op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

03 mei 2009 10:29 - 03 mei 2009 10:31 #41 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
OPGELOST!
Het was toch die stomme pomp. Onverklaarbaar, maar na het wisselen van de pomp is het euvel al 600km verdwenen. "XRVrider" wist meteen dat het de pomp was  ;D

Tip: als er iets is met je twin, eerst de pomp wisselen, hoe onlogisch ook.
Doet je koplamp het niet meer? => Wissel de brandstofpomp. Mocht dat geen effect geven kun je altijd het peertje nog wisselen.

Ennuh, voor de techneuten onder ons:
Wie kan mij uitleggen waarom de achterste cylinder uitvalt als de pomp het "half" doet ofzo?  :-\


Nog een leuke strikvraag:
Gisteren op dat speelterreintje (classic veluwe rit) viel mijn twin 2x stil nadat ik een heel steil naar beneden was gereden. Wat is er dan loos?
(ik heb natuurlijk meteen de pomp gewisseld, maar dat kan het niet geweest zijn aangezien de benzine uit de carbbeluchting stroomde)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2009 00:31 - 04 mei 2009 00:38 #42 door Erik
Beantwoord door Erik in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

"XRVrider" wist meteen dat het de pomp was  ;D


Nou, ehh, meteen...?  ::)  Kon het nog wat anders zijn dan  ;D
Toch ben ik ook nog steeds benieuwd waarom dan steeds (zonder uitzondering) de achterste cilinder er mee stopt maar dat zoeken we zeker nog uit! Zal waarschijnlijk iets met de vlotterbakbeluchting te maken hebben.

Dit zijn gewoon moeilijke problemen, iets wat komt en gaat en vervolgens gewoon +/- 100km of langer niet meer terugkomt.. Geef mij maar een blok wat gereviseerd moet worden, is tenminste iets "tastbaarder"  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2009 09:30 #43 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

OPGELOST!
Het was toch die stomme pomp. Onverklaarbaar, maar na het wisselen van de pomp is het euvel al 600km verdwenen. "XRVrider" wist meteen dat het de pomp was  ;D

Tip: als er iets is met je twin, eerst de pomp wisselen, hoe onlogisch ook.
Doet je koplamp het niet meer? => Wissel de brandstofpomp. Mocht dat geen effect geven kun je altijd het peertje nog wisselen.

Ennuh, voor de techneuten onder ons:
Wie kan mij uitleggen waarom de achterste cylinder uitvalt als de pomp het "half" doet ofzo?  :-\


Nog een leuke strikvraag:
Gisteren op dat speelterreintje (classic veluwe rit) viel mijn twin 2x stil nadat ik een heel steil naar beneden was gereden. Wat is er dan loos?
(ik heb natuurlijk meteen de pomp gewisseld, maar dat kan het niet geweest zijn aangezien de benzine uit de carbbeluchting stroomde)


Ah ,, dus toch ,,, blij dat het opgelost is


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2009 20:53 #44 door daandus
Beantwoord door daandus in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!
'k ben ook heel blij!

Al snap ik nog steeds niet dat de/een pomp dit gedrag kan veroorzaken........

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 00:04 #45 door kees
Beantwoord door kees in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

..Ik heb met de mijne vorig jaar vanuit Slovenie door grote delen van Duitsland last met dat fukding gehad en urenlang zat-ie me weer te kloten met exact dit soort sypmtomen. En terug in NL deed-ie het weer als een speer. Maar was toch echt de pomp hoor..

..En als die pomp onregelmatig werkt, is er altijd 1 van de 2 vlotterkamers het eerst aan de beurt..


Bananen zijn nou éénmaal krom.. Rij ze!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 09:33 #46 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic op 1 poot lopen; "soms" => opgelost!

'k ben ook heel blij!

Al snap ik nog steeds niet dat de/een pomp dit gedrag kan veroorzaken........


De pomp is best wel een lomp ding die onregelmatig pomp . er moet verschil zijn in druk tussen de kamers dan maakt ie pas een slag en de stroom houd hem dan vast , misschien is de reden dat deze pomp bij een kawa wat gelijkwaardiger benzine afneemt en daar door minder inbrand.

je heb altijd wel iets verschil tussen carb. je wil dit niet maar 100% los je het niet op.

wat ik me afvraag voor auto's met een V8 uit de VS kan je sets met injectie kopen.
om het verbruik te drukken en aangezien de gemiddelde monteur daar moeite met het correct afstellen van zo'n dikke 2 of 4 dubbele carb.  door het plaatsen van wat sensoren en een slim zelf lerende CPU loopt zo'n blok na een 10 min als een zonnetje ,, Bosch heeft dergelijk systeem ook voor 4 cilinders in de jaren 90 voor europese auto's ,, waren behoorlijk universeel.
een krukas positie sensor,, een pingel sensor , gasklepstand sensor , vacuüm sensor , lamba sensor en een temp en iets om de lucht hoeveelheid te meten maar niet verplicht ( wel nauwkeuriger )
Ik kan me voorstellen dan men ook zo iets maakt voor een harley  al hebben die maar 1 grote carb ipv iedere cilinder een eigen carb. en een laag vermogen en beperkt toeren gebied.

zou me kunnen voorstellen dat met een injectie systeem je wel betere draai eigenschappen kan krijgen zeker als je geen rekening hoeft te houden met emissie eisen.

Als je de 3e generatie injectie motor fietsen neemt hoe soepel die zijn geworden ,, waar carb fietsen bokken ,, stelt de CPU de ontsteking en inspuiting bij ( flink rijker bv ) en slaat ie niet af of bokt minder.
en kan je veel nauwkeuriger doseren , wat meer vermogen t.o.v lager verbruik oplevert

toen ik mijn AT de carbs liet afstellen op de rollenbank ,, is ie er echt van opgeknapt , ding loopt als een kogel.
maar ze vertelde dat er nog wel meer in het blok zat maar dan ging het ten kosten van of top vermogen of onderin of draai eigenschappen warm/koud weer en verbruik.

Als ze de tank anders zouden maken en er een grotere luchtfilterkast op kon zou ie beter lopen.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden