Project RD04

19 juni 2011 16:56 #81 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project RD04

Aangezien ik de tank en kappen die ik 2 maanden geleden van Thomas gekocht heb nooit zijn aangekomen
en Thomas ook niet meer reageert om mijn vraag voor een verzendbewijs >:( >:(

Ben ik maar begonnen om de bijgeleverde tank op te knappen:

Hmmmmmm sucks  >:(  Centjes ook kwijt? Mag toch hopen van niet  :-\

Enniewee, ik zou kiezen voor een witte voorkant  :D  Maar goed, ik ben dol op wit  8) ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2011 23:48 #82 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Project RD04

Hmmmmmm sucks  >:(  Centjes ook kwijt? Mag toch hopen van niet  :-\

Enniewee, ik zou kiezen voor een witte voorkant  :D  Maar goed, ik ben dol op wit  8) ;)

Hey Headless,

Yep centjes ook kwijt, jou teller heb ik dus ook niet (zou in hetzelfde pakket zitten)
Ik kan me voorstellen dat een pakket kwijt raakt bij de post, maar ik zou 2 weken
geleden een verzendbewijs nummer van Thomas krijgen, maar nog niets gehoord.
Dus: of ik wordt fiks bedonderd of er is iets anders aan de hand daar in Belgie, er is daar toch geen burgeroorlog uitgebroken of zo iets ???
Je zou toch denken dat iemand via het forum toch iets van zich zou laten horen :(

20 juni 2011 08:42 #83 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project RD04
ook geen adres.?
Anders gewoon even langsgaan aanbellen >:D

Heb ik ook eens gedaan in Belgie . ( met nog 3 motormaten )  Verzender was "vergeten "  om het pakketje te versturen
Nadat ik hem vriendelijk had gevraagd aan de voordeur om dat alsnog te doen kreeg ik het spul in de hand mee.  De reeds betaalde portokosten heb ik maar laten zitten.

( Si vis pacem para bellum )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

20 juni 2011 12:16 #84 door Vlastuin

ook geen adres.?
Anders gewoon even langsgaan aanbellen >:D

Heb ik ook eens gedaan in Belgie . ( met nog 3 motormaten )  Verzender was "vergeten "  om het pakketje te versturen
Nadat ik hem vriendelijk had gevraagd aan de voordeur om dat alsnog te doen kreeg ik het spul in de hand mee.  De reeds betaalde portokosten heb ik maar laten zitten.

( Si vis pacem para bellum )

Ik heb vaker gehandeld met Thomas en dat ging prima, dus er zal wel iets aan de hand zijn denk ik,
maar ik wordt er zo langzamerhand wel sjagerijnig van, dat geld kan ik ook goed gebruiken voor iets anders.
Dus ik wacht nog even af.

ps. leuk onderschrift he? ;)

20 juni 2011 12:40 #85 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project RD04

leuk onderschrift he?

Is gewoon van toepassing, vandaar  ;D

Ik ben overigens een zeer vredelievend persoon., alleen lukt het niet altijd  :angel:

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

23 juni 2011 12:27 #86 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Project RD04
Hoi allen,

Lees hier wat berichten met twijfels over mijn eerlijkheid, denk dat veel mensen hier kunnen beamen dat ik soms wat op me laat wachten, maar verder hoop ik dat het daarbij ophoud.

Alle spulletjes van Gerben zijn opnieuw (!!) verzonden nadat Bpost er weer eens in was geslaagd om geen flauw idee te hebben waar alles was.

Gerben, nogmaals mijn excuses, maar alles komt deze week vast wel aan.

Groeten,

Thomas

23 juni 2011 21:18 #87 door Vlastuin
Hey guys, kreeg vanmorgen dit bericht van Thomas, ik vind het wel terecht om dit te plaatsen om misverstanden
te voorkomen:

Hallo,

Ik weet dat ik (te) lang niets heb laten horen, maar heb zeker niet stilgezeten. Ik wilde gewoon pas wat melden als
er eindelijk wat positiefs was.
Mijn/jouw spullen waren ergens in een depot in Wallonië verzeild geraakt, de spullen zijn terecht maar de verpakking was
beschadigd (de inhoud - gelukkig - niet!).
Heb nu zelf even een andere doos (had zo geen grote meer) in elkaar geknutseld en alles is afgelopen week verzonden.

Het spijt me dat dit is moeten gebeuren, ik besef (en weet uit ervaring) dat het balen is wanneer je iets niet krijgt en dat je
wantrouwen in de mensen dan slinkt.

Dit is de nieuwe track and trace (wel ja, de paketcode, aangezien T en T niet werkt bij de Belgische post, tenzij aangetekend):

MVG,

Thomas

Dus alles komt goed, en ik kan straks kiezen, een zwarte tank of een witte ;D

24 juni 2011 07:05 #88 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Project RD04
Nou in België geven ze nog toe dat ze iets kwijt zijn en komt het alsnog terug. In NL raak de post het gewoon kwijt en zeggen dat het is afgeleverd, er zit nog steeds iemand te wachten op een tripmeter die ik gerepareerd hebt en nooit is afgeleverd. >:(

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

24 juni 2011 11:22 #89 door *thomas*
True, maar in België moeten ze dat iets te vaak toegeven...

Maar goed, Gerben, ik ben er zeker van dat het een mooie twin zal worden.

Cheers

24 juni 2011 11:48 #90 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Project RD04

Nou in België geven ze nog toe dat ze iets kwijt zijn en komt het alsnog terug. In NL raak de post het gewoon kwijt en zeggen dat het is afgeleverd, er zit nog steeds iemand te wachten op een tripmeter die ik gerepareerd hebt en nooit is afgeleverd. >:(

Thomas: complimenten voor de (post) oplossing. Respect! En het ligt écht niet aan België.

Maurits... Tja. Zelfs met tracking code is er geen garantie op succes. Dus altijd aangetekend laten versturen - kost wel meer, maar er zit helaas niets anders op.

Meest recente stunt van DHL... Pakketje uit Duitsland laten overkomen. Nada, nix. DHL gebeld - "pakketje is wel aangekomen hoor, maar is vanuit het landelijke distributiecentrum in Utrecht naar een verkeerd depot gestuurd".

Nog langer wachten....

Vervolgens blijkt dat het pakketje al bij de Duitse Post beschadigd is geraakt waarop de DP - geheel terecht - contact heeft opgenomen met de versturende (Duitse) partij, die - gelukkig - mij hierover weer informeerde. Zegen voor de Deutsche Gründlichkeit...

DHL zit gewoon verhaaltjes te verzinnen. Met TNT helaas eenzelfde ervaring. Op de klacht - die schriftelijk als 'proces-verbaal' moest worden ingedient bij DHL - nooit een reactie mogen ontvangen en de bestelling (ging om een doosje met 6 flessen wijn) alsnog via de Deutsche Post ontvangen - ter compensatie vrij van port. Eh, port in de zin van Portokosten, het ging om rosé...  ;D

Lang leve de privatisering...  :P >:(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

24 juni 2011 19:58 #91 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Project RD04

DHL zit gewoon verhaaltjes te verzinnen. Met TNT helaas eenzelfde ervaring.

Voor mij spant UPS nog steeds de kroon. Zij komen 2 keer aan de deur (altijd overdag) en na die twee keer nemen ze het pakket mee naar hun regiokantoor waar je het moet afhalen. Dat is in het noorden een depot in het Friese dorp Drachten. Voor mij zou dat een reis van een uur enkele reis zijn. Dan is het voordeel vn laten bezorgen dus nagenoeg verdwenen.

Ik bestel nooit meer iets bij een bedrijf die met UPS werkt. De bezorging van TNT in ons dorp is in particuliere handen (onderaannemer van de TNT). Deze man kent zijn klanten en maakt altijd twee rondes, één in de middag en één aan het begin van de avond. Dat is klantgerichtheid (en goed voor zijn portemonnee, hij wordt per aflevering betaald).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

28 juni 2011 15:12 #92 door Vlastuin
update:

voor:

Na:

Voor:

Na:

Zoek de verschillen :P :P

28 juni 2011 22:02 #93 door *thomas*
Netjes!

Maar ik heb uit goede bron vernomen dat je ook nog een andere tank had? Van één of andere Belg gekocht.

29 juni 2011 12:26 #94 door Vlastuin
Yep ;) Zeker en vast :P

Ik ga eerst alles zwart monteren en later een originele rd03 complete voorkuip en zijdelen bij elkaar zoeken
en erop schroeven, dat kuipwerk is best wel zeldzaam aan het worden dus best duur, maar ik heb geen haast dus er zal wel een keer iets langs komen voor een leuk prijsje (e-bay, marktplaats, e.d.)
Ik kon dit kuipwerk bijna voor niets laten spuiten, en aangezien de lak en kleuren in zeer slechte staat waren, dit
natuurlijk laten doen.
En een wit frame, aluminium onderbak, zwarte tank en kuipwerk lijkt mij ook best een mooi combi.
Misschien plak ik er een paar Dakar stickers op of zo iets.

29 juni 2011 22:14 #95 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project RD04
Wordt mooi  8)

Er kwam nog een aardig voorbeeld voorbij hier: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6861.0

Misschien wat ideetjes opdoen  :D  Had je al gezien waarschijnlijk?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

04 juli 2011 13:22 #96 door Vlastuin

Wordt mooi  8)

Er kwam nog een aardig voorbeeld voorbij hier: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6861.0

Misschien wat ideetjes opdoen  :D  Had je al gezien waarschijnlijk?

Nog even bedenken hoe en wat kwa stickers, wel een update:
tank geplaatst:

nieuwe balgen voor om de vorkpoten:

gelijk nieuwe olie in de poten gemikt:

en dat is 1 poot:

en dat zijn ze allebei,sommige onderdelen maken de motor gelijk een stuk stoerder na montage:

Ook de zijkappen geprobeerd te plaatsen, maar mijn gewei waar de tellers op zitten zit toch nog scheeft waardoor aan 1 kant de kap niet gaat passen, dus dat wordt alles weer loshalen en buigen :-\
Misschien dat ik de houders op de tank iets kan verbuigen, even kijken wat het beste is

04 juli 2011 14:12 #97 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Project RD04
Altijd fantastisch om te zien dat een motorfiets bij iemand in de juiste handen is!!!!  :)

Ik zou niet die ophang punten aan je tank krom maken, bij mij waren zo ook krom en raakte de kap de tank aan en sleet de verf door.  :-[

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

04 juli 2011 16:41 #98 door Vlastuin

Altijd fantastisch om te zien dat een motorfiets bij iemand in de juiste handen is!!!!  :)

Ik zou niet die ophang punten aan je tank krom maken, bij mij waren zo ook krom en raakte de kap de tank aan en sleet de verf door.  :-[

Ik denk dat ik ze bij mij terug moet buigen, maar het gewei is volgens mij het probleem
dus dat wordt een kloteklus :-\
Ach ja.....biertje, sigaartje erbij het kan erger :P

05 juli 2011 14:02 #99 door Vlastuin
Mmm........Justus van Maurik (wilde cigarillos) ;) en Hertog Jan, vind ik een  goede combo

Dat klussen heb ik ook geleerd met vallen en opstaan, vooral veel vallen ;D

09 juli 2011 11:55 #100 door Vlastuin
even een voorproefje :P

Tellerframe opnieuw gericht, kappen gemonteerd, nog even wachten op wat originele
en ZEER DURE >:( boutjes en rubbertjes, en dan begint het er op te lijken.
Tank gemonteerd, benzine erin, lijkt lekvrij, nog even proberen met een lopende motor
Nog 2 nwe bandjes monteren en dan......broem broem

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden