- Berichten: 30
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Op de drie gele draden moet je met draaiende motor een wisselspanning meten tussen de 20 en 70 volt, afhankelijk van het toerental.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Van de week had ik een raar geval: contactslot draai ik om, geen enkel leven te bekennen in de AT (inclusief lampjes die niet oplichten)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vergeet het dynamo verhaal even. Dat wordt pas interessant als je motor loopt.
Wat in ieder geval moet gebeuren is dat als je je contact omdraait, je lampen weer gaan branden. Als je hoofdzekering goed is zal je eerst naar je
contactslot moeten kijken of daar je spanning wel in komt en weer door wordt geschakeld. Ik heb het idee dat tussen je hoofzekering en je
tellerlampjes alleen het contactslot zit. (maar misschien zit er ook één of meerdere relais tussen het hele gebeuren).
Punt is, eerst zorgen dat je weer spanning krijgt op alle belangrijke punten als je contact wordt aangezet. Dan gaat ie het vast weer doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Soortgelijk iets gehad.
lees anders dit topic ff door. Heb je er gelijk wat beelden bij.
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=7894.msg73952#msg73952
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wat meet je eigenlijk voor accuspanning? En wat meet je als je je contact aan zet?
Wat gebeurd er als je je spanningsregelaar helemaal los haalt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
12.2 volt is al niet veel. Als je je contact aan zet en zeker met je licht aan dan wordt het nog lager en gebeurd er dus niets.
Als je 12.2 volt hebt en je zet je contact met licht aan en je ziet geen verandering, dan komt er echt geen spanning uit of naar je contactslot.
Maar het kan ook zijn zoals EduardXRV zegt een massa probleem zijn.
Van de min pool van je accu naar je frame, meet je dan 0 ohm? Ofwel maakt je min pool contact met je frame?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een gezonde accu is noodzakelijk voor een betrouwbare meting. De accu is opgebouwd uit 6 segmenten van elk 2,1 V (totaal 12,6 V)
Begin bij het begin. Haal beide accuklemmen los en zet accu op de lader tot die vol is. Haal van de lader en meet na 24 uur de spanning over de polen. Alles onder 12,6 betekent dat de accu ter ziele (aan het gaan) is en eerst een andere moet komen.
Met gezonde accu, start de motor en meet dan de laadspanning over de polen. Post de gemeten waarde. Redeneren we dan verder.
Bromz
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
trucje überhaupt uithalen met startkabels
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik zou in geval van een defecte accu, tenminste 1 pool loskoppelen. Liefst de + en dan de startkabel op de losse klem zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.