op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

25 mrt 2009 14:27 #21 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
tja, had ik ook toen maar gewoon een pompje bij Honda besteld......  :-X

Maar da's natuurlijk ook niet leuk! haha

Wat ik wel iedereen aanraad: maak een stekkertje bij je pomp, centimeter of 5-10 vanaf je pomp. Dan is een pompwissel in 2 minuten gefixt, en hoef je niet je tank los te gooien ezo om bij de originele stekker te komen! (RD07/RD07A)

By the way: misschien leuk om een keer een stuk in de Transalper te schrijven over de brandstofpompen......... anders blijft er een wildgroei aan topics over ;-) Inclusief een lijst met kosten en websites/leveranciers van alternatieven!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2009 17:35 #22 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
best ik daag je uit

ik ga over accu,s schrijven ::)
en er komt nog een olie deel 2 dus doe gek :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2009 18:21 - 25 mrt 2009 18:57 #23 door olaf
Beantwoord door olaf in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Toch wel grappig wat een slechtlopende motor teweeg brengt . een topic over accu's olie en pompen. [/url] kost 117 euro orgineel[img=http://img187.imageshack.us/img187/7591/hondapumpmn4.th.jpg]
kost 117 euro orgineel

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 08:51 #24 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

tja, had ik ook toen maar gewoon een pompje bij Honda besteld......  :-X

Maar da's natuurlijk ook niet leuk! haha

Wat ik wel iedereen aanraad: maak een stekkertje bij je pomp, centimeter of 5-10 vanaf je pomp. Dan is een pompwissel in 2 minuten gefixt, en hoef je niet je tank los te gooien ezo om bij de originele stekker te komen! (RD07/RD07A)

By the way: misschien leuk om een keer een stuk in de Transalper te schrijven over de brandstofpompen......... anders blijft er een wildgroei aan topics over ;-) Inclusief een lijst met kosten en websites/leveranciers van alternatieven!


ik denk dat het inderdaad geen slecht idee om een soort lijst te maken met documenten waar je per items kan zien hoe je olie ververst en welke er dan in moet , tot inderdaad verbeteringen aan de motor door een alternatieve benzinepomp of bv progressieve veren ,, een soort know ledge book.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 15:56 #25 door dream
Beantwoord door dream in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Hoi Daan,

Is het probleem nu opgelost ?, zo niet kijk dan toch eens de cokekabels na, met name de bochten van de kabel op de carbs, na de winter willen deze wel eens vervelend doen (willekeurige hangende chokes, in meer of mindere mate). Een probleem hiermee heb ik vorige winter gehad, en lijkt erg op watje beschrijft,  uiteindelijk toevallig ontmaskerd op de dynoyet, het mengsel was met tussenpozen ineens veel te rijk,

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 19:39 #26 door jar
Beantwoord door jar in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Precies, bij mij was het een verroest chokeplunjerveertje, een reparatie van twee keer niks, maar wel vervelend totdat je het hebt gevonden.
Dit manko kun je herkennen aan de toestand van je bougies. Als je één cylinder hebt met vette zwarte bougies dan is het een dergelijk probleem.
De benzinepomp veroorzaakt wel stotteren en stilvallen maar toch niet op één cylinder lopen?
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 08:12 #27 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
update voor het nageslacht!
Ik heb de bobines vervangen, moet er nog mee proefrijden.

Wel geleerd:
Bobines+bougiekabels 97-er Transalp600 en AT RD07A zijn uitwisselbaar, past perfect.
De CDI is ook hetzelfdevolgensmij.

"Some say" dat een AT alleen op de voorste of achterste poot kan blijven draaien ('k weet niet meer welke het nou was), en dat ie op de andere poot uitvalt. Nou, ik heb het getest; je merkt echt geen verschil!

Zodra ik meer weet, laat ik van me horen.

Nog wel een oproep: wie heeft een RD07A in de buurt van Rijswijk, waarvan ik de CDI een middag mag lenen? Mocht m'n brommer weer op 1 poot gaan lopen, dan kan ik die er even in klikken om te kijken of het dan verholpen is.......... Transalp van het juiste jaar kan ook denk ik.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 08:37 - 01 apr 2009 08:45 #28 door Erik
Beantwoord door Erik in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

Transalp van het juiste jaar kan ook denk ik.


Remco? Die heeft toch een '97er ofzo  ;)

ff voor de volledigheid; je hebt nu dus bobines van een Alp vanaf '96 (600 of 650). Vóór '96 had de Alp hetzelfde ontstekingssysteem als de RD07.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 22:07 #29 door mvdbrand
Beantwoord door mvdbrand in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Hallo,
Ik heb ooit percies het zelfde gehad. Een paar jaar geleden onder weg naar gp in Assen. Onder weg weg naar assen +/- 200 km enkele reis gaar halverwegen op 1 cil te lopen houd in en na een tijdje slaat helemaal af. Thuis al getank dus bezine genoeg. Maar om de pomp uit te sluiten (al twee pompen kapot gehad), een bypass gemaakt. Na even door te starten liep hij weer pefect. Probleem opgelost dacht ik, dus niet Na 10 min rijden het zelfde probleem. Toen stond ik echt gevaarlijk dus toch proberen door te starten slaat weer aan.

Na 10 min houd in, slaat af snel tank station op zeilen ging net. Wat nu? Ik heb ooit met de auto verkeerde brandstof getankt (de leverancier fout bijgevult). Dus een paar jerrycans gekocht benzine afgetapt nieuwe getankt en rijden. Een heel stuk zonder problemen kunnen rijden tot net voor assen dezelfde problemen.

Na heel lang zoeken het probleem gevonden. Ik had die dag een navi systeem uit de auto gehaald om uit te proberen. Al eerder gedaan met een ander systeem (tt). Toen een 12 v aansluiting, spanning van tripmaster afgehaald. Nu zat er in dat andere nav systeem in de stekker een overspannings beveiliging. Na een uur rijden liep de spanning op tot de overspannings beveiling ruzie ging maken met de cdi. Zonder nav systeem maar met het kabeltje ook problemen (terug reis assen).

Wijze les cdi unit is erg gevoelig voor spannings rimpels. Normaal vlakt de accu de spanning wel vlak maar de tripmaster hangt aan de cdi unit.

Omdit probleem uit te sluiten kun je als je het probleem hebt je motor even op contact laten staan met de verlichting aan (accu spanning zakt iets). En dan kijken of het probleem even weg is.

Misschien heeft het er niks mee te maken maar het is snel uit te sluiten, of voor komt heel lang zoeken.

mvgr maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2009 23:26 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Nee je tripmaster zit niet op je cdi. Hij heeft een constante plus, geschakelde plus, massa en twee wit/blauwe draadjes die aan de snelheidscensor in de speedo hangen.

Ik denk dat je navsystem via de plus je systeem heeft lopen dollen. Dat zou wel kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2009 10:02 #31 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
.... mijn garmin zit op de ventilator aangesloten, voor t thermocontact.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 17:25 #32 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
veel geleerd vandaag, 200 km gereden.....

-Het is niet een bobine
-Het is niet een bougiekabel
-Het is niet een bougiedop
-Het is niet de CDI
-Het is wel de achterste cylinder die uitvalt.........

Goede nieuws: dat waren de duurste onderdelen ;-)
Slechte nieuws: hij loopt nog steeds soms op 1 poot......

Iemand nog een gouden tip?

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 17:57 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
gouden tip: er zitten vuiltjes in je brandstofsysteem die op de een of andere manier steeds je achterste carburateur vervuilen en de hoofdsproeier afdichten, tip : gooi eens een flesje Forte motopower carburateurreiniger in een tank waar nog 5 liter benzine in zit en rij dat dan eens op.

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 19:12 - 13 apr 2009 19:14 #34 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
zou 't zoiets gemakkelijks kunnen zijn? En waarom zou dat pas na 100 km ofzo opeens komen? (en opeens weer gaan?)
Ik verdenk het geel-blauwe draadje tussen CDI en achterste bobine.....

Vanmiddag maar wel even een zandbak ingedoken met de twin; wellicht was het enkel een schreeuw om aandacht. (einde van de A4 bij delft, wie kent 't niet?) M'n Citroens gaf ik ook altijd schouderklopjes en liefde; werkte perfect.......


Ook de Garmin vandaag maar op de batterijtjes laten draaien... maakte niets uit!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 19:34 #35 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
TJA, en je zei dat het niet de CDI en niet de bobine was???????????? en nu weer wel :-\, je weet dus nog steeds niet zeker wat je uit kunt sluiten, vergeet mijn verhaal dan maar, dat was alleen gebaseerd op je bericht van 1725u.

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2009 20:47 #36 door Erik
Beantwoord door Erik in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

Ik verdenk het geel-blauwe draadje tussen CDI en achterste bobine.....


Dat zeg ik de hele tijd al  ;)  ;D ,
De +-draad naar de bobine doormeten, en desnoods tijdelijk een nieuw draadje aanleggen.

Vuil in de carb zou kunnen maar het probleem komt en gaat alsof er een schakelaar omgezet wordt.. Bij vuil in de achterste carb zou die cilinder nog wel even pruttelen maar hij schijnt er acuut mee te stoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2009 07:17 #37 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
de bobine is het niet, de CDI is het niet.
Het draadje daartussen is nog niet gecontroleerd, dat bedoelde ik.

Gisteren door zitten meten met de multimeter op een tankstation, terwijl ie stond te hakkelen. Ik kon niets raars ontdekken, maar dit soort geneuzel is ook enorm moeilijk meetbaar.

De carbs nog maar even schoonmaken (is dat veel werk, en hoe doe ik dat? Bij m'n Puch MV50 was 't simpel.........), en ik leg nieuwe draden naar die achterste bobine. 11 mei moet ik in Frankrijk zijn met dit pruttelhok......  :-\

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2009 21:25 #38 door kees
Beantwoord door kees in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Hoi daandus,

Mogelijk ten overvloede hoor,

Wat ik wel zou doen, is 1 ding tegelijk doen en dan testen en niet bijv. carbs en bobinedraad. Dan weet je nooit wat welk verschil maakt.

Carbs schoonmaken is net zo makkelijk als je puch, alleen heb je er nu 2, en een hoop sleutelwerk er omheen méér. En behandel ze met liefde, gebruik goed passend gereedschap en forceer niets. En blijf van de synchroon-schroef (onder, midden) af!!

En heb je al je kill-switches al gecontroleerd?

Suc6,

Greetz, Brombeer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2009 19:14 - 20 apr 2009 19:18 #39 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Nu is ook de bedrading tussen de CDI's uitgesloten.

Maar het probleem is er nog steeds. :-\

De kill-switch kan het niet zijn, want die moet invloed hebben op beide cylinders. De bedrading ligt nieuw tussen CDI en bobines. Maakt allemaal geen klap uit.
De carbs geloof ik gewoon echt niet. Vuil in de carbs kunnen een cylinder niet "even" volledig lam leggen, om vervolgens "de schakelaar" weer om te zetten en 100% vermogen te leveren. (Haalt gewoon z'n topsnelheid, en trekt even hard als onze andere Rd07. En ja, een rd07 en rd07A trekken echt even hard door.


Inmiddels ben ik al 3/4 jaar bezig, en zie ik geen mogelijkheden meer.
-Wie heeft er echt superveel verstand van dit soort geneuzel, en heeft een gouden tip?

Of heeft iemand een complete kabelboom liggen? Wellicht is dat sneller dan dit gedoe.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2009 12:26 #40 door jar
Beantwoord door jar in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
Rij ff langs de 'Motorkelder' in Capelle ad IJssel en huur daar voor 6 euro per uur een brug (en gebruik van alle gereedschap) en leg de problemen uit aan de professional Rien, hij weet ontstellend veel en kan je problemen wellicht ter plekke analyseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden