- Berichten: 87
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik heb in het verleden dit probleem wel eens aangekaart bij mchelin,
de (droogte)scheuren zullen op geen enkele wijze de betrouwbaar heid van de band in gevaar brengen.
we is het advies om de banden spanning niet voor de 2.2 ato te brengen
en bij lange stilstand
daarnaast zijn weersinvloeden van enorme invloed op het gedrag van het rubber,
zo blijkt dat het verouderen versnelt gaat daar waar grootte concentraties ozon bestaan,
direkt zonlicht
hogere temperaturen
ik heb persoonlijk nog maar 1 band gezien en ook gemeld.
het is wel vreemd dat wanneer je het nu al 3 keer hebt gehad je nog steeds voor dit produkt kiest als het je zo stoort..
ik zou dan toch verder kijken..... conti trail attack misschien ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb nog niets vernomen van Michelin, de banden die ik hiervoor had zijn allemaal vervangen (garantie) en door Michelin meegenomen ter onderzoek.
Daar heb je ook je antwoord waarom ik "nog" michelin rijd.
Er zijn veel dingen aangedragen over mogelijk oorzaken, van droogte, ozon, warmte e.d., dan vraag ik mij af waarom alleen de voorband dit heeft.. ???
Mijn achterband is ook een Anakee en zit er dubbel zo lang onder als de voorband :-\ daarmee schiet je alle theorieen direct uit het water.
De enige theorie die overeind kan blijven is verschil in compound tussen de achter en voorband waardoor hij gevoeliger zou kunnen zijn......
Feit is... en we hebben daar ook contact over gehad Mies... dat het niet zou mogen gebeuren voor een band van net een jaar oud. :'(
Ik heb een fototje gemaakt maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen helaas..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Stel dat er echt een probleem was zou je dan niet mogen aannemen dat er veel meer klachten moeten zijn
zeker als jij het al voor de 4e keer hebt op rij dat is dus een score van 100 %
maw een serieus betrouwbaarheids probleem,
ik vind de roep van "bekend probleem" onzin want het is geen bekend probleem,
Ik vind een forum best okee maar vaak zie je kreten die werkelijk nonsens zijn
maar echter wel een beeld creeren alsof er iets weg gemoffeld word
In alle banden komen scheurtjes , dit is evident aan rubber produkten
nu kunnen we het hebben over de tijd waarbinnen dit gebeurt, hoe diep de scheurtjes wel niet zijn maar we zouden ook af kunnen vragen of er altijd met de juiste banden spanning is gereden
De band nooit in contact is geweest met brandstof of olie producten
de opslag vooraf aan de montage wel goed is geweest.
maw de werkelijke oorzaak is niet eenvoudig aan te geven of te achterhalen,
het enige wat men kan doen is de kwestie te onderzoeken of er een technische oorzaak is,
de enige oplossing is in de twijfelachtige gevallen de band te verwisselen met een ander exemplaar.
blijven melden is dus wel belangrijk want allen dan kun je voldoende gegevens verzamelen teneinde een conclusie te trekken,
echter dat geld ook voor je zelf (en voor mij)
ps. leuk gegeven dat de meeste motorrijders met verkeerde banden spanning rijden
Dit is wel een bekend gegeven
Ik weet zeker dat michelin geen enkel risico neemt als er een mogelijk probleem is met een band.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Daar zijn ze weer: uthe, snute, kasimir ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het deel van de Daltons dat nog niet opgesloten is >
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ehhhh heb ik iets verkeer gezegd of is mijn indruk dat je wat geirriteerd ben niet juist?? ??? Wanneer dit wel het geval is bied ik mijn verontschuldiging aan, dit is niet mijn bedoeling geweest.
Voor zover ik heb teruggelezen heb ik "bekend probleem" niet, of zodanig, gebruikt....
Dat ik pech heb is duidelijk maar dat het geen probleem is omdat het nooit gemeld is is niet waar.
Ik lees in mijn topic toch wel reactie dat er meer ervaringen zijn, misschien niet kenbaar gemaakt maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Dat Michelin geen risico's neemt hoor je mij niet zeggen, ik geef alleen mijn ervaring aan. Ook al heb nog altijd geen reactie van Michelin gehad kan ik ook voor andere oplossingen kiezen maar wacht nu rustig af.
De grootste reden om het hier te ventileren is puur om te voorkomen dat er misschien wel risico's aan het scheuren van een band zitten.
De vertegenwoordiger van Michelin (ik heb helaas zijn telefoonnummer niet meer anders had ik hen rechtstreeks gebeld) zei bij de vorige band dat er een nieuwe versie van de Anakee zou komen.
Deze versie zou dan bedoeld zijn voor de BMW welke een sterkere band nodig zou hebben en misschien ook voor de AT beter geschikt zou kunnen zijn. (als zijn theory op het scheuren)
Het blijft gewoon raar dat het alleen de voorband is..... :'(
Groetjes
Marco
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.