Nieuw AT project in Papendrecht.

06 mei 2016 16:52 #181 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Het gaat dus fout als aan alle voorwaarden voldaan is.
Je moet het zoeken in het start circuit.
Als  de neutraal schakelaar  er niet op zit, kan hij ook niet starten.
Heb je de kabels wel goed op de startmotor zitten ??


Neutraal schakelaar? Waar zit tie dan?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 17:32 #182 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Dat dunne pikkie wat voor je voortandwiel zit, waar dat kleinere zwarte dopje op moet, dát is de neutraalschakelaar/indicator  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 19:34 #183 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Dat dunne pikkie wat voor je voortandwiel zit, waar dat kleinere zwarte dopje op moet, dát is de neutraalschakelaar/indicator  :)


Zie je wel.... Daar zit het dan toch ergens fout... Groen lampje van neutraal gaat niet branden..

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 20:43 #184 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Maar de kabeltjes horen daar wel. Op de foto zie ik dat ze goed zitten.
Het feit dat het lampje niet gaat branden kan betekenen dat de schakelaar defect is, maar dat kan geen kortsluiting veroorzaken.
Ik vermoed een steker verkeerd ergens.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:16 #185 door Mars
Beantwoord door Mars in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Zeegie zit naast met te vloeken en te schelden op die ...draadjes.  >:D
Maar hij is blij met z'n corbinzadel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:22 #186 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Het leven van een motorrijder gaat niet altijd over rozen ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:23 #187 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Ja, erg blij met zadel....  :angel:

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:25 #188 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Het leven van een motorrijder gaat niet altijd over rozen ;D


En als je wel over de rozen rijdt dan wordt de vrouw weer boos

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 21:26 #189 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

En als je wel over de rozen rijdt dan wordt de vrouw weer boos

;D ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 22:19 #190 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Kost best wel veel tijd die kleine dingen...
Wel weer een prachtige standaard... 4 cm langer en groot voetje..

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2016 22:46 #191 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Hertengewei zit er weer op. Best karwei om dat netjes te krijgen.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 12:22 #192 door Ger
Beantwoord door Ger in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Ziet er goed uit,heb je de storing al gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 17:13 #193 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Ziet er goed uit,heb je de storing al gevonden.


Nee, ook niet gezocht. Heb Martin Visser gevraagd om even te helpen met zijn apparatuur om door te meten enz.
Draadjes en ik worden geen vrienden  :-X
Ben alle kleine onderdeeltje aan het opknappen, kost een hoop tijd maar gaat mij beter af.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 18:20 #194 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Ging dat over die 2 kabeltjes op de neutraal en oliedruk sensor?

Het zijn allebei een min die wordt onderbroken of doorverbonden. Dáár kun je er niks verkeerd aan aansluiten, de stekkers wijzen de weg.

Als dat sluiting veroorzaakt zit er elders een plus verkeerd aangesloten.

Klopt overigens dat de motor niet start dan, want in vrij (bij jou niet aangesloten) krijgt de cdi de min van de neutraalschakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 19:51 #195 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Ging dat over die 2 kabeltjes op de neutraal en oliedruk sensor?

Het zijn allebei een min die wordt onderbroken of doorverbonden. Dáár kun je er niks verkeerd aan aansluiten, de stekkers wijzen de weg. :P

Als dat sluiting veroorzaakt zit er elders een plus verkeerd aangesloten.

Klopt overigens dat de motor niet start dan, want in vrij (bij jou niet aangesloten) krijgt de cdi de min van de neutraalschakelaar.


Olielampje en het inzijnvrijlampje branden niet.... Standaardlampje wel, als ik deze uitklap tenminste.
Ik begrijp dat dan misschien een plus verkeerd zit... Maar waar?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 21:05 - 15 juni 2016 21:07 #196 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Ik weet eigenlijk zeker dat het in het contactslot zit.... Dat is een andere dus zou goed kunnen...
Daar kom ik steeds uit als ik draadjes volg....

Laat ik nou het oude weg gegooid hebben...  >:D

Is het contactslot te overbruggen?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 23:19 #197 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Maar controleer eerst even of de stekkers van de cdi op de juiste plek zitten. Als je die omwisselt zet je de plus van de 'run' knop op je stuur op de plek van de min van de neutraalschakelaar. Anders dan bij een ouwe Alp kun je die NIET omwisselen.

De stekker op de oliedruksensor is de direkte min voor de lamp in je dash. Ik zie daar geen probleem.


(andersom, welke van de 2 daar beneden veroorzaakt sluiting? Doe er één tegelijk proberen, als eerste de olidruk draad (blauw/rood). Je kunt de stekkers ook gewoon tegen het blok duwen (= massa maken = lamp moet gaat branden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 23:32 - 15 juni 2016 23:53 #198 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Maar controleer eerst even of de stekkers van de cdi op de juiste plek zitten. Als je die omwisselt zet je de plus van de 'run' knop op je stuur op de plek van de min van de neutraalschakelaar. Anders dan bij een ouwe Alp kun je die NIET omwisselen.

De stekker op de oliedruksensor is de direkte min voor de lamp in je dash. Ik zie daar geen probleem.


(andersom, welke van de 2 daar beneden veroorzaakt sluiting? Doe er één tegelijk proberen, als eerste de olidruk draad (blauw/rood). Je kunt de stekkers ook gewoon tegen het blok duwen (= massa maken = lamp moet gaat branden).


Bedankt. Ga ik morgen allemaal even bekijken. Ik kan volgens mij de stekkers van de cdi niet wisselen... Is 1 grote stekker.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2016 01:35 #199 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuw AT project in Papendrecht.

Aah ok. Je hebt een RD07A. Maar dan moet je het schema wat je postte ook niet raadplegen.


Heb je een multimeter? Zet in DCV-stand. Je kunt ook een 12V testlampje gebruiken. Zet motorcontact aan. Plus-sonde aan de neutraalstekker benee (lichtgroen/rood) en de zwarte sonde aan massa (of dat doen met je testlampje). Krijg je een meting? Doe dit ook voor de  oliedrukdraad (blauw/rood). Dit om vast te stellen of er per ongeluk plus staat op één van die draden.

Daarna, is het stekkerblokje met de 4 draden op het startrelais nog origineel (kan er maar op één manier op)? Soms zijn ze kapot en heb je vier losse stekkers die je er op moet prikken... (dat zijn 3 plussen en... een min)

En, wat zijn die aangesoldeerde draden op jouw cdi-pic?


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2016 11:54 #200 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Nieuw AT project in Papendrecht.
Die gesoldeerde draadjes zijn de olie en neutraal kabels....
Zat zo ingetaped.....

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden