AT begint na 20 km te bokken, slaat af, wil slecht starten en met veel gas lopen

21 mrt 2009 19:07 #1 door dj.verhulst

Vandaag was ik een stukje aan het rijden  20 km , niks aan de hand, ik zet de motor aan de kant om een oordop beter in te doen,  begint de motor op 1 cilinder te lopen , en heel rommelig ,, en probeer hem aan de praat te houden en wil gas geven ,,, als of ie leeg loopt ,, gaat vertraagt sneller lopen , en loopt weer op 2 cilinders,, ik kijken of de tankkraan wel goed stond ,, heb hem stil gezet,contact uit ,, 10 sec gewacht,  weer gestart , liep op 1 cilinder en soms deed de 2e mee , gas geven hielp niet al of ie valse lucht trok ,, ding uit ik kijken of er iets te zien was ,, benzine pomp gevoeld was niet bijzonder warm of zo,, daar ga weer gestart liep toen weer op 2 cilinders maar had weinig vermogen
ik gelijk naar huis maar ding reed steeds beter en na 2 km als of er niks aan de hand was ,, heb hem toen flink op de boterham gegeven en geen krimp gegeven ,, aangenaam verrast ,, liep ook netjes stationair .....
heb de ketting maar in gevet ,,

Wat is er gebeurt ??

Het is een RD07a uit 1999 ,, vorig jaar zijn de carburateurs uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd vanwege dat zuipprobleem ,, ding liep sinds dien als een kogel....

wat is er nou ?? benzinepomp ??? ding heeft 76K gelopen en is nu 10 jaar oud ,, zal wel eens de tijd kunnen zijn
al rijd ik de tank nooit leeg ,, kan ik simpel dit checken of de contactpunten ingeslagen zijn ??
of heb ik een cdi probleem ???  de verlichting branden gewoon toen de motor uit was en de starten draaide prima
dus ik denk niet dat er een stroom probleem is...

wat zou ik kunnen gaan checken en wat zou het probleem kunnen zijn ?? zo kan ik geen lange afstanden gaan rijden.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 19:39 #2 door dj.verhulst

kijk ook de bougie ff na deze kosten niet veel :P
soms zijn het simpele dingen die het doen?

de dingen die je op noemt kan het best zijn begin met simpel dingen.
sluit dingen uit als hij beroert loop trek dan de bougie los slaat hij af dan is het die andere ;)

bezine pompen is geen sterk punt :-\ van honda :'(


Ik heb het voornemen om inderdaad een paar andere bougies te gaan monteren heb vorig jaar ruim 7 K gereden
maar mijn ervaring is als de bougie op zijn ze wel blijven lopen ,, zeker om het een twin spark blok is ,,

maar goed ,, heb jij de pomp al een keer kapot gehad ?? had de tank trouwens helemaal vol gehad


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 21:16 #3 door kees
Bougie denk nie (loopt niet wel en niet mee). CDI ook nie (doet het of is kapot). Ouwe benzine ook niet (moet echt jaren staan om te vergummen). Mschien je pomp (voorbode KAN zijn slecht/weinig/onregelmatig pompen en dan weer een tijdje goed). Of was gewoon een vuiltje in je sproeier.. ::)

Al met al: klinkt als 'fuel starvation'...



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 21:34 #4 door V-Twin
Bougies gaan ruim 20.000km mee in een TA / AT. Dus vervangen na 7.000 is wel erg snel.
Zou het inderdaad eerder in de pomp zoeken. Bij een RD07A is de pomp demonteren een piece of cake. Tank iets omhoog zetten, stekker loshalen et voila. Zwart kapje van de pomp loshalen en je ziet zo de puntjes zitten. Puntjes zou je evt even kunnen vlak vijlen. Als die het daarna weer goed doet, alvast op zoek gaan naar een vervanger en ondertussen even een by-pass leiding in je gereedschapvakje gooien.
Op de RD04 rij ik inmiddels 4.000 km zonder pomp, moet alleen voor de veiligheid om de 230 km tanken maar daar kom ik dagelijks langs. Nog geen tijd gehad om de pomp te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 23:22 #5 door kenny013

Klinkt als benzinepomp, heb exact dezelfde verschijnselen gehad 2 jaar geleden.
Eerst leek het te zijn dat ze op één cilinder liep, dan weer op 2 zonder vermogen ging denk ik zo'n 15 KM door hield plots op, alles weer als normaal, 1000km verder weer een keer, na wat gestotter en gepruttel eens gekeken naar de benzinepomp, maar die deed het plots weer. Echter 2000 km verder die vacantie, benzinepomp definitief dood.
Advies: Koop alvast een andere pomp, keuze genoeg bv Facet 40171, en neem deze preventief mee.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 15:12 - 22 mrt 2009 15:29 #6 door dj.verhulst

Ik denk dat ik de pomp maar eens ga checken .......

iemand een plaat van een pomp die aan vervanging toe is ???


Heb hem opgemaakt


als het contactpunten van een auto waren dan zijn ze kats versleten ,, wat stom dat je dit niet kan vervangen.....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 17:09 #7 door marc Lenssen
cgi.ebay.de/AFRICA-TWIN-BENZINPUMPE-RD04...C39%3A1%7C240%3A1318

Contact puntjes zijn gewoon te koop, maar voor de prijs heb je ook een facet....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 19:10 #8 door dj.verhulst
Heb er een filmpje van gemaakt



wat ik me afvraag ,, omdat ie zo vonkt is de condensator niet kapot ??
moet ie echt zo vaak een arbeit slag maken ??

waar koop ik zo pomp eigenlijk ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 22:02 #9 door dj.verhulst

brezan heeft ook HQ pomp die heb ik dankzij de tip van bernard ;)

70 euri


is dat een electro pomp of vacuum ??

heb je een nr van die pomp misschien ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 22:14 #10 door mauppie
En zo ziet het eruit in slowmotion 

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2009 22:57 #11 door kenny013

brezan heeft ook HQ pomp die heb ik dankzij de tip van bernard ;)

70 euri

Had ik ook als vervanger voor m'n originele pomp, heeft maar één jaar  :-\ volgehouden  >:(
Vandaar nu maar een Facet, schijnen erg betrouwbaar te zijn.  ::)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 10:53 #12 door dj.verhulst

Had ik ook als vervanger voor m'n originele pomp, heeft maar één jaar  :-\ volgehouden  >:(
Vandaar nu maar een Facet, schijnen erg betrouwbaar te zijn.  ::)

Had ik ook als vervanger voor m'n originele pomp, heeft maar één jaar  :-\ volgehouden  >:(
Vandaar nu maar een Facet, schijnen erg betrouwbaar te zijn.  ::)


welke facet heb je gekocht en waar ??

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 13:01 #13 door RexLex
Ik heb, nu ongeveer een half jaar, de Faset 40105 er op zitten. Geen problemen meer gehad. Was de oplossing voor veel vage motor klachten.

www.ruggedroads.co.uk/shop/article_40105...D61%26aid%3D40105%26

Kijk even op het Engelse forum xrv.org.uk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 15:35 #14 door Frenkie H
als je de tank vol maak tot rand kun je zonder pomp rijden (slangen verbinden) kun je kijken oftie goed loopt. Misschien is dat een optie?

ja ervaring mee helaas.

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 18:16 #15 door bobby templier

is dat een electro pomp of vacuum ??

heb je een nr van die pomp misschien ?


elektronisch pomp zonder puntjes ik heb hem vervangen mijn oude pomp is nog prima maar ik wil dit gedoe niet voor mijn was hij 60 euro een op de sloop kun je ook terecht ;) 10 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 19:16 - 23 mrt 2009 19:24 #16 door kenny013

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 14:01 #17 door dj.verhulst

http://shop.airworlduk.com/facet-fuel-pump-40105-25-45-psi-30-gph-300874-245-p.asp
Totaal kost hij iets meer dan 40€  ;)
En nog goedkoper  ;D http://www.temple-tuning.co.uk/facet-solid-state-fuel-pump-40105-road-2215-p.asp je moet alleen even bellen voor verzending naar the main land.


ik heb geen creditkaart ,, is er geen adres in nl waar ik die facet 40105 kan krijgen ??
en ik moet 8 mm of 10 mm hebben ??

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2009 17:33 #18 door kenny013

ik heb geen creditkaart ,, is er geen adres in nl waar ik die facet 40105 kan krijgen ??
en ik moet 8 mm of 10 mm hebben ??

Die 2de wil een bankoverschrijving, geen Credit Card nodig.
nippels zijn 10mm

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 09:01 #19 door dj.verhulst

Die 2de wil een bankoverschrijving, geen Credit Card nodig.
nippels zijn 10mm



eens zien of ze mail beantwoorden....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 21:01 #20 door dj.verhulst


Heb het anders opgelost

Heb een pomp van een Kawa ZZR1100 is nagenoeg het zelfde ,, alleen het kabeltje is korter en er zit geen ontluchting met een slang maar dat is zo gefikst

en dat voor € 65,- pomp zag erals nieuw uit ,, en bij de kawa's gaan ze nooit stuk ......


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden