Bokt vlak na starten

25 mei 2009 18:07 #21 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten

Ik had gisteren ook niet...maar vandaag wel weer.  Nu in een nieuwe variant; Hij bleef  hikken / kleine schokjes tijdens het rijden. Ook na 400 meter stad & een km of 10 op de snelweg...
TOEN in de tunnel op de snelweg kapte hij er helemaal mee!!! :o Onderin de tunnel het vermogen helemaal weg. Gelukkig haalde ik net de uitgang van de tunnel door mn koppeling in te knijpen en door te rollen... en toen ik bijna stil stond sloeg de motor af...Stond ik daar bij het uitkomen vd tunnel op de uitvoegstrook...  :o

Even gewacht, motor gestart (want ik wilde zsm weg vd uitvoegstrook) en even laten draaien...Ik hoorde verder niets geks en kon weer verder...Maar t was best een scary ritje! Net nog de motor even beluisterd bij stationair draaien maar klinkt prima... Ik vraag me af hoe het kan komen...? Tank is niet leeg :)


Hoi, ben je er al achter wat het probleem is ?
Ik had gister dat hij perfect starte en liep maar in de eerste km's had hij haperingen rond de 5000 toeren. Heb toen zo'n 50km gereden en getankt, toen ik daarna starte haperde/bokte ie en sloeg ie af (met een lekkere knal). Contact uit weer aan en starten en toen was ie weer perfect voor de rest van de rit.

Misschien maar is naar de schakelaar van de jiffy kijken maar vraag me af of het daar aan ligt....blijft bizar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2009 17:37 #22 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten
Vandaag merkte ik dat de schakelaar van de zijstandaard inderdaad vreemd doet, hij lijkt niet altijd te zien dat de standaard uitstaat. Of dit ook de oorzaak is van het probleem vraag ik me nog af aangezien hij bij het bokken niet het lampje laat branden.

Nou moet er wel een nieuwe schakelaar komen iemand een idee wat zoiets kost ? En zou het slim zijn om in de tussentijd de draadjes door te verbinden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2009 19:27 - 30 mei 2009 19:30 #23 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Bokt vlak na starten

Vandaag merkte ik dat de schakelaar van de zijstandaard inderdaad vreemd doet, hij lijkt niet altijd te zien dat de standaard uitstaat. Of dit ook de oorzaak is van het probleem vraag ik me nog af aangezien hij bij het bokken niet het lampje laat branden.

Nou moet er wel een nieuwe schakelaar komen iemand een idee wat zoiets kost ? En zou het slim zijn om in de tussentijd de draadjes door te verbinden ?


Ingeklapt is de schakelaar volgens mij gesloten. Dat betekent dat als het contact niet goed is hij voor enkele milliseconden opengaat. Dit gebeurt dan tig keer per seconde, ten gevolge van het trillen van de motor. Dit noemt men denderen. De tijd dat de schakelaar open gaat is te kort om de lamp te laten branden, de opwarmtijd van een gloeilampje is eerder ruim 100 milliseconden. Dus ga niet uit van het lampje. Die korte pulsen zijn echter wel ruim voldoende om de CDI op tilt te helpen, gevolg: heel raar lopen van de motor.

Zoals ook met de remschakelaars, kun je de jiffy schakelaar loshalen en dan goed doorspoelen met contactspray en dan de schakelaar flink jengelen zodat de contactspray het vuil op kan lossen. Daarna nog 2 maal doorspoelen met contactspray en uit laten lekken, terugmonteren en je zult zien dat hij het weer perfect doet (de schakelaar in ieder geval). Ik acht de kans daarop ongeveer 90%.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2009 13:43 #24 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Bokt vlak na starten

Hoi, ben je er al achter wat het probleem is ?

Misschien maar is naar de schakelaar van de jiffy kijken maar vraag me af of het daar aan ligt....blijft bizar.

Nee na die pitstop eind vd tunnel geen haperingen meer gehad. Staat nu alweer een weekje stil. Als ik vd week ga rijden zal ik extra opletten.
Ik heb de opmerking "kijk eens naar je jiffy" ook al eens gehoord... Ik moet die schakelaar eens schoonmaken en zien of dat helpt.

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 15:08 #25 door Kjepper
Beantwoord door Kjepper in topic Bokt vlak na starten
Net de schakelaar flink schoongemaakt met contactspray, ben er achter gekomen dat het niet aan de schakelaar ligt maar aan de bedrading aan de schakelaar. Volgens mij is het niet mogelijk die draden zelf opnieuw te solderen dus zal binnenkort een nieuwe moeten bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 18:25 #26 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Bokt vlak na starten
Als je de schakelaar gaat vervangen zou ik eerst even de draadjes doorverbinden , dan weet je in ieder geval zeker dat je het probleem hebt opgelost , en niet voor niks een schakelaar gaat aanschaffen .
greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden