E10 ja of nee?

04 sept 2015 11:51 #41 door PimW
Beantwoord door PimW in topic E10 ja of nee?
En dan te bedenken dat er landen zijn waar (dezelfde) benzine goedkoper is dan water...

Wat dat betreft zitten we aan de verkeerde kant van het voormalige gordijn  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2015 13:05 #42 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic E10 ja of nee?

Precies! Doen wij ook en onze luchtgekoelde VW bus loopt als een speer op de 102 RON Aral benzine en is veel zuiniger!
Lang leve de duitse brandstofprijzen!

Dat tank ik ook alleen met de Varadero.
Alcohol moet je drinken niet op rijden. ;) ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015

Transalp 600

22 sept 2015 22:58 - 22 sept 2015 23:00 #43 door kees
Beantwoord door kees in topic E10 ja of nee?
Wel grappig, en ce topique lopen verschillende verhaallijnen door elkaar.

Wat betreft de mijne (olieverbruik als gevolg van E-10??), ik heb mijn vakantie tankbonnen bij elkaar geschraapt. Ik had ze niet allemaal meer, maar van één dag waarop ineens flink olieverbruik optrad, bleek ik de vorige avond E-10 getankt te hebben.. [Aire de Longueville-les-St.-Avold, A4, Frankrijk]. Is totaal 2 keer gebeurd..

Ik ben nu een week of 6 weer terug en rij elke dag! Geen olieverbruik, nog geen druppel.

::)

07 sept 2017 12:18 #44 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic E10 ja of nee?
Sinds een ritje door de Ardennen een paar keer Euro98 getankt, omdat ik geen zin had in de E10.

Ik had nog nooit eerder 98 getankt met de Transalp, maar wat een verschil zeg (tov 95)! Hij heeft nu net wat meer vermogen en loopt net wat lekkerder in z'n lage toeren. Jammer dat er nog maar weinig tankstations 98 aanbieden. Heb hier gelukkig nog een BP redelijk in de buurt. Zal een kwestie van tijd zijn dat BP het ook uit het assortiment gaat halen denk ik.

07 sept 2017 12:52 #45 door Cas
Beantwoord door Cas in topic E10 ja of nee?

Jammer dat er nog maar weinig tankstations 98 aanbieden.

Valt toch wel mee Rob? Ik woon in dezelfde omgeving als jij en bij praktisch alle tankstations hebben ze 98. Alleen bij die kleine, vaak onbemande, tankstations heb je alleen de keuze tussen diesel of 95 is mijn ervaring. Ik ga trouwens altijd hier net over de grens in Essen tanken dat is een heel stuk goedkoper. Je hebt daar de keuze tussen diesel, E10 en 98.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

07 sept 2017 13:16 #46 door Rob de Bob
Hier in de buurt hebben alleen twee BP stations (Breda en Raamsdonksveer) nog euro 98. Verder nog geen andere kunnen ontdekken (kan aan mij liggen).

Blijkbaar hebben Tinq en Tango ook nog wel eens euro 98, maar ook niet overal zag ik.

Shell, Total, etc. voeren 98 al een tijd niet meer. Dan hebben ze nog wel zo'n tussenvariant, maar blijkbaar is dat voor 95% euro95 en 5% euro98 (is me verteld). En uit ervaring rijd dat inderdaad ook niet zo fijn als euro 98.

07 sept 2017 14:50 - 07 sept 2017 14:58 #47 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic E10 ja of nee?
ik tank nu uitsluiten 98 inderdaad na  gebruik ervaring naar  luxemburg div keren getankt en daar achter kwam dat die op 98 beduiden lekkerder op loopt

Dat staat even los dat euro 95 maar 60 dagen goed blijft en dan met de bekende problemen  als ik de motor even een week of 4 niet gebruik
Tap ik meteen de vlotter kamer even af door het schroefje even los te draaien . meesstal zit er dan al vocht in volgen de motor bedrijf waar ik kom al zegt die na al 2 weken .

Nu kan  ik interessant kan doen  >:D en stuken eruit kan tikken is het beter om  als je nu meteen motor 73 koopt nr 18  staat nu alles in met de in en outs van  wat eigenlijk voor de motoren  de nadelen zijn .

groet Frits
Bijlagen:

07 sept 2017 15:44 #48 door Rob de Bob

ik tank nu uitsluiten 98 inderdaad na  gebruik ervaring naar  luxemburg div keren getankt en daar achter kwam dat die op 98 beduiden lekkerder op loopt

Dat staat even los dat euro 95 maar 60 dagen goed blijft en dan met de bekende problemen  als ik de motor even een week of 4 niet gebruik
Tap ik meteen de vlotter kamer even af door het schroefje even los te draaien . meesstal zit er dan al vocht in volgen de motor bedrijf waar ik kom al zegt die na al 2 weken .

Nu kan  ik interessant kan doen  >:D en stuken eruit kan tikken is het beter om  als je nu meteen motor 73 koopt nr 18  staat nu alles in met de in en outs van  wat eigenlijk voor de motoren  de nadelen zijn .

groet Frits

Gek is dat overduidelijke verschil ja, dat ie zoveel lekkerder loopt! Als ik dat had geweten, was ik er al eerder aan begonnen om 98 te tanken.

Hij reageert nu veel lekkerder op de gashendel, onder andere bijvoorbeeld dat ie niet zo snel inkakt als ik het gas ook maar een klein beetje los laat.

Als ik uit noodzaak weer even 95 moet tanken, en ik daarna weer een keer 98 tank, dan lijkt het alsof het motorblokje daar weer even van bij moet komen, voordat hij de 98 weer lekker te pakken heeft. Of zit dat misschien tussen m'n oren  ::).

@aftappen vlotterkamer: dat hoef ik gelukkig niet te doen, want ik rijd het hele jaar door, dus de tank is altijd ruim binnen de 60 dagen op. Wel goed om te weten!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden