Af en toe vanzelf groot licht.

27 feb 2010 18:23 #21 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Af en toe vanzelf groot licht.

Hoi,

Vooropgesteld dat je nog het originele stuur gebruikt,

De combi-schakelaars hebben een pasnokje welke in een gaatje in het stuur valt. Zo zitten die altijd op de juiste plek.

Een hendel die te ver naar boven staat rijd toch niet fijn? Ergonomisch gezien moet de hendel iets omlaag staan ten opzichte van horizontaal.

Als je deze 2 voorwaarden in de gaten houd komt dit fenomeen uberhaupt niet voor!

Grtz, ciao!


dat is dus het verschil tussen de theorie en de praktijk...

maar je hebt gelijk...haha

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2010 20:41 #22 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Af en toe vanzelf groot licht.

Hoi,
Vooropgesteld dat je nog het originele stuur gebruikt,
De combi-schakelaars hebben een pasnokje welke in een gaatje in het stuur valt. Zo zitten die altijd op de juiste plek.
Een hendel die te ver naar boven staat rijd toch niet fijn? Ergonomisch gezien moet de hendel iets omlaag staan ten opzichte van horizontaal.
Als je deze 2 voorwaarden in de gaten houd komt dit fenomeen uberhaupt niet voor!


Komt door de 25mm stuurverhogers. Daardoor het stuur en dus ook de handles in een andere stand geplaatst.
Het gebeurd echt he.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2010 09:31 #23 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Af en toe vanzelf groot licht.

Teflon is zelfsmerend en hoeft dus geen vet of extra smeermiddel.

Teflon heeft het minste weerstand, maar slijt wel degelijk! Af en toe ondersteunen met naaimachineolie of teflonspray is altijd aardig. Insmeren met dik vet heeft waarschijnlijk als gevolg dat vuil wat er in komt het teflon kapot gaat vreten.

Bij nieuwere Vespa's heeft men de "achterbrug"lagers in zijn geheel maar vervangen door teflon bussen. Na twee jaar (precies de tijd waarin je nu 18 jarige dochter hem weer verkoopt voor een auto) begint er speling te ontstaan op die verbinding waardoor je hem vanzelf maar laat staan  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2010 11:38 #24 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Af en toe vanzelf groot licht.

Teflon heeft het minste weerstand, maar slijt wel degelijk! Af en toe ondersteunen met naaimachineolie of teflonspray is altijd aardig. Insmeren met dik vet heeft waarschijnlijk als gevolg dat vuil wat er in komt het teflon kapot gaat vreten.

Bij nieuwere Vespa's heeft men de "achterbrug"lagers in zijn geheel maar vervangen door teflon bussen. Na twee jaar (precies de tijd waarin je nu 18 jarige dochter hem weer verkoopt voor een auto) begint er speling te ontstaan op die verbinding waardoor je hem vanzelf maar laat staan  :-\


18 jaar en verkoopt voor auto?? Zou ze hem niet beter kunnen inruilen voor een motor? Haha

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2010 13:27 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Af en toe vanzelf groot licht.

dat is dus het verschil tussen de theorie en de praktijk...


Nee hoor. Maar als je eigenhandig dingen aanpast, moet je ook even kijken wat de cosequentie van die handeling is.  :-*

Komt door de 25mm stuurverhogers. Daardoor het stuur en dus ook de handles in een andere stand geplaatst.


Maar wat heeft stuurverhoging daarmee te maken? Oke je hebt stuurverhoging, dus wil je staand rijden dus, off-roaden. En dan zet je je stuur naar wens anders. En dan ga je inderdaad je hendels anders zetten. Heb je , in het verlengde daarvan, ook een ander stuur erop nu?

Maar ik kan me er niets bij voorstellen, dat seinlicht. Hoe heb je dat gedaan dan? ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2010 13:59 #26 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Af en toe vanzelf groot licht.

Maar ik kan me er niets bij voorstellen, dat seinlicht. Hoe heb je dat gedaan dan? ???


Geen ander stuur. Gewoon lekker hoog pakken.
Ik had het ook niet verwacht maar doordat de koppelinghandle iets naar boven staat, drukt de handle bij gebruik  soms de seinknop in. Kijk maar is bij je Twin. Moet nog iets naar beneden gesteld worden dan is het weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2010 22:58 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Af en toe vanzelf groot licht.
Hmmz.. die staat nu in IJmuiden maar ik ben daar zelf niet meer.

Als ik hem ophaal ga ik toch es ff kijken haha

Je kan iig dat pasnokje van die stuurcombi verwijderen. Dan kun je die terug in verhouding zetten. Nadeel is dat je die combi niet echt goed klemvast meer krijgt (of je moet wat tape om je stuur draaien of zo)

Een offroad-stuurtje is rechter dan zo'n standaard en dat gaat dan ook weer wat directer sturen en pakt staand ook prettiger beet. Maar tegen die tijd loop je vanzelf tegen die combi-nok aan  ;D

Groeten, Brmbr ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden