Verkocht...

17 mei 2009 13:03 #1 door harry
Verkocht... werd gestart door harry
:'(  Het is snel gegaan: binnen twee dagen was hij weg, mijn groene Twin.  :'(

Ook ik ben door de knieën gegaan voor een reusachtige KTM 950 Adventure S. Tja, waar kom je uit als je aan het rondkijken bent, je de KTM al jaren kwijlend nakijkt, de BMW F800GS nog veel te duur is en Honda maar steeds niet met een Africa Twin opvolger wil komen...

Bij deze dus aan iedereen bedankt voor de tips op het forum en de gezelligheid tijdens die paar ritten dat ik erbij kon zijn. Maar ik kom zeker nog eens mee als gastrijder; heb ik al met Willem afgesproken.

Hou hem recht allemaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 17:26 #2 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Verkocht...
Harry,

mag ik zo vrij zsijn te vragen naar de leeftijd/kilometrage/toestand en krijgprijs voor je oude twin?

Ik heb nl dezelfde wens....

Thnx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 12:38 #3 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

:'(  Het is snel gegaan: binnen twee dagen was hij weg, mijn groene Twin.  :'(

Ook ik ben door de knieën gegaan voor een reusachtige KTM 950 Adventure S. Tja, waar kom je uit als je aan het rondkijken bent, je de KTM al jaren kwijlend nakijkt, de BMW F800GS nog veel te duur is en Honda maar steeds niet met een Africa Twin opvolger wil komen...

Bij deze dus aan iedereen bedankt voor de tips op het forum en de gezelligheid tijdens die paar ritten dat ik erbij kon zijn. Maar ik kom zeker nog eens mee als gastrijder; heb ik al met Willem afgesproken.

Hou hem recht allemaal!


Het lijkt me zo ontzettend andere fiets die KTM ,, hard core terwijl honda bekend staat om de gebruiks vriendelijkheid en ook wel dat ze meestal een streepje voor hebben op andere japanse merken

zelf loop ik met het zelfde rond ,, ik wil wat nieuwers maar kan het niet echt vinden
de F800GS komt het meest dichtbij , maar te duur

maar een KTM 950 adventure S lijkt me ook niet goedkoop .....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 17:39 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Verkocht...
Maar die avontuur-bias komt bij KTM wel als een pluspunt.  Honda's (althans de modellen die naar NL geïmporteerd worden) beginnen allemaal zo op elkaar te lijken de laatste jaren. je hebt een tourfiets met veel baggageruimte (ST1300/Goldwing) , een tourfiets op hoge poten (Varadero/Transalp) of een tourfiets met stugge vering (CBF, en helaas ook de VFR)

Toch zo zonde, want juist de doelgerichte fietsen houden mensen nog lang vast.  Hoe veel MT-5jes zie je nog door Amsterdam crossen in vergelijking met een scooby ofzo? of de voor iedereen betaalbare Supercub?  dat buizenframe met injectiemotortje wat voor 2400pleuries over de toonbank heen gaat is echt niet gericht op een normaal salaris.

De Africa twin dan.  Toen hij uit kwam kostte hij (naar 't schijnt) evenveel als een racemotor (CBR) en was daarom geen instant verkoophit. Nu smeken mensen om een waardige opvolger! Zonde wat Honda aan het doen is. echt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 17:45 #5 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

Maar die avontuur-bias komt bij KTM wel als een pluspunt.  Honda's (althans de modellen die naar NL geïmporteerd worden) beginnen allemaal zo op elkaar te lijken de laatste jaren. je hebt een tourfiets met veel baggageruimte (ST1300/Goldwing) , een tourfiets op hoge poten (Varadero/Transalp) of een tourfiets met stugge vering (CBF, en helaas ook de VFR)

Toch zo zonde, want juist de doelgerichte fietsen houden mensen nog lang vast.  Hoe veel MT-5jes zie je nog door Amsterdam crossen in vergelijking met een scooby ofzo? of de voor iedereen betaalbare Supercub?  dat buizenframe met injectiemotortje wat voor 2400pleuries over de toonbank heen gaat is echt niet gericht op een normaal salaris.

De Africa twin dan.  Toen hij uit kwam kostte hij (naar 't schijnt) evenveel als een racemotor (CBR) en was daarom geen instant verkoophit. Nu smeken mensen om een waardige opvolger! Zonde wat Honda aan het doen is. echt...


De At heeft heel aardig verkocht,, alleen nu word het wat minder , je ziet ze minder bij dealers staan . ze staan nu meer bij de oprijders en de liefhebbers .......

maar ik deel je kritiek op het modellen beleid bij honda....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2009 19:28 - 19 mei 2009 19:31 #6 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...

Het lijkt me zo ontzettend andere fiets die KTM ,, hard core terwijl honda bekend staat om de gebruiks vriendelijkheid en ook wel dat ze meestal een streepje voor hebben op andere japanse merken

zelf loop ik met het zelfde rond ,, ik wil wat nieuwers maar kan het niet echt vinden
de F800GS komt het meest dichtbij , maar te duur

maar een KTM 950 adventure S lijkt me ook niet goedkoop .....


Nou, die 950 van KTM valt echt wel mee qua prijs. Vergeet niet dat die ook alweer van 2003 stamt. De S-versie ligt doorgaans net iets hoger dan de lage uitvoering, niet alleen letterlijk, maar ook in de prijslijsten. De truc is gewoon om in het buitenland te kijken en pas toe te slaan als je iets ziet wat echt interessant is.

Och, hardcore zou ik het niet willen noemen. Vroeger was KTM puur een merk voor de echte Hard-enduro's, maar die tijd is gewoon voorbij, ook al blijft de nadruk altijd op sportiviteit. De Adventure LC8 is gewoon een heel goede, wat ze in Duitsland noemen, Reise-enduro. Zoals de Africa Twin vroeger was, alleen een stapje verder voor wat betreft de ontwikkeling. Een reisenduro met een sportieve nadruk, waar Honda met de Varadero een toerbuffel op hoge poten heeft neergezet. Qua comfort doet hij absoluut niet onder voor een Twin, maar aan het zitcomfort van een Varadero komt hij niet, zo eenvoudig is het. Maar het is een brommer met een gigantische fun-factor en met een geheel eigen karakter.
De Africa Twin was een van de laatste echt aparte Japanse machines met een eigen gezicht, maar die hele eenheidsworst die de Japanse motorfietsindustrie er tegenwoordig uitbraakt kan ik niet meer aan zien. Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.
Vandaar dus: iets onderscheidends (Twin) eruit, iets nieuwer onderscheidends erin! De F800GS was te duur en de 990 Adventure heeft niet het karakter van de 950, dus was de keus snel gemaakt toen ik hem vond...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 00:00 #7 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Verkocht...

Nou, die 950 van KTM valt echt wel mee qua prijs. Vergeet niet dat die ook alweer van 2003 stamt. De S-versie ligt doorgaans net iets hoger dan de lage uitvoering, niet alleen letterlijk, maar ook in de prijslijsten. De truc is gewoon om in het buitenland te kijken en pas toe te slaan als je iets ziet wat echt interessant is.

Och, hardcore zou ik het niet willen noemen. Vroeger was KTM puur een merk voor de echte Hard-enduro's, maar die tijd is gewoon voorbij, ook al blijft de nadruk altijd op sportiviteit. De Adventure LC8 is gewoon een heel goede, wat ze in Duitsland noemen, Reise-enduro. Zoals de Africa Twin vroeger was, alleen een stapje verder voor wat betreft de ontwikkeling. Een reisenduro met een sportieve nadruk, waar Honda met de Varadero een toerbuffel op hoge poten heeft neergezet. Qua comfort doet hij absoluut niet onder voor een Twin, maar aan het zitcomfort van een Varadero komt hij niet, zo eenvoudig is het. Maar het is een brommer met een gigantische fun-factor en met een geheel eigen karakter.
De Africa Twin was een van de laatste echt aparte Japanse machines met een eigen gezicht, maar die hele eenheidsworst die de Japanse motorfietsindustrie er tegenwoordig uitbraakt kan ik niet meer aan zien. Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.
Vandaar dus: iets onderscheidends (Twin) eruit, iets nieuwer onderscheidends erin! De F800GS was te duur en de 990 Adventure heeft niet het karakter van de 950, dus was de keus snel gemaakt toen ik hem vond...


Nogmaals gefeliciteerd Harry! Wanneer krijg je 'm, of kan je er al op rijden?

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 01:19 #8 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...
Thanxx Jos, volgende week maandag direct na mijn nachtdienst rij ik erom en ben dan ruim voor 12 uur in Venlo bij de keuring (nou ja, het aflezen van het framenummer). Vrijdag als het goed is dan zeker alle papieren klaar en dan vertrek ik meteen naar Hongarije, Slowakije en Oekraine voor 2 weken...

Het is al aardig aan het kriebelen hier... En de nieuwe Leovinces zijn al onderweg, valbeugels ook, en nog wat specifiek spul komt ook deze kant op...  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 09:16 #9 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

Nou, die 950 van KTM valt echt wel mee qua prijs. Vergeet niet dat die ook alweer van 2003 stamt. De S-versie ligt doorgaans net iets hoger dan de lage uitvoering, niet alleen letterlijk, maar ook in de prijslijsten. De truc is gewoon om in het buitenland te kijken en pas toe te slaan als je iets ziet wat echt interessant is.

Och, hardcore zou ik het niet willen noemen. Vroeger was KTM puur een merk voor de echte Hard-enduro's, maar die tijd is gewoon voorbij, ook al blijft de nadruk altijd op sportiviteit. De Adventure LC8 is gewoon een heel goede, wat ze in Duitsland noemen, Reise-enduro. Zoals de Africa Twin vroeger was, alleen een stapje verder voor wat betreft de ontwikkeling. Een reisenduro met een sportieve nadruk, waar Honda met de Varadero een toerbuffel op hoge poten heeft neergezet. Qua comfort doet hij absoluut niet onder voor een Twin, maar aan het zitcomfort van een Varadero komt hij niet, zo eenvoudig is het. Maar het is een brommer met een gigantische fun-factor en met een geheel eigen karakter.
De Africa Twin was een van de laatste echt aparte Japanse machines met een eigen gezicht, maar die hele eenheidsworst die de Japanse motorfietsindustrie er tegenwoordig uitbraakt kan ik niet meer aan zien. Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.
Vandaar dus: iets onderscheidends (Twin) eruit, iets nieuwer onderscheidends erin! De F800GS was te duur en de 990 Adventure heeft niet het karakter van de 950, dus was de keus snel gemaakt toen ik hem vond...


ik heb even gekeken op MP maar de prijzen vallen inderdaad heel erg mee ,, voor 6 a 7 kan je er redelijk netjes bij rijden
dat is niet eens zo heel erg veel meer dan een nette AT.....

Ik heb alleen gezeten op een adventure  zat prima,,, wil nog wel een proef rijden, er is weinig te vinden op het web
en wat ik gezien heb is ,, ding lust best een slok,,, rijd prima....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 09:51 #10 door harry
Beantwoord door harry in topic Verkocht...

ik heb even gekeken op MP maar de prijzen vallen inderdaad heel erg mee ,, voor 6 a 7 kan je er redelijk netjes bij rijden
dat is niet eens zo heel erg veel meer dan een nette AT.....

Ik heb alleen gezeten op een adventure  zat prima,,, wil nog wel een proef rijden, er is weinig te vinden op het web
en wat ik gezien heb is ,, ding lust best een slok,,, rijd prima....


Voor goed 6000 kom je inderdaad een eind. Proefrijden is besmettelijk, kan ik je vertellen... ;)
En wat betreft het verbruik, dat ligt vooral aan je rechterhand, want 1 op 17 kan ook gewoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2009 14:39 #11 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Verkocht...

Voor goed 6000 kom je inderdaad een eind. Proefrijden is besmettelijk, kan ik je vertellen... ;)
En wat betreft het verbruik, dat ligt vooral aan je rechterhand, want 1 op 17 kan ook gewoon.


Mijn AT reed 1:14 op noppen, mijn KTM haalt nu 1:20 op noppen... (ik bedoel op noppen banden dan he, er gaat natuurlijk gewoon benzine in :P)

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 13:39 #12 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic Verkocht...
Ik heb laatst een ritje gemaakt op een 950 super enduro, daar was ik behoorlijk van in m'n nopjes (mooie beeldspraak he).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 09:58 #13 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

Ik heb laatst een ritje gemaakt op een 950 super enduro, daar was ik behoorlijk van in m'n nopjes (mooie beeldspraak he).


ik heb ook plannen om te gaan proefrijden

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 10:50 #14 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Verkocht...
NIET DOEN!!!

(je bent namelijk gegarandeerd verkocht  8) )

veel plezier,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 12:59 #15 door de bolle
Beantwoord door de bolle in topic Verkocht...
Kunnen jullie je opmerkingen niet beter op het LC8 forum plaatsen?

Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 16:22 #16 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Verkocht...

NIET DOEN!!!

(je bent namelijk gegarandeerd verkocht  8) )

veel plezier,

Jos


het feit dat ik overal op demodag proef rij zegt al veel ...... ;D

, Sorry Jan .......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 20:42 #17 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
Vandaag mijn twin op de dyno bij mulders , twin loopt nu als een zonnetje , en jawel op een KTM gestapt . geen adventure maar wel een met een LC8 blok .
Wat een bruut apparaat en jawel een adventure versie komt er wel in het komende jaar , voor erbij een pekel fiets zeg maar . want de twin blijf . ;D
Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 22:13 #18 door willem
Beantwoord door willem in topic Verkocht...
Dus jij was dat met die mooie zwarte @ vanmiddag! ;D
we hebben nog even gepraat( ik was met die leendero :(). En heb je nu ook verbetering in prestaties gemerkt?
Je had wel een winderig tochtje nog naar Biddinghuizen.

Goeie beslissing om de Twin erbij te houden......
Groet Wout.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2009 22:30 - 27 mei 2009 22:32 #19 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Verkocht...

Kunnen jullie je opmerkingen niet beter op het LC8 forum plaatsen?


Je moest eens weten wat we daar allemaal over onze ex-en schrijven  8) ;D

En ik mag dan wel KTM rijden (met een oranje helm nog wel), maar ik heb nog steeds het africa twin logo op mijn jas genaaid zitten (zelf gedaan, wat meteen de belangrijkste reden is om het er niet af te halen!  ;) )

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 23:14 #20 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Verkocht...
hallo willem .
Hij loopt echt stukken beter , geen geplof uit de uitlaat bij afremmen op de motor , soepeler oppakken , geen soort van gezaag meer bij gelijke belasting zoals bijvoorbeeld continu 120km op de snelweg . ook een aantal pk erbij .(ongeveer 56pk max aan het achterwiel gemeten) ;D
Het benzineverbruik moeten we nog afwachten .
Het is nu echt een heerlijke twin geworden .
En ja die wind was ik aardig zat na 160km.
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden