- Berichten: 101
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
:'( Het is snel gegaan: binnen twee dagen was hij weg, mijn groene Twin. :'(
Ook ik ben door de knieën gegaan voor een reusachtige KTM 950 Adventure S. Tja, waar kom je uit als je aan het rondkijken bent, je de KTM al jaren kwijlend nakijkt, de BMW F800GS nog veel te duur is en Honda maar steeds niet met een Africa Twin opvolger wil komen...
Bij deze dus aan iedereen bedankt voor de tips op het forum en de gezelligheid tijdens die paar ritten dat ik erbij kon zijn. Maar ik kom zeker nog eens mee als gastrijder; heb ik al met Willem afgesproken.
Hou hem recht allemaal!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar die avontuur-bias komt bij KTM wel als een pluspunt. Honda's (althans de modellen die naar NL geïmporteerd worden) beginnen allemaal zo op elkaar te lijken de laatste jaren. je hebt een tourfiets met veel baggageruimte (ST1300/Goldwing) , een tourfiets op hoge poten (Varadero/Transalp) of een tourfiets met stugge vering (CBF, en helaas ook de VFR)
Toch zo zonde, want juist de doelgerichte fietsen houden mensen nog lang vast. Hoe veel MT-5jes zie je nog door Amsterdam crossen in vergelijking met een scooby ofzo? of de voor iedereen betaalbare Supercub? dat buizenframe met injectiemotortje wat voor 2400pleuries over de toonbank heen gaat is echt niet gericht op een normaal salaris.
De Africa twin dan. Toen hij uit kwam kostte hij (naar 't schijnt) evenveel als een racemotor (CBR) en was daarom geen instant verkoophit. Nu smeken mensen om een waardige opvolger! Zonde wat Honda aan het doen is. echt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het lijkt me zo ontzettend andere fiets die KTM ,, hard core terwijl honda bekend staat om de gebruiks vriendelijkheid en ook wel dat ze meestal een streepje voor hebben op andere japanse merken
zelf loop ik met het zelfde rond ,, ik wil wat nieuwers maar kan het niet echt vinden
de F800GS komt het meest dichtbij , maar te duur
maar een KTM 950 adventure S lijkt me ook niet goedkoop .....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nou, die 950 van KTM valt echt wel mee qua prijs. Vergeet niet dat die ook alweer van 2003 stamt. De S-versie ligt doorgaans net iets hoger dan de lage uitvoering, niet alleen letterlijk, maar ook in de prijslijsten. De truc is gewoon om in het buitenland te kijken en pas toe te slaan als je iets ziet wat echt interessant is.
Och, hardcore zou ik het niet willen noemen. Vroeger was KTM puur een merk voor de echte Hard-enduro's, maar die tijd is gewoon voorbij, ook al blijft de nadruk altijd op sportiviteit. De Adventure LC8 is gewoon een heel goede, wat ze in Duitsland noemen, Reise-enduro. Zoals de Africa Twin vroeger was, alleen een stapje verder voor wat betreft de ontwikkeling. Een reisenduro met een sportieve nadruk, waar Honda met de Varadero een toerbuffel op hoge poten heeft neergezet. Qua comfort doet hij absoluut niet onder voor een Twin, maar aan het zitcomfort van een Varadero komt hij niet, zo eenvoudig is het. Maar het is een brommer met een gigantische fun-factor en met een geheel eigen karakter.
De Africa Twin was een van de laatste echt aparte Japanse machines met een eigen gezicht, maar die hele eenheidsworst die de Japanse motorfietsindustrie er tegenwoordig uitbraakt kan ik niet meer aan zien. Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.
Vandaar dus: iets onderscheidends (Twin) eruit, iets nieuwer onderscheidends erin! De F800GS was te duur en de 990 Adventure heeft niet het karakter van de 950, dus was de keus snel gemaakt toen ik hem vond...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nou, die 950 van KTM valt echt wel mee qua prijs. Vergeet niet dat die ook alweer van 2003 stamt. De S-versie ligt doorgaans net iets hoger dan de lage uitvoering, niet alleen letterlijk, maar ook in de prijslijsten. De truc is gewoon om in het buitenland te kijken en pas toe te slaan als je iets ziet wat echt interessant is.
Och, hardcore zou ik het niet willen noemen. Vroeger was KTM puur een merk voor de echte Hard-enduro's, maar die tijd is gewoon voorbij, ook al blijft de nadruk altijd op sportiviteit. De Adventure LC8 is gewoon een heel goede, wat ze in Duitsland noemen, Reise-enduro. Zoals de Africa Twin vroeger was, alleen een stapje verder voor wat betreft de ontwikkeling. Een reisenduro met een sportieve nadruk, waar Honda met de Varadero een toerbuffel op hoge poten heeft neergezet. Qua comfort doet hij absoluut niet onder voor een Twin, maar aan het zitcomfort van een Varadero komt hij niet, zo eenvoudig is het. Maar het is een brommer met een gigantische fun-factor en met een geheel eigen karakter.
De Africa Twin was een van de laatste echt aparte Japanse machines met een eigen gezicht, maar die hele eenheidsworst die de Japanse motorfietsindustrie er tegenwoordig uitbraakt kan ik niet meer aan zien. Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.
Vandaar dus: iets onderscheidends (Twin) eruit, iets nieuwer onderscheidends erin! De F800GS was te duur en de 990 Adventure heeft niet het karakter van de 950, dus was de keus snel gemaakt toen ik hem vond...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik heb even gekeken op MP maar de prijzen vallen inderdaad heel erg mee ,, voor 6 a 7 kan je er redelijk netjes bij rijden
dat is niet eens zo heel erg veel meer dan een nette AT.....
Ik heb alleen gezeten op een adventure zat prima,,, wil nog wel een proef rijden, er is weinig te vinden op het web
en wat ik gezien heb is ,, ding lust best een slok,,, rijd prima....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Voor goed 6000 kom je inderdaad een eind. Proefrijden is besmettelijk, kan ik je vertellen...
En wat betreft het verbruik, dat ligt vooral aan je rechterhand, want 1 op 17 kan ook gewoon.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb laatst een ritje gemaakt op een 950 super enduro, daar was ik behoorlijk van in m'n nopjes (mooie beeldspraak he).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
NIET DOEN!!!
(je bent namelijk gegarandeerd verkocht )
veel plezier,
Jos
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kunnen jullie je opmerkingen niet beter op het LC8 forum plaatsen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.