RD07 electra problemen half opgelost? Gerepareerd!!!

05 mei 2011 13:43 - 12 mei 2011 20:29 #1 door Marne 2011
Beste mensen,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum wilde ik mij even voorstellen. Mijn naam is Marne, ben 26 jaar en ik woon in Bussum. Ik rij ondertussen al een jaar of twee een rd07 en maak zo'n 25.000km per jaar voor woon/werk verkeer en vakanties. Recent is mijn spanningsregelaar stuk gegaan met als gevolg een hoop schade. Accu, toerenteller en benzinepomp hadden het ook begeven. Mijn CDI ziet er nu zo uit alsof hij op twee plekken te warm is geworden en zijn er twee haarscheurtjes in de behuizing ontstaan, maar doet het wel nog...

De contactpunten van mijn benzinepomp heb ik vervangen door een nieuw setje. De accu is vervangen door een nieuwe en de scheurtjes in mijn CDI heb ik dicht gekit. Heb een nieuwe spanningsregelaar (tourmax) en de stekker ertussenuit geknipt. Dit was trouwens hoogst waarschijnlijk de boosdoener...  :(

De twin loopt nu weer, maar ik blijf met het volgende probleem. Hij loopt netjes zonder haperen of problemen totdat je boven de 100km/h uit komt in de hoogste versnelling. Dan voel je de motor iets inhouden wat schoksgewijs gaat. Dat is dus bij zo'n 6000 rpm? Wanneer je in een lagere versnelling doortrekt en flink wat toeren maakt doet hij hetzelfde. Mijn idee was dat of de CDI toch te veel schade heeft opgelopen of de brandstofpomp het niet meer trekt. Het voelt ook ongeveer zoals het moment dat je hem op reserve moet gaan zetten.
Ik heb geprobeerd om de brandstof pomp te omzeilen en de benzineslang door te lussen, maar zelfs met een volle tank lukt dat alleen als je rustig rijdt.

Iemand nog tips? Voordat ik de CDI misschien voor niks laat repareren wat erg kostbaar is of een nieuwe brandstofpomp koop. Het heeft al behoorlijk wat gekost dat geoxideerde stekkertje....

Thanx!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2011 14:09 #2 door Edxrv