Smeerolie-topic

01 mrt 2009 18:51 #21 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Smeerolie-topic
;D sleutelen in Sneek beviel je zo goed, dat je gelijk al weer doorgaat zie ik.. ;)

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 10:33 #22 door dosch71
Beantwoord door dosch71 in topic Smeerolie-topic
Hey allemaal!
Ik zit nogal verveeld omwille van een enorm olieverbruik bij mijn AT, km stand 70000.
Gisteren is gecheckt en tot mijn grootste schaamte  ::) stond hij zo goed als droog, ik was verbijsterd :'(...
Ik heb er gelijk 1,5liter in gekapt en hij staat zelfs nog niet op niveau...
Wel heb ik vorige zomer waarschijnlijk de verkeerde olie bijgevuld en dat was 15w40, stomweg niet opgelet!
Volgende week gaat hij wel op onderhoud en wordt heel de schuit is ververst...
Wat zou nu de oorzaak kunnen zijn van dit verbruik en zijn de gevolgen op middenlange termijn?
Ik hoop nu dat ik geen schade opgelopen heb maar hij loopt weer lekker als anders.
>:( Heiligschennis van mij ik weet het...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 10:37 #23 door dosch71
Beantwoord door dosch71 in topic Smeerolie-topic
Nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen: BELG!!! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 12:12 #24 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Smeerolie-topic
Ik gooi er Motorex 10 w 40 in, ongeveer elke 10.000 km of wanneer het weer lekker genoeg is om in de garage te liggen klooien.

Verbruik is te verwaarlozen, ik hoef niet bij te vullen al controleer ik wekelijks.
De Twin staat op ruim 50.000 km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 20:50 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Smeerolie-topic
in de hayes boek staat het ook,
lage kmstanden zijn geen garantie voor laag olieverbruik net zo min als hoge km standen dit zijn voor hoog olie verbruik

de verversingstermijn is op zijn langst de termijn die staat voor het oliefilter

de juiste olie dikte is zeer belangrijk maar bedenk dat hoge kruis snelheden olie verbruik in de hand werken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 22:36 #26 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Smeerolie-topic

.
Wel heb ik vorige zomer waarschijnlijk de verkeerde olie bijgevuld en dat was 15w40, stomweg niet opgelet!


Ik rij in de zomer  op 15w40. Rij veel in het zand en dan wordt het blok echt warm.
Ook rij ik daarbij lange afstanden op hoge snelheid. Iets dikkere olie is dan naar mijn idee helemaal niet verkeerd in zomer. ???

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden