Hoofdsproeier

22 jan 2011 08:47 #1 door Neet
Hoofdsproeier werd gestart door Neet
Ik zit te denken aan een Dynojet stage 1.
Weet iemand of de hoofdsproeiers en de naalden te verwisselen zijn zonder de carburateurs los te halen?

Grt. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 10:46 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier
De naalden wel, van bovenaf. De sproeiers zitten onder in de vlotterkamer en das toch wat lastiger bij komen.

Theoretisch zou het kunnen.. (persoonlijk zou ik het niet zo proberen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 11:02 #3 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
Dan zit er niets anders op dan de hele boel los halen.
Leuk klusje voor als het wat beter weer is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 13:34 #4 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
Ik moet ook 2 gaten vergroten in de schuif. Zit een boortje in de kit.
Heeft dit te maken met de mengel verhouding?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 14:40 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier
Geen flauw idee, ik heb zoiets zelf nog niet eerder gedaan.

Misschien dat Ad het weet..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 15:19 #6 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
Kijk, punt 2, figuur D.
Kan natuurlijk ook iets met vacuum te maken hebben. Is mij nog niet duidelijk zolang ik het onderdeel nog niet in mijn handen heb gehad.

Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 16:22 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier
Die gaatjes bepalen de gasrespons, m.a.w. hoe snel de schuif met naald omhoog komt als je gas geeft. Omdat je een andere naald, (zwakkere)veer en sproeier plaatst, moet de gasrespons daarop aangepast worden. Je moet ze uitboren om de door Dyno opgegeven prestaties te benutten. Duidelijk kun je daarna niet meer terug naar de originele situatie.

De gaatjes die er nu in zitten, zijn in verhouding met de fabrieksconfiguratie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 16:38 #8 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
Ik vermoede al zoiets. Veer hoef ik overigens niet te vervangen.
Alleen naald en de hoofdsproeier 120 of 124. Vanwege het open karakter van de uitlaat raden ze 124 aan.

Jammer dat er nog geen boortjes bestaan die een gaatje kleiner maken. Dat wordt roodband. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 17:36 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier
'Kneedbaar staal' erin opnieuw opboren..

(bijna alles kan).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 18:31 #10 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
Ben benieuwd, de K&N zit er in, maakt eigenlijk geen merkbaar verschil.
Nu de Dynojet nog.
Ik laat t wel weten hoe het af is gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 21:55 #11 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoofdsproeier
je verbruik komt wel hoger te liggen.... ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 22:13 #12 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier

je verbruik komt wel hoger te liggen.... ;D


Tja, hobby he....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2011 00:35 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Hoofdsproeier
Ik heb het dynojetkitje er ook al een keer in gehad (RD04) en kreeg het niet lekker afgesteld, op de dynojetbank bleek wel dat de meegeleverde sproeiers te groot zijn. Het gaatje wat je groter moet boren is maar ietjes kleiner dan het boortje, ik rij nu weer met honda sproeiers en naalden maar merk eigenlijk niks van dat groter geboorde gat. Eigenlijk zit het een beetje op dezelfde golflengte als gele vestjes en apk, weggegooid geld dus, kun je beter besteden aan het ITT :P

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2011 23:16 #14 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Hoofdsproeier
kan iemand eens een vermogenscurve posten van dit soort spul, zoals Erik heeft gedaan van z'n Varadero? Dan kunnen we zien of het nou echt veel effect heeft.....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2011 00:40 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier
Hou op, is allemaal zo vreselijk subjectief!

Je vermogen neemt bijv. niet toe, maar de gasrespons wel. Zegt diegene: nah, ik merk niet meer vermogen, hij is niet sneller :'(

Maar de toegenomen gasrespons is toch ook al winst?? Is maar hoe je het bekijkt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2011 07:51 #16 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoofdsproeier
De bedoeling is om de gasresponse te verbeteren. Het is maar de vraag of het helpt maar niet geschoten is altijd mis.

Mijn Twin vind ik namelijk veel minder lekker op het gas reageren dan mijn eerste Alp's. Een beetje gas bij geeft wel
een ander geluid maar nauwelijks reactie.
Dus ik dacht: doen!

Vandaar.

Ps. Van de vermogenswinst verwacht ik niets met een groter sproeiertje en ik moet natuurlijk afwachten of de Dynojet
wel echt een verbetering is......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 20:53 - 13 mrt 2012 21:16 #17 door Annoyingthing
Beantwoord door Annoyingthing in topic Hoofdsproeier

kan iemand eens een vermogenscurve posten van dit soort spul, zoals Erik heeft gedaan van z'n Varadero? Dan kunnen we zien of het nou echt veel effect heeft.....


Hierbij mijn scan afbeeldingen van de dynorun die ik van mijn AT heb laten maken, inmiddels al weer 6 jaar geleden  ::)
Dit in combinatie met een K&N filter en een open BSM uitlaat.

Bijlage:



Bijlage:



Deze setting reed geweldig, voor het gevoel een berg meer power en idd veel directer aan het gas.

Alleen momenteel een klein irritant probleempje van het aan/uit rijgedrag rond de 5000 tpm als je constant rijd.
Bougie's eruit gehad en deze waren spierwit dus of een te arm mengsel of een ontsteking die ineens te vroeg zou staan  :o lijkt me haast onmogelijk.
Wil dus gaan kijken of een andere [grotere] sproeier de oplossing is voor dit euvel.

Groetjes Eric

Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 14:21 #18 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Hoofdsproeier
zie ik dit nou goed, en geeft hij minder vermogen en koppel met het K&N filter erin??

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 18:03 #19 door Annoyingthing
Beantwoord door Annoyingthing in topic Hoofdsproeier

zie ik dit nou goed, en geeft hij minder vermogen en koppel met het K&N filter erin??


Negatief,
Ik had de dynojet kit set er al zelf ingezet en naar Goes gereden[Ruud Frederiks] om hem goed af te laten stellen.
Volgens de beschrijving van de set zou met een open demper de 124 sproeier er in gezet moeten worden wat ik dus ook had gedaan.
Hierop bleek die dus niet goed af te stellen te zijn en is er gekozen en getest met de 120 sproeier welke wel goed af te stellen was.

mj124 is dus de 1ste run op de testbank en mj120 is de 2de run.

Het zijn niet de pk's waar je voor moet willen gaan maar een levendig en fel motorblok  8)

Groetjes Eric van de arre zije van t eiland  ;)

Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 22:15 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic Hoofdsproeier

..Bougie's eruit gehad en deze waren spierwit dus of een te arm mengsel....

...Wil dus gaan kijken of een andere [grotere] sproeier de oplossing is voor dit euvel...


Standaard heeft een Twin dacht ik een 122 sproeier (bouwjaar afhankelijk). Met een open systeem en een openfilter kun je sowieso nooit naar een kleinere hoofdsproeier gaan.

Je motor loopt pas op de hoofdsproeier voorbij 3/4 gas. Daarvóór gebruikt hij de gasnaald i.c.m. gasbuis.

Tenzij je altijd volgas rijdt (en daar de witte isolatorneus aan overhoudt) hoef je daar niet naar te kijken. Eerder zou je de gasnaald één tandje omhoog zetten (zie WPH) zodat er eerder al meer branstof wordt vrijgegeven via het tapse gedeelte van de naald.

Velen die zich specialist noemen, hebben geen idee hoe je dat precies doet. Of ze hebben er geen tijd voor of zin in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden