Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?

03 apr 2015 09:19 #41 door Robertehv
Kun je dan voldoende druk opbouwen? Het is ook fijn om zeker te weten dat de splinter maar een kant op kan lijkt me?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2015 17:38 #42 door Mr Blue
Lesson learned; Als je een tweedehands carb gaat bekijken, zorg dan dat ze in ieder geval qua bouwjaar overeenkomen en neem de oude desnoods mee om te vergelijken. Double check, double check en dan nogeens. Doe je dat niet, dan loop je de kans dat je ermee terug mag. Zoals ik nu. Schroefgaten voor de gasklepsensorhouder ontbreken op de oudere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2015 19:26 #43 door daandus
wij hebben een 1993-er RD07 en een 1996-er RD07A, en verbruik is een kleine 10% lager, dus scheelt 1-1,5 liter per tankbeurt tussen die motoren. En we reden veel samen, zelfde snelheid en zelfde bepakking ;-).

for the record: als je de kabel naar de sensor los gooit merk je eigenlijk niets aan de motor - hij doet 't gewoon. (maar wellicht is het verbruik dan als een RD07, dat heb ik nooit getest). Je kunt dus zonder die sensor rijden.


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 16:37 #44 door kees
Volgens mij maakt het ook weinig uit, die sensor. Los of vast.

Ik heb gister en vandaag totaal 500km snelweg gereden rond 130 km/u. Verbuik 1:16,5 waarbij mij hoofdsproeiers een maatje groter zijn en de naalden een standje hoger (algemeen rijker dus, vanwege aftermarket demper).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 19:31 - 05 apr 2015 19:34 #45 door Mr Blue
Al mijn geluk voor vijf jaar verbruikt maar carb-splinter is uit cilinder. Ik ga effe zitten huilen in een hoekie.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 19:51 #46 door PimW
Hoe is dat nu uiteindelijk gelukt? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 20:44 - 05 apr 2015 20:59 #47 door Mr Blue
Toen mijn broer aan het pielen was met zaklamp door bougiegat zag hij bij het indrukken van de klepsteel wat vocht op cilinderkop. Meteen actie ondernomen en een paar keer een strookje badstof door bougiegat naar binnen geduwd. Deze absorbeerden het vocht en een ervan trok bij het eruit halen pardoes de scherf mee naar buiten?? Stom geluk dus!  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 21:27 #48 door kees
Gaaf! Beetje geluk bij een ongeluk moet je soms ook hebben, ja toch??  ;D


Mooi man. Kun je weer lekker verder  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 21:45 #49 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?
Top! Mooi dat 't er uit is  8). En zo te zien op de foto geen missende delen  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 22:56 #50 door Mr Blue
Tsjah echt mazzel. Doe ik niet nog een keer. Volgens mijn monteur waar ik vrijdag was kan ik de breuk trouwens goed bijslijpen en gewoon de rubber sok eromheen knallen. Denk da'k dat maar doe dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 09:39 #51 door Krijn
Zelf liet ik die carburateur ook fijn zitten, de rand zou ik mooi afwerken en dan een zachte kunststof ring opzoeken/maken en die eronder
leggen tegen vocht en lekkage. Of zoals ik al eerder zei een stuk dun blik nemen en dat rondom tussen carburateur en luchtfilterhuis plaatsen.

Mooi dat het stukje ellende eruit is  ;D

Groeten Krijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 15:34 #52 door daandus
en nu nooit meer met een platte schroevendraaier op je carb beuken! ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 15:57 #53 door PimW
Ook niet met een kruiskop overigens!



;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 20:07 #54 door Mr Blue

en nu nooit meer met een platte schroevendraaier op je carb beuken! ;-)

Even voor de duidelijkheid nog.. Ik-was-het-niet! Ik kreeg 'hulp' bij het weer in elkaar zetten en de fatale actie is zonder overleg met mij uitgevoerd. Was zelf never nooit akkoord gegaan met dit lompe idee. En dan hou ik het nog netjes  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 20:57 #55 door kees
Je bent de eerste niet die worstelt met die rubbers, hoor.

Na verloop harden ze uit. Maar met 5 tientjes p/st. ook weer niet ff de goedkoopste!


Persoonlijk zou ik nog altijd die carb vervangen :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2015 23:08 #56 door Mr Blue


Persoonlijk zou ik nog altijd die carb vervangen :-X


Ik ook maar zolang er geen te vinden is moet ik het nog maar effe met deze doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2015 00:42 #57 door kees
Weetzz, behelpen heet dat.

Hoort ook bij sleutelen  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2015 07:55 #58 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?
diameter opmeten en busjje van die diameter erop lijmen .van eendunne pijp bv rvs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2015 11:56 #59 door Waffie
een setje nieuwe inlaat rubbers van tourmaxx kost je ca 20 euri en dat valt dan wel weer mee

greetz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2015 01:09 #60 door Mr Blue

een setje nieuwe inlaat rubbers van tourmaxx kost je ca 20 euri en dat valt dan wel weer mee

greetz

Tx heb ze gevonden. Scheelt een bak doekoe :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden