De handdoek in de ring...

07 mrt 2012 00:37 - 07 mrt 2012 01:00 #41 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
@ Ad: tja, geen idee... heb m'n karma onlangs nog flink opgeladen, maar maybe daarvoor stoute dingen gedaan? ;-) 'k Weet echt niet waarom de boel alsmaar stuk gaat; vergeet niet dat we 38500 km hebben gereden, da's 77000 AT-km's... dan is een beetje onderhoud niet gek natuurlijk. Het is gewoon maf dat al die pompjes nu terug staan te soppen... snaputooknie. Nog steeds beter dan IEDERE BMW die we tegenkomen! 8)

@ V-twin: nope, geen nieuwe massa getrokken. maar de pompjes lopen keurig, pompen als een malle! Ik heb  wel een extra 12V aansluiting, dus kan de pomp altijd laten draaien als ik dat wil (o.a. om de benzinebrander te vullen...) en een aftap na de pomp, kan dus altijd draaien en testen

@XLVtuur: Die slangenellende.... dat was ook een nagel idd, maar da's opeens opgelost. Geen idee waarom, maar geen problemen meer mee. Neemt niet weg, dat Mirjam d'r koe altijd meteen aanslaat, en de mijne soms nog wat leeg lijkt te dampen...  Die ouwe koe is gewoon bizar; loopt als een naaimachientje na 146000km, en we moeten 1 liter olie op 25.000 km bijvullen....

Vandaag de Facet-kopie uitgewisseld (had er twee...) en het werkte gewoon niet. Heb m'n Honda-pomp weer erop, met een tweede filter na de pomp voor de zekerheid. Draait als een trein, maar goed... niet voor lange termijn. Moet gewoon 10mm benzine-proof terugslagklepjes vinden, dan zijn al m'n honda-pompen weer te gebruiken! haha.

Nooit heeft iemand kunnen verklaren waarom 1 poot uitvalt bij gebruik van de QH pomp, of nu dus met de Facet-imitatie.... ik snap het ook niet!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2012 01:30 #42 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
Heb de beluchtingsboel aangepast, loopt nu keurig af naar de drain zeg maar.
Nog een pompje gekocht (dit maal in een heus FACET-doosje, maar ook een kopie) en gemonteerd.

Rondje rijden, sta ik midden in de stad weer stil; ik snap er geen bal van. Pompje loopt, heb benzine uit m'n aftapkraan na de pomp.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2012 05:57 #43 door chaos
Beantwoord door chaos in topic De handdoek in de ring...
zou haast zeggen dat er vacuüm wordt getrokken in de tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2012 12:14 #44 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic De handdoek in de ring...
zou haast denken dat je een elektrisch probleem hebt, ik bedoel als de carburatie helemaal op orde is en hij valt toch uit, blijft er weinig anders over.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2012 14:08 - 14 mrt 2012 16:13 #45 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
tja... vacuum in de tank lijkt me niet, want ik kan gewoon benzine aftappen en met m'n andere pompjes werkt hij prima. (op die backflow naar de tank na dan).

Goed nieuws: kan waarschijnlijk aan een vacuumgebakkie komen van een 750 Supertenere.
Past dat, en zo ja, waar sluit ik dat op aan en waar moet ik op letten?
Lees op internet uiteraard weer allemaal horror-verhalen over die vacuumpompies.....

@ Arthur: daarom is 4 jaar geleden ook eerst alle electra vervangen.... en dat maakte geen verschil. d'r zit iets niet lekker, maar het komt en gaat met verschillende pompen.
Vraag me af of deze pompen wel lekker werken met het brandstofpomrelais, heb het idee dat hij op constant/direct 12V harder tikt. (zo hard ,dat je hem hoort bij het stoplicht :-S )
Vanmiddag weer ff testrijden....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 00:18 - 16 mrt 2012 03:27 #46 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
vandaag pomp nummer 10 gekocht, want nr 9 liet de carbs ook overpiesen en werd loeiheet.
Nummer tien was een tweedehands vacuumpomp van een 750SuperTenere, later bleek deze defect te zijn.
Bij een toffe motorzaak (met 4 at's in de garage!) de carbs eraf gehaald, alles leek schoon.
Later alsnog problemen, ook de originele liet de carbs overlopen.
De hele zooi er weer vanaf, en de beste man slooptje dat messing bakkie eruit waar de vlotternaalden in zitten Toen bleek dat bij een AT 10,2mm diameter te zijn, i.p.v. 9,8 voor de rest van de wereld. Kortom: zijn reserveonderdelen pasten niet. Nu dus maar een 9.8mm dikke erin geplakt met epoxy... wat voor keus heb je. Niet mijn stijl, overigens.
Wel tof, hij had een werkende originele pomp liggen, en die draait als een speer nu. Na 80.000 km, in 5 jaar, rijdt Daan weer met een originele ongemodificeerde pomp!  :-[\

Morgen heb ik heel de dag uitgetrokken om AL m'n defecte Honda-pompen te gaan proberen met water en wat slangen. Gewoon kijken of ik iets kan ontdekken wat er loos is.
Als iemand ook maar enig idee heeft, of een tip of iets, dat is meer dan welkom!
De lol is er wel een beetje af nu (bij experimenten vang ik tegenwoordig de benzine op en goot 't terug in de tank... zo vaak als ik nu pompen wissel, het begint een serieus effect op het dagbudget te hebben!  8))
Ik geloof eigenlijk niet helemaal dat die pompen echt stuk zijn, er is iets anders loos.... misschien dat die aftermarket-contactpunten de pomp te snel laten schakelen, waardoor de terugslagklep niet de tijd krijgt om te sluiten ofzo?

By the way: RDo7A draait ook zonder gasklepsensor... was ik vergeten aan te sluiten ;D

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 18:09 #47 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
met/zonder condensator&diode maakt niet uit, blijft klapperen
directe 12V of via het relais maakt ook niet uit...

ik snap 't niet!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 19:39 #48 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic De handdoek in de ring...
het is een beetje werk (maar je hebt de tijd he 8)) maar kun je de carbs en pomp niet eens omwisselen met die van de andere AT, als jou probleem dan bij haar opduikt weet je al veel meer, als jou probleem bij jou blijft ben je ook al weer wijzer.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 19:55 #49 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
Hi Arthur,

Vandaag een fles verbouwd tot brandstoftank,en met water zitten spelen. De pomp bouwt best druk op, maar bij tegendruk blijft hij klapperen en pomp dus vloeistof terug. Dat gebeurt nu bij mijn motor, maar we hebben ook 1 pomp bij Mirjam gewisseld vanwege hetzelfde euvel. Gok dat het probleem toch bij de pomp zit, en niet bij de carbs...  bij mij waren echter de vlotternaalden rot door (denk ik) gebruik van te hoge druk-pompen. (lees: imitatie Facet,40107, 7-10PSI).

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 20:26 #50 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic De handdoek in de ring...
tja lastig, je moet echt aan een frisse lage drukpomp zien te komen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 22:04 #51 door kees
Beantwoord door kees in topic De handdoek in de ring...

tja lastig, je moet echt aan een frisse lage drukpomp zien te komen


Soms... zou je gewoon overwegen een originele nieuwe te gaan kopen.

Tenminste 35.000 km geen last! :P :P :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 22:52 #52 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
da's wel een goeie ja.... afschrijving op je pomp is hoger dan op je ketting of remmerij, maar dan heb je ook wat!  ;D
Geen idee wat voor druk de pomp levert; als je m'n laat 'verpiesen' tegenover m'n andere pompen komt íe net zo ver. (da's pas een meting! ;-)  Het voelt niet echt minder als de Facet-kopieetjes die 7-10PSI beweren te leveren, maar goed... meting van niets natuurlijk.

Heb net 1 pomp open gezaagd; maar nog niet echt tijd om er goed naar te kijken. Morgen hopelijk even mee verder (al zitten we dan weer 'on the road'); zal foto's maken. Snap wel meteen waarom zo'n ding 200 euro moet kosten trouwens. Zit zeker voor 2 euro aan plasic in...
Als iemand specifieke vragen heeft omtrent het binnenwerk hoor ik het wel.
Ik maak waarschijnlijk 'nagels' van enkele onderdeeltjes...

by the way, die benzinefiltertjes die ik nu gebruik:
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1340&ktlg_lang=1&ktlg_02_sFilter=WK32&ktlg_02_sFilterList=WK32&ktlg_02_marke=AUDI&ktlg_02_mdrbz=Coup%25E9+%252F+Quattro+%2881%2C+85%29&ktlg_02_Mitbz=&ktlg_subpage=01&gobackToPage=2

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2012 23:31 #53 door kees
Beantwoord door kees in topic De handdoek in de ring...

..afschrijving op je pomp is hoger dan op je ketting of remmerij..


Zomaar kans dat, tegen de tijd dat jij weer een kettingset versleten hebt, je zelf al aardig in de buurt komt, met al die experimentjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2012 04:19 #54 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
ach, heb voor 4 universele pompjes 45.000 pesos betaald, pakweg 70 euro. Zonde van 't geld, maar niet schokkend. De schade aan m'n ego is groter ;-)


by the way: afschrijving op remblokjes kan ook snel gaan: m'n laatste set achterremblokken  ging 13.000 km mee! en ik ben niet zo'n achter-remmer.... lang leve aftermarket! :-S

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 21:31 #55 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic De handdoek in de ring...
En? Como esta?
Meestal is het gewoon vuil.
Zijn de rubbers van de pompen bestand tegen eventueel andere aanwezige stoffen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 13:13 #56 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
tja, heb 1 pompje open gesloopt en alles ziet er goed uit.
Alles schoongemaakt (zat een klein beetje vuil in) en weer in elkaar gezet. Dat krijg je niet meer goed dicht, dus met wat ty-wraps heb ik het dermate stevig vast gezet dat ik het kon uitproberen met wat water.
Maar helaas, hij drukt nog steeds vloeistof terug naar de inlet. Dat die je ook gewoon stromen. Ik snap het echt niet meer!
Alle rubbers leken okay, en de terugslagklepjes hebben uberhaupt geen rubbers is een metalen plaatje tegen een plastic vlak.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 14:49 #57 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic De handdoek in de ring...
Ik heb wel ervaring met doseerpompen van Iwaki en Prominent. Werkt metzelfde principe. Er zitten aan beide kanten dubbele terugslagkleppen. Soms zie je er niks aan en als je alles weer vervangt werkt het als vanouds.
Die klepejs werken met balletjes op een plaatje. EPDM: base-bestendig of FPM: zuurbestendig. Als je deze rubbers verwisselt krijg je problemen. Bij FPM bij basische stoffen duurt dat wat langer maar uiteindelijk krijg je problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 16:58 #58 door daandus
Beantwoord door daandus in topic De handdoek in de ring...
zo hip zijn die pompjes niet hoor, al zou je voor dat geld wel meer verwachten!

Het is gewoon een metalen plaatje wat door een veertje (en soms vloeistofdruk) op een plastic huisje gedrukt wordt. Dat maal 2, en er zitten 2 rubber flappen in, eentje als afdichting naar de pilaartjes, eentje als membraam. That is all!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 17:28 #59 door Neet
Beantwoord door Neet in topic De handdoek in de ring...

Maar helaas, hij drukt nog steeds vloeistof terug naar de inlet. Dat die je ook gewoon stromen. Ik snap het echt niet meer!


Doe je deze er tussen. Heb ik met mijn auto ook moeten doen al waren dat iets andere problemen.
www.kramp.com/shop/action/item_30_-17__9...of+terugslagklep+8mm  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 21:39 #60 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic De handdoek in de ring...
Het is toch een membraanpomp, geen roterende pomp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden