stekkerverbinding spanningsregelaar

20 juni 2013 17:54 #21 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Heb mijn naam maar even aangepast Timy  ;)

Wat versta jij onder een standaard kabelschoentang Jan? Zoiets als deze die je voor een paar euro bij de bouwmarkt haalt?


Daarmee wil het wel, maar moet je wat meer zorg dragen dat hij echt goed vast zit, en proberen de huls zo min mogelijk te beschadigen.

Wanneer je vaker met kabelschoentjes ed werkt kan ik je van harte een goede rateltang aanbevelen zoiets als dit:


Werkt veel fijner en makkelijker. Zorgt ervoor dat het eigenlijk altijd goed vastzit en zonder schade aan de isolatie. Maar als je hooguit een paar schoentjes per jaar aan moet knijpen wel erg prijzig. Dusdanig dat ik er geen in huis heb en mij ad hoc behelp met zo'n goedkoop ding, en wanneer het een geplande klus is dat ik even een tang van het werk meeneem.

Plaatjes zijn overigens gewoon zo van het net geplukt ter indicatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:08 #22 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:12 #23 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Hmm das nog niet eens zo'n gekke prijs Jeroen. Die dingen beginnen dus ook al aardig betaalbaar te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:57 #24 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Ja er zijn ook die het drievoudig kosten maar deze voldoet prima

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 22:36 #25 door jbm
Beantwoord door jbm in topic stekkerverbinding spanningsregelaar



Wat versta jij onder een standaard kabelschoentang Jan? Zoiets als deze die je voor een paar euro bij de bouwmarkt haalt?



Ja, zo'n tang heb ik denk al een jaar of 25/30, waren toen wel iets duurder dan die paar € van tegenwoordig.
Toch maar eens kijken naar iets anders, Jeroen bedankt

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 23:16 #26 door Nahpets
Beantwoord door Nahpets in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Niks geen stekkers gebruiken jongens!  Solderen is de oplossing want er gaat misschien meer vermogen doorheen dan waarvoor dan zo'n stekker gespecificeerd is, dan heb je met zo'n ding hetzelfde probleem (warmteontwikkeling) als met de originele stekker...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 23:44 #27 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Niks geen stekkers gebruiken jongens!  Solderen is de oplossing want er gaat misschien meer vermogen doorheen dan waarvoor dan zo'n stekker gespecificeerd is, dan heb je met zo'n ding hetzelfde probleem (warmteontwikkeling) als met de originele stekker...


Ik heb het dan ook niet over een stekkerverbinding Nahpets. Maar over een verbinding die duurzamer is en makkelijker toe te passen is dan solderen. En aangezien ze volledig dicht gesealed worden zijn er ook geen problemen met oxidatie die voor die warmteontwikkeling kan gaan zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 00:40 #28 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Gebruik ze op het werk vrij veel, in weer en wind, zonder een enkel probleem.


Ben ook op zoek naar iets dergelijks.
Waar zijn ze verkrijgbaar en €€  ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 02:13 #29 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Ben ook op zoek naar iets dergelijks.
Waar zijn ze verkrijgbaar en €€  ??


Zaken zoals Conrad hebben ze wel. Maar de betere elektronica (onderdelen) winkel heeft ze vaak ook wel. Let er wel op dat je voor stootverbinders kiest met een lijmende krimpkous. De 'normale' krimpen niet en sluiten daardoor niet af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 12:49 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Die verlijmende connectors zijn i.d.d. wel mooi ook.

Solderen is goedkoop en effectief en er kan meer stroom door die verbinding dan welke stekker ook. Alleen, de soldeer trekt enigzins door de aders van de kern en geeft een inflexibele, wat brosse verbinding. Zorg dat je soldeert op een spanningsvrije plek (dat de verbinding niet kan buigen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 14:22 #31 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Heb mijn naam maar even aangepast Timy  ;)


Mooi man, ook een stuk herkenbaarder! WELKOM TERUG dus  ;D Long time no see 

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2013 19:27 #32 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Wanneer je vaker met kabelschoentjes ed werkt kan ik je van harte een goede rateltang aanbevelen zoiets als dit:

Maar met zo'n rateltang kan je geen draadeindes strippen enzo, of kabeleindjes aanknijpen? Puur voor schoentjes?

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2013 19:23 #33 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Nee deze tangen zijn inderdaad alleen voor de bekende rode, blauwe en gele kabelschoentjes. Voor adereindhulsjes en strippen zijn goede andere tangen te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2013 11:05 #34 door Nahpets
Beantwoord door Nahpets in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Die verlijmende connectors zijn i.d.d. wel mooi ook.

Solderen is goedkoop en effectief en er kan meer stroom door die verbinding dan welke stekker ook. Alleen, de soldeer trekt enigzins door de aders van de kern en geeft een inflexibele, wat brosse verbinding. Zorg dat je soldeert op een spanningsvrije plek (dat de verbinding niet kan buigen).


Helemaal met brombeer eens, solderen is de beste verbinding als je geen risico meer wil lopen.  Gegarandeerd dat je m ook nooit meer hoeft los te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2013 12:28 #35 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

Helemaal met brombeer eens, solderen is de beste verbinding als je geen risico meer wil lopen.  Gegarandeerd dat je m ook nooit meer hoeft los te halen.


Ja maar alleen wanneer je goed kunt solderen, goed soldeer gebruikt. En inderdaad zorgt voor een spannings- en trillingsvrije plek. In de voertuigenindustrie kom je maar heel weinig soldeer tegen. Eigenlijk alleen op printplaten, en die worden doorgaans ingegoten in hars om de printverbinding de beschermen.

Maar in de gebruikte connectors is wel een heel groot kwaliteitsverschil. Van vrijwel open stekkers als die standaard veel op een AT voorkomen. Tot echt helemaal afgedichte verbindingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2018 17:52 #36 door eijdw00
Beantwoord door eijdw00 in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
vraag; Ik moet mijn spanningsregelaar vernieuwen helaas zit er bij de uitgang van de drie gele kabels geen stekker maar deze hebben ze met de mannetjes/vrouwtjes verbinding aan elkaar gemaakt. Als ik de nieuwe spanningsregelaar ga installeren vraag ik mij af welke gele kabel op welke plaats moet komen als ik er een stekker op wil zetten ? mvgr Wim Eijdems

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2018 21:01 #37 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
De 3 gele kabels geven alle dezelfde wisselspanning. Dus dat maakt echt niet uit. Als je meet dan zal je dat ook constateren.

Verbind het wel goed want als er 1 niet is aangesloten krijgt de spanningsregelaar slechts 1/3 van het vermogen van de dynamo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 18:28 #38 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic stekkerverbinding spanningsregelaar

vraag; Ik moet mijn spanningsregelaar vernieuwen helaas zit er bij de uitgang van de drie gele kabels geen stekker maar deze hebben ze met de mannetjes/vrouwtjes verbinding aan elkaar gemaakt. Als ik de nieuwe spanningsregelaar ga installeren vraag ik mij af welke gele kabel op welke plaats moet komen als ik er een stekker op wil zetten ? mvgr Wim Eijdems


Originele stekker is te koop bij: motorbandenzaak.nl/
Altijd te prevaleren boven zelf wat knutselen met stekkers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2018 17:24 #39 door eijdw00
Beantwoord door eijdw00 in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
Bedankt voor jullie advies mvgr Wim Eijdems !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2018 17:27 #40 door eijdw00
Beantwoord door eijdw00 in topic stekkerverbinding spanningsregelaar
De oude spanningsregelaar heeft een aparte massakabel moet ik deze bij de nieuwe spanningsregelaar ook gebruiken ? Grt Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden