Verkocht...

01 juni 2009 16:15 #21 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Verkocht...
He Willem

Is dat ding uit Oostenrijk nu nog niet klaar  :-\


ps een HONDA doet het altijd  ;D ;D ;D

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2009 22:33 #22 door willem
Beantwoord door willem in topic Verkocht...
:'(

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2009 19:55 #23 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Verkocht...
Zo moeilijk is dat toch niet er een ander blok in te zetten.Of gaan ze de rest van de motor ook vervangen.  :o

Mooi he, zo'n ......................................................HONDA

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2009 10:52 #24 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

Heb afgelopen weekend op een BMW F650GS (2009) gereden ,, dat ding maakt gehakt van de transalp XL700 dik 10 pk meer ,, aanzienlijk meer koppel en kaal niet eens zo heel veel duurder ( voor dat geld had er abs op moeten zitten ) en sturen  :)

en de F800GS is een waardige Africa twin opvolger , en nog ontzettend zuinig ook  ;D
alleen die prijs ,, wel wat  minder hard core dan KTM.

HONDA  WAKE UP !!!!!

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 13:11 #25 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
Ik hoop niet dat ze bij Honda snel wakker worden heb net een KTM 990R gekocht in duitsland  ;D, dacht niet dat ze zouden reageren op mijn bod ,maar toch , vanochtend kreeg ik een mail met 150euro boven het bod wat ik gedaan had , heeft 5500km gelopen komt bij de dealer vandaan .
Planning is om hem eind van de maand op te halen .
Ik heb dus een pekelfiets voor de winter , want zoals ik al zei de At blijft .  8)      ik vind het een te leuke fiets en een te leuke club , maar aangezien ik zoveel km's maak vind ik het zonde om hem op te rijden , daar komt de KTM voor in de plaats .
Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 13:30 #26 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...
Ach, bij Honda hadden ze indertijd het blok om moeten bouwen naar injectie, precies wat KTM met de 990 heeft gedaan. Dat is gewoon een 950-carburateurblok waar ze een paar simpele sensors op hebben gehangen en waarbij ze de boring nog iets hebben vergroot. Hij loopt trouwens precies even hard, heeft evenveel vermogen en verbruikt ook hetzelfde als de 950, maar is net even wat minder woest van karakter en ook minder te doseren met het gas. En is daarom in mijn ogen net wat minder leuk.

Dat hele emissiegelul waarmee ze destijds de Africa Twin de nek om hebben gedraaid blijft eeuwig zonde, met wat moderniseringen had hij nog jaren mee gekund. Maar de kleine schare aanhangers was/is voor Honda gewoon niet meer interessant.

Maar echt, de 950 Adventure S hardcore... Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb er vorige week in een ruk 1700 km mee gereden en klom er met een duivelse grijns vanaf. Mijn zitvlees voelde nog aan als zitvlees en niet als gehakt. De brul uit de Leovinces is machtig om iedere keer weer te horen en de motor stuurt waanzinnig scherp. Met volledige bepakking (topkoffer, slaapmat, slaapzak, volle Tuareg tanktas met die grote zijtassen en een gemiddelde snelheid over die 1700 km van 100 km/uur (heb er 17 uur over gedaan, incl. pauzes - Nou ja, 18, want ik heb nog een uurtje lekker in de Zuid Duitse zon liggen genieten), viel me het verbruik van 1 op 14/15 nog heel erg mee. De Twin had onder die omstandigheden tegen de 1 op 10 gedaan en bovendien had ik het daarmee niet met hetzelfde gemak gehaald.
Het olieverbruik was ongeveer 0,2 liter op die 1700 km. Mijn Twin verbruikte meer. En verder heeft de dikke KTM nog steeds geen klap verkeerd gegeven. Als je kort op het onderhoud zit (dat is namelijk wel veel meer van belang dan bij een Honda), is hij echt niet veel minder betrouwbaar dan een Honda hoor. Hij geeft alleen echt veel meer fun, sorry dat ik het moet zeggen.
De Honda is technisch zeker bijna perfect, maar misschien wel net een beetje te perfect, loopt te gelikt en is daardoor eigenlijk een beetje zielloos. Absoluut niet bedoeld om Honda de grond in te boren, maar dit is eigenlijk de conclusie die ik na mijn 950 S- kilometers toch moet trekken. En diezelfde conclusie moet ik helaas ook bij BMW en Yamaha trekken. De KTM leeft, houdt je scherp en daagt je de hele tijd uit, en dat is het grote verschil.

Offroad gaat met de Adventure ook met een gemak waar je U tegen zegt, dus ik heb echt geen spijt van mijn switch, hoe goed en betrouwbaar die Alp en beide Twins die ik heb gehad dan ook waren! En ook al rijd ik nu een KTM, ik blijf toch nog even omkijken als ik een Twin tegenkom hoor! Toch heel veel plezier aan beleefd!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 13:53 #27 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
van dat doseren op het gas ben ik het maar gedeeltelijkt met je eens , je moet er aan wennen , ik heb een dagje op 990smt gereden met hetzelfde blok en na een paar uurtjes rijden wen je er al aardig aan . een ander ding vind ik de kleur blauw en oranje dat was niet mijn smaak , deze is zwart wit met een oranje frame dat vind ik wel mooi , smaken verschillen .
Ik heb er nog geen meter op gereden maar we zullen het zien .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 15:06 #28 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...
Ik heb op beide uitvoeringen gereden en de carburateurversie is echt duidelijk vloeiender en heeft wat meer een echt offroadwaardig motorkarakter. Dat maakte voor mij persoonlijk de keus eenvoudig. Wat natuurlijk niet weg neemt dat ook die 990 een hele fijne fiets is en dat hij prima te rijden is! Die 950 is enkel mijn persoonlijke voorkeur, hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn. Het is ook geen kwestie van beter of minder goed, want in dat opzicht zijn ze gewoon elkaars gelijke. In ieder geval ga je er zeker veel plezier aan beleven! Gefeliciteerd!
Wat bokkige injecties betreft, ik heb een paar jaar een Cagiva Navigator gestuurd. Dat ding was pas bokkig. Wennen doe je overal aan maar dat ding was onderin echt niet fijn te rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2009 03:58 #29 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
Inderdaad over smaak valt niet te twisten , en ben het zeker met je eens dat een carberateur wel wat mooier reageert , in iedergeval wat zachter en minder aan en uit ,ik denk dat als je eenmaal gewend bent aan de injectie het ook wel goed te doen is .
groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2009 16:06 #30 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...
Van die KTM 950/990 hoor ik veel goeds , maar de prijs is ook verschilend.

eigenlijk zou de club een apart subgroep moeten krijgen voor de andere merken ,, want de club is top
elders heb je 20 x meer gezeik , ( gezeik is overal wel maar de hoeveelheid verschild )
wat maakt het uit waarop je rijd tijdens een rit, het talent van de rijder bepaald hoe snel/goed het gaat ,zeker in het zand

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2009 17:12 #31 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
Daarom houd ik mijn twin erbij . ;D
En over de leuke club , en gezeur bij andere club's , zou het kunnen dat een merk fiets en de soort mens die daarvoor gaat in ons club geval een mindere zeurpiet is .
In welk geval je mischien toch niet te gauw de andere motor wilt toe laten tenzij hij natuurlijk een club motor heeft , want die met de clubmotor heeft al bewezen geen zeurpiet te zijn . ???

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2009 22:52 #32 door willem
Beantwoord door willem in topic Verkocht...

Zo moeilijk is dat toch niet er een ander blok in te zetten.Of gaan ze de rest van de motor ook vervangen.  :o

Mooi he, zo'n ......................................................HONDA


Ze gaan verder eigenlijk niks vervangen! Alleen die verklootte Kruk-as wordt vervangen, + nog wat kleine dingetjes. Er was nl geen slijtage op welk onderdeel dan ook te zien. Gewoon een stomme montage fout dus.....(Waarom ik?)
Ik heb in tussen het vertrouwen verloren(puur gevoel, er gaat waarschijnlijk nooit meer iets mis met deze fiets) en een andere gekocht. 990 adventureS uit 2006 met........1295km  ;D.
[img]http://C:\Documents and Settings\annette\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen24-08-2008\ktm\untitled.bmp

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2009 23:03 #33 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...
Ai, ai, ai... Jammer, want dit is in die modelserie een terugroepactie geweest: de oliesproeier van de krukas kon los komen, heeft die van jou die modificatie gehad?

Maakt nu niet meer uit want hij is dus al ingeruild. En een S is toch net even wat mooier eigenlijk toch?

De mijne heeft in elk geval zijn proefrit glansrijk doorstaan: dik 5000 km in 2 weken zonder een centje pijn en nagenoeg zonder olieverbruik. Zowel de heen- als de terugrit in 1 dag gedaan (1700 km, bleek ik 15 km bij Tokaj, Hongarije vandaan aan te komen juist op de dag dat de OER-karavaan daar was... Had ik geweten dat het juist die dag was, had ik jullie wel even op komen zoeken jongens!), dus het comfort kan er ook wel mee door. Al ga ik deze winter wel even bij Rayz langs om het zadel aan te laten passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2009 13:37 #34 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
Hoi Willem en Harry .
Ik heb net een 990R aangeschaft in duitsland . ;D
Ik hoor van al die aanpassingen etc , weten jullie of er met die nieuwe fietsen ook al problemen zijn of zijn de meeste dingen al opgelost . ???
Lees af en toe ook wel op het LC8 forum maar kan niet echt info vinden over de 990R adventure .
Haal hem pas op eind van de maand en voer hem pas in midden augustus dat scheelt weer wat centjes bij de invoer.
Groeten Olaf


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2009 14:40 #35 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

Ai, ai, ai... Jammer, want dit is in die modelserie een terugroepactie geweest: de oliesproeier van de krukas kon los komen, heeft die van jou die modificatie gehad?

Maakt nu niet meer uit want hij is dus al ingeruild. En een S is toch net even wat mooier eigenlijk toch?

De mijne heeft in elk geval zijn proefrit glansrijk doorstaan: dik 5000 km in 2 weken zonder een centje pijn en nagenoeg zonder olieverbruik. Zowel de heen- als de terugrit in 1 dag gedaan (1700 km, bleek ik 15 km bij Tokaj, Hongarije vandaan aan te komen juist op de dag dat de OER-karavaan daar was... Had ik geweten dat het juist die dag was, had ik jullie wel even op komen zoeken jongens!), dus het comfort kan er ook wel mee door. Al ga ik deze winter wel even bij Rayz langs om het zadel aan te laten passen.



dit zijn wel dingen waar ze bij honda nooit van gehoord hebben sinds de V4 vfr blokken ein 70 begin 80.........


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2009 22:21 #36 door willem
Beantwoord door willem in topic Verkocht...

Ai, ai, ai... Jammer, want dit is in die modelserie een terugroepactie geweest: de oliesproeier van de krukas kon los komen, heeft die van jou die modificatie gehad?


Jij maakt geen leuke grapjes........ >:(

Deze motor heeft volgens mij nog helemaal geen 1000km beurt gehad. Wordt allemaal geregeld door MuldersMotoren, ook de modificatie (s).(niks gehoord over oliesproeiers. Wel over een terugloop ventiel.)
Hij liep zaterdag wel als een zonnetje. Veel minder mechanisch geluid als de Grijze.
S is inderdaad mooier, staat wat hoger en lijkt daardoor nog slanker. Dit is geen motor, maar een speeltuin op wielen :)).

Heb me laten vertellen dat Honda in dezelfde levensfase ook het een en ander aan leergeld gegeven heeft. En zie waar het toe geleid heeft........... >:D

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2009 22:46 #37 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...

Jij maakt geen leuke grapjes........ >:(


Ik bedoelde ook die vorige hoor, was geen grapje! Als je zo lang moest wachten op die krukasreparatie, dan lijkt het mij dat die modificatie niet in orde was. Dan geeft KTM stomweg de onderdelen niet vrij voordat die modificatie wel is geregistreerd. Mulders zal vast wel voor deze zorgen dat alles in orde is en dan ga jij ook het welverdiende plezier er van hebben. Gefeliciteerd! En hopelijk heb je met deze meer geluk!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2009 23:23 #38 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Verkocht...

Jij maakt geen leuke grapjes........ >:(

Deze motor heeft volgens mij nog helemaal geen 1000km beurt gehad. Wordt allemaal geregeld door MuldersMotoren, ook de modificatie (s).(niks gehoord over oliesproeiers. Wel over een terugloop ventiel.)
Hij liep zaterdag wel als een zonnetje. Veel minder mechanisch geluid als de Grijze.
S is inderdaad mooier, staat wat hoger en lijkt daardoor nog slanker. Dit is geen motor, maar een speeltuin op wielen :)).

Heb me laten vertellen dat Honda in dezelfde levensfase ook het een en ander aan leergeld gegeven heeft. En zie waar het toe geleid heeft........... >:D

ga wel hard he je 2e ktm :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2009 09:57 #39 door willem
Beantwoord door willem in topic Verkocht...

ga wel hard he je 2e ktm :))

Ja Bobby, maar als het effe kan gaat deze ook weer minstens 9 jaar mee.........hoop ik :)

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2009 06:28 #40 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Verkocht...

Ja Bobby, maar als het effe kan gaat deze ook weer minstens 9 jaar mee.



Dat dacht je ook van die grijze  :-X :-X :-X :-X WOUTJE  ;)

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden