grote horde, maar ook daar gaan we uit komen.

De stuurpen van de KTM is te dik, en te lang. Met name de andere bevestiging van de bovenste kroonplaat maakt het wel lastig om het zomaar even in te korten. Ben als alternatief aan het kijken of het opzetten van een extra stuk op het frame zou helpen. Voordeel is dat het stuur al zowiezo wat hoger komt te staan, en geen stuurverhogers nodig zijn. Nadeel is misschien wel dat de poten dus ook iets dieper insteken en dus het verhogings effect teniet gedaan wordt.....

Dikte van de stuurpen is lastig ivm de juiste lagers. Dus ook daar nog even een puzzeltje.

Zodra er tijd is, toch maar eens aan het meten gaan om te kijken wat haalbaar is.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 15:26 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic USD voorvork voor AT
Het is niet mogelijk om de Twin pen na te (laten) maken en die in de onderste kroonplaat van de KTM vork te persen? Ik weet niet hoe het eruit ziet, maar dan kun je gewoon Twin lagers pakken en is de pen de juiste lengte.

Of gaat dat niet ivm die "andere bevestiging van de bovenste kroonplaat" ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 15:52 #24 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic USD voorvork voor AT
Ik moet de maten nog 'even' opnemen, maar de pen van de twin is vele malen dunner dan die van de KTM. Dus dat persen gaat niet lukken. Of er zou dus extra materiaal aan moeten worden toegevoegd.

Er zijn wel identieke modificaties bekend, maar ik heb er nog geen gezien die exact verteld heeft hoe hij het stuurpen probleempje heeft opgelost (anders dan dat ie een andere stuurpen heeft gekocht/laten maken).

Ik moet ook maar eens in het duits gaan zoeken bedenk ik me net....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 16:15 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic USD voorvork voor AT
Maar als je die pen na laat maken zou je de onderkant (wat in het kroonstuk gaat) dikker kunnen laten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 19:13 #26 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic USD voorvork voor AT
Vanmiddag een engelsman een opmerking geplaatst bij zijn webfoto's (kan de site nu even niet terug vinden  :-[ )

We swapped the front end for the complete KTM Adventure 950 front end – it’s a direct swap except for the steering stem.



Uprated springs, depending on your weight are available from Slavens Racing



We took the measurements for the steering stem bearings and length from the original Africa Twin and machined new stems to fit the KTM Fork braces.



Here’s a picture of them.







These have now all been used in 3 conversions we have done (2 x RD07A, 1 x RD03)


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2010 01:03 #27 door Erik
Beantwoord door Erik in topic USD voorvork voor AT
Op die foto zie je dus ook de vulbus die in de bovenste kroonplaat gaat. Ik vind het wel mooie pennetjes  8)

En als ze die toch in serie maken daar  ;) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden