- Berichten: 1181
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
V-power 91 RON? Ech nie...dat is minstens 98 of 100!hier in Canada is alle 87 octane tot 10% ethanol, anders moet je octane 91 (V-power zeg maar) tanken.
Met de motoren merk je het zeker als je de carbs open maakt - rubber zwelt op en zeker die balg bovenin je CV carb (nog een reden om er een slider in te zetten )
Hoe dan ook - hier gooit iedereen gewoon 10% ethanol in z'n voertuigen, behalve in high performance spul zoals KTM's etc.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
V-power 91 RON? Ech nie...dat is minstens 98 of 100!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar Lennert,
Als je de post van Cas leest over Ron en Mon, dan begrijp ik van Daan dat in Canada de Mon-spec geldt en bij ons Ron.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb zelf ooit een Ford Focus 1.8 Flexifuel gehad. Deze mocht ook E10. Hier waren wel voorwaarden aan gebonden, de onderhoudsintervallen werden gehalveerd. Komt nog bij dat het verbruik met E10 ook een fractie hoger is.
De verbranding met E10 is idd warmer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dus even kort samengevat, de nadelen van E10:
- minder rendement per liter
- minder vermogen
- hogere verbrandingstemperatuur
- sterk hygroscopisch
- weekmaker voor rubber
- en mogelijk ook een hoger olieverbruik, en da's bepaald niet goed voor het milieu
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hygroscopisch: da's ook wel een voordeel eigenlijk, want daardoor kun je gene ijsvlokken in je benzine hebben (waar ik woon wordt 't wel eens -35, dus dan is dat 'n voordeel! )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hier in Noord Amerika zijn de flexfuel auto's geschikt voor 15% ethanol, is dat niet 'E85' in Europa? 10% Ethanol is voor iedereen zeg maar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Precies! Doen wij ook en onze luchtgekoelde VW bus loopt als een speer op de 102 RON Aral benzine en is veel zuiniger!Volgens mij is er inmiddels genoeg gediscussieerd!
Ik tank lekker RON98 in Duitsland. Dan loopt de AT duidelijk beter en het is goedkoper dan in NL RON95 tanken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.