stekkerverbinding spanningsregelaar

11 juni 2013 00:24 #1 door jbm
stekkerverbinding spanningsregelaar werd gestart door jbm
Nadat de Africa Twin van mijn vrouw 3 x kapot dimlicht in 3 dagen had  toch maar eens even verder gekeken, 3 x slechte lamp bestaat niet dus naar de stekkerverbindingen van de spanningregelaar gekeken. En daar zit dus de oorzaak. Een kleine twee jaar geleden nieuwe spanningsregelaar en accu  geplaatst, stekkerverbindingen waren toen als nieuw, nu dus niet meer. :'(
Dat wordt dus solderen of toch maar een nieuwe stekker
Morgen mijn eigen Twin ook maar even bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 07:21 #2 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 07:51 #3 door jar
Beantwoord door jar in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Ik heb ze doorgesoldeerd en daarna niet meer gebundeld, kunnen ze lekker afzonderlijk afkoelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 13:11 - 11 juni 2013 16:40 #4 door jbm
Beantwoord door jbm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Jar en Jeroen dank voor de reaktie, denk dat ik toch de stekkers ga bestellen, vind ik een nettere oplossing.
Mijn eigen Twin ook bekeken, stekkerverbindingen gelukkig goed. Op beide brommers de rest van de verbindingen ook maar losgehaald en behandeld met contactspray, moet maar een jaarlijks ritueel gaan worden.

Kan iemand overigens verklaren waarom dimlicht de geest geeft en parkeerlicht / achterlicht niet?

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 23:05 #5 door hcm
Beantwoord door hcm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar



Kan iemand overigens verklaren waarom dimlicht de geest geeft en parkeerlicht  niet?

gr Jan





Ze stond niet geparkeerd  :P

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 23:36 #6 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Kan iemand overigens verklaren waarom dimlicht de geest geeft en parkeerlicht / achterlicht niet?


Ik denk dat slecht contact niet alleen te lage spanning geeft, maar ook piekspanningen. De lamp met de minste weerstand (grootste wattage) krijgt daarvan steeds de grootste klap en brandt dus het eerste door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 10:35 #7 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
de lamp met het meeste vermogen wordt ook het heetst toch? en brandt dus het eerste door.

ik zou trouwens je accu wel even controleren, eventueel bijvullen.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 10:36 #8 door jbm
Beantwoord door jbm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Ik denk dat slecht contact niet alleen te lage spanning geeft, maar ook piekspanningen. De lamp met de minste weerstand (grootste wattage) krijgt daarvan steeds de grootste klap en brandt dus het eerste door.


klinkt aanneemelijk,heb zelf geen verstand van electronica. Accu is van het type onderhoudsvrij, kun je dus niet bijvullen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 18:38 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Ik zou de draden WEL solderen, isoleren met krimpkous. Beter dan die stekker. De draden van de spanningsregeling direct op de plus van de accu zetten.

XRV's zijn er berucht om. Nu bleef het toevallig bij een lampje maar een nieuwe regelaar en accu kost zomaar 350 euro..


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 21:41 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Helemaal met Brom eens.
Je kunt er op wachten dat ook de nieuwe stekers warm gaan worden en smelten/kortsluiting gaan maken.
Beter om de boel los te knippen als het nodig is dan om de motor te blussen wanneer de boel in de fik staat.
En Jan, er is dan ook vaak geen water in de buurt  ;).

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2013 21:11 #11 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Heb dit te vaak gehad met de AT van mijn vrouw. Zes keer de stekker vervangen en 2 keer de spanningsregelaar.. nu stekker overgeslagen en bovenstaande wijze gehanteerd.
Blijft nu rijden, geen risico op brand (is geen fabel!) en kost geen vermogen aan regelaars die oververhit zijn.

Dus mijn advies, ga niet voor het optisch mooie maar voor het praktische en verstandigste. Daarnaast...hij zit toch achter een kap  ;)
ow..Meet nog even de regelaar door na het opnieuw aansluiten! Misschien heeft ie al de geest gegeven.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2013 11:17 - 14 juni 2013 12:26 #12 door jbm
Beantwoord door jbm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Heb dit te vaak gehad met de AT van mijn vrouw. Zes keer de stekker vervangen en 2 keer de spanningsregelaar.. nu stekker overgeslagen en bovenstaande wijze gehanteerd.
Blijft nu rijden, geen risico op brand (is geen fabel!) en kost geen vermogen aan regelaars die oververhit zijn.

Dus mijn advies, ga niet voor het optisch mooie maar voor het praktische en verstandigste. Daarnaast...hij zit toch achter een kap  ;)
ow..Meet nog even de regelaar door na het opnieuw aansluiten! Misschien heeft ie al de geest gegeven.


Timy,
wat voor spanningsregelaar heb je er nu op ? Spanningsregelaar is namelijk overleden (binnen 2 jaar, net geen 17000 km). Deze kwam via Siccema sales Roodeschool (wegens bedrijfsbeijndiging is nu de hele handel via online veilingmeesters te koop) , Carmo lees je wisselende verhalen over,Japparts heeft ze niet op de lijst staan, origineel €202,- ex btw bij Ten Kate die hebben ook imitatie in de webshop voor €106 incl klantkorting en dan is er nog Motek.
Brandverhaal ken ik, heb de uitgebrande AT van Wout gezien en daar wordt je niet vrolijk van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2013 20:18 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Via Ad een regelaar van het merk TourMax besteld, was 114euro. Heb er toen wel twee gekocht, en de reserve altijd mee op vakantie ::) (wel twee AT's dus dubbele kans op pech  ;))

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2013 20:51 #14 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Stekker met zilvercontacten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2013 22:29 #15 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
GEEN spanningsregelaar van het SHunt type meer plaatsen, wel eentje van het Mosfet-type.
En de 3 gele kabels niet via de connector, wel aan elkaar solderen.

De FH010AA van Shindenghen kan je relatief goedkoop via allerhande kanalen kopen.

Fiche kopen bij www.easternbeaver.com Kijk daar ook maar eens voor allerhande nuttige tips !

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2013 19:36 #16 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Stekker met zilvercontacten?

Nope, koper

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2013 22:18 #17 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Tja soldeer heeft niet echt een plaats in auto's en motoren, behalve waar het niet anders kan zoals op de printplaten. Je zorgt daarmee voor een hard broos punt in de kabel, die daardoor sneller de kans heeft het te begeven.

Ben persoonlijk meer fan van goede kabelverbinders zoals dit soort dingen:


Dan wel in combinatie met een goede tang. Na het aanknijpen op de aders even de verfstripper of aansteker er over en hij sealt dicht en verlijmd zichzelf aan de kabel isolatie. Een degelijke waterdichte verbinding. Gebruik ze op het werk vrij veel, in weer en wind, zonder een enkel probleem.

Maar die standaard half open stekkers.... tja... kwestie van tijd. Je kunt ze wel gebruiken, maar dicht ze goed af....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2013 15:59 #18 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Nope, koper

Ik bedoel of dat een goed idee is. Is wel prijzig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 17:19 #19 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Ik bedoel of dat een goed idee is. Is wel prijzig.

Ah, zo had ik hem niet begrepen  ;D
Tja, met doorverbinden met je de koperen contacten (evt zilveren of wat het ook wordt) toch kwijt. Dus zou het persoonlijk niet te ingewikkeld maken.
De tip van I1985 (bijzondere naam  ;)) mbt het doorverbinden is ook een goede en lekker makkelijk ook  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 17:35 #20 door jbm
Beantwoord door jbm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar



Dan wel in combinatie met een goede tang.


Jelle, wat is een goede tang,standaard kabelschoentang functioneert niet?
De spanningsregelaar die ik via Ten Kate besteld heb is ook een Tourmax, 1 jaar garantie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden