Bokt vlak na starten

13 mei 2009 20:36 #1 door Kjepper
Bokt vlak na starten werd gestart door Kjepper
Hallo,

Sinds kort heb ik het volgende probleem met me AT. Als ik hem start en weg rij dan bokt ie enorm, als hij rond de 3000 toeren komt valt ie helemaal terug. Als ik hem dan even stationair laat draaien en heel rustig rij dan doet ie pas normaal zodra ik zo’n 50 meter heb gereden. Hierna bokt ie nog een paar keer (hij remt dan zo hard af dat je helemaal naar voren word geduwd, erger dan als je bijv. gas dichtgooit) en als ik een kilometer verder ben is alles normaal en rijd hij perfect. Verder loopt ie stationair normaal.

Ik heb al verschillende standen van me choke geprobeerd maar niks helpt, tevens heeft hij tijdje geleden een grote beurt gehad. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2009 22:47 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bokt vlak na starten
lopen je remblokken niet aan

met name de voorremmen kunnen nog wel eens vast gaan zitten

en oplossing is je wiel los van de grond brengen en dan draaien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2009 23:21 #3 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten

lopen je remblokken niet aan

met name de voorremmen kunnen nog wel eens vast gaan zitten

en oplossing is je wiel los van de grond brengen en dan draaien


De remmen lopen zeker niet aan aangezien de motor helemaal soepel rijd (krijg hem zonder moeite de berging uit). Tevens hebben we daarvan vorige week nog de schijven vervangen en sindsdien is de remmerij helemaal 100% ok.

Het lijkt alsof het alleen gebeurd als ie koud is want als ie een stukje gereden heeft is er helemaal niks aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 08:55 #4 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Bokt vlak na starten
Ik heb het met m'n TA ook wel eens. Niet altijd dus. Lijkt net of de motor nog zo koud is dat 'ze' nog niet lekker loopt...

Wat Kjepper omschrijft over het terugvallen in toeren (met de gashendel gewoon open) heb ik precies eender.. Ook mijn remmen komen prima los.. En loopt weer prima nadat ik 50 meter verder ben. Ik dacht eigenlijk kwam doordat mn choke kabel kaduuk is. Heb dr nooit wat over gepost omdat t het vaak maar van korte (weliswaar niet heel aangename) duur is..

Ben benieuwd!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 13:06 #5 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten

Ik heb het met m'n TA ook wel eens. Niet altijd dus. Lijkt net of de motor nog zo koud is dat 'ze' nog niet lekker loopt...

Wat Kjepper omschrijft over het terugvallen in toeren (met de gashendel gewoon open) heb ik precies eender.. Ook mijn remmen komen prima los.. En loopt weer prima nadat ik 50 meter verder ben. Ik dacht eigenlijk kwam doordat mn choke kabel kaduuk is. Heb dr nooit wat over gepost omdat t het vaak maar van korte (weliswaar niet heel aangename) duur is..

Ben benieuwd!


Ik heb het nu pas twee keer na elkaar gehad dus misschien lost het zich vanzelf op. Enige wat er veranderd is dat hij tegenwoordig binnen staat en dat het over het algemeen buiten wat warmer is geworden....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 14:05 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Bokt vlak na starten
Het zou het misschien kunnen dat er ergens in de aanvoer leidingen wat brandstof weg lekt ?

Gebruiken jullie bv de stop stand van de tank ? Dan zou bij het omzetten mogelijk een luchtbel in de leiding komen waardoor je dus eventjes een mindere brandstof toevoer hebt....
(Misschien erg ver gezocht......, maar wie weet)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 14:55 #7 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Bokt vlak na starten
Nope, geen stop (laat de kraan open staan), geen lekkage...

Op het moment dat het gebeurt schrik je ff. "Wow, wat gebeurt er nu ineens". Zeker omdat de motor toch behoorlijk afgeremd wordt door de motor. Gelukkig is het maar van korte duur dus vind `t (tot nu toe) niet heel erg..

Zolang ik er niet van stil kom te staan...

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 15:06 #8 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten

Nope, geen stop (laat de kraan open staan), geen lekkage...

Op het moment dat het gebeurt schrik je ff. "Wow, wat gebeurt er nu ineens". Zeker omdat de motor toch behoorlijk afgeremd wordt door de motor. Gelukkig is het maar van korte duur dus vind `t (tot nu toe) niet heel erg..

Zolang ik er niet van stil kom te staan...


Ik gebruik ook geen stop, en het klinkt echt precies als wat ik heb. Motor remt enorm af zou het ook niet graag in een bocht willen hebben ofzo, maar tot nu toe houd het na enkele minuten op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 15:07 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Bokt vlak na starten
Blijft heel lastig dat soort wel/niet problemen.

Misschien een stekkertje/kabeltje wat niet lekker meer is ? Maar vindt dat dan maar eens, en dan zou ik eerder verwachten dat het vaker zou gebeuren......

Klinkt echt alsof ie dus gewoon 1 slag helemaal geen ontsteking heeft. En dat alleen als ie koud is.......
Heel erg lastig te analyseren.......... Ik blijf nog wel even denken, misschien schiet er nog wel iets te binnen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 15:20 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Bokt vlak na starten
Ik zou de plunjers van de choke en de chokekabel eerst maar eens goed nakijken. Een versleten gasnaald zou ook nog wel eens een rol kunnen spelen. Je zit dat bijna niet maar ga d'r maar van uit dat als je er 80.000 km mee gedraaid hebt dat die naald behoorlijk versleten is. Als ik het zo lees dan lijkt wel alsof de motor zich zwaar verslikt in benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2009 15:55 - 15 mei 2009 16:00 #11 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Bokt vlak na starten
Met name dat harder afremmen dan het afremmen met gas los, laat mij denken aan een ontstekingsprobleem. Want bij een brandstof probleem is het vrijwel nooit zo, zeker niet met de gashendel open, dat er gewoon 0,0 brandstof de cylinders inloopt, er zou dan altijd wel iets van een verbranding zijn, zoals bij stationair. Ook bij veels te veel brandstof is er wel iets van een verbranding.

Zitten er electronische onderdelen vlakbij de uitlaat oid, iig iets wat vrij snel warm wordt na het starten?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 06:15 #12 door twinrijder
Beantwoord door twinrijder in topic Bokt vlak na starten
Afhankelijk van de hoeveelheid gereden kilometers kan het zijn dat je even verder moet kijken dan wat je in eerste instantie denkt. Zo deed mij AT ook en uiteindelijk bleek dat de kabel van de jiffystandaard was doorgesleten. Door de trillingen in de motor bewegen bepaalde onderdelen en daardoor werd een signaal gegeven dat de jiffy uit stond. Gevolg liep ongelijk en het leek erop dat de ontsteking niet goed was.
Twinrijder. ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 14:38 #13 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Bokt vlak na starten

Afhankelijk van de hoeveelheid gereden kilometers kan het zijn dat je even verder moet kijken dan wat je in eerste instantie denkt. Zo deed mij AT ook en uiteindelijk bleek dat de kabel van de jiffystandaard was doorgesleten. Door de trillingen in de motor bewegen bepaalde onderdelen en daardoor werd een signaal gegeven dat de jiffy uit stond. Gevolg liep ongelijk en het leek erop dat de ontsteking niet goed was.
Twinrijder. ???


Dat is een mogelijkheid; alhoewel ik me niet in kan beelden dat zoiets alleen bij koude start en vlak daarna effect kan hebben. Bij zoiets zou het euvel zich continu moeten voordoen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 17:02 #14 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Bokt vlak na starten
Misschien stiekem de benzinepomp ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 19:55 #15 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten
Aangezien een filmpje meer zegt dan een duizend foto's heb ik net ff me videocamera gepakt en de motor uit de berging getrokken. Dus ik start de motor en geef een beetje gas en wat denk je.....doet ie het perfect. Dus misschien is het toch iets onregelmatigs, even in de gaten houden hoevaak die dat doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 00:33 #16 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Bokt vlak na starten

Aangezien een filmpje meer zegt dan een duizend foto's heb ik net ff me videocamera gepakt en de motor uit de berging getrokken. Dus ik start de motor en geef een beetje gas en wat denk je.....doet ie het perfect. Dus misschien is het toch iets onregelmatigs, even in de gaten houden hoevaak die dat doet.


Nou, volg dat advies op en controleer de jiffy killswitch  ;) zou heel goed kunnen...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 10:18 #17 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Bokt vlak na starten
Ik had gisteren ook niet...maar vandaag wel weer.  Nu in een nieuwe variant; Hij bleef  hikken / kleine schokjes tijdens het rijden. Ook na 400 meter stad & een km of 10 op de snelweg...
TOEN in de tunnel op de snelweg kapte hij er helemaal mee!!! :o Onderin de tunnel het vermogen helemaal weg. Gelukkig haalde ik net de uitgang van de tunnel door mn koppeling in te knijpen en door te rollen... en toen ik bijna stil stond sloeg de motor af...Stond ik daar bij het uitkomen vd tunnel op de uitvoegstrook...  :o

Even gewacht, motor gestart (want ik wilde zsm weg vd uitvoegstrook) en even laten draaien...Ik hoorde verder niets geks en kon weer verder...Maar t was best een scary ritje! Net nog de motor even beluisterd bij stationair draaien maar klinkt prima... Ik vraag me af hoe het kan komen...? Tank is niet leeg :)


TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 12:07 #18 door Petrus
Beantwoord door Petrus in topic Bokt vlak na starten
Kan ook nog de tankbeluchting zijn. Zit de tankdop met de pijl naar voren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 13:47 #19 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Bokt vlak na starten
Yep, tankdop met de pijl naar voren. Ik geloof dat die dop niet luchtdicht is dus kan geen vacuüm trekken.
Ik ga op de terugweg maar even binnendoor om te zien wat er gebeurt. Ik hoop dat het bij eenmalige uitval blijft...

En ik zit al mn TA problemen op de AT techniek site te plaatsen :P


TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 15:03 #20 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Bokt vlak na starten
Heeft de 98 TA nog steeds de enkele en gevoelige cdi unit?

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden