- Berichten: 14
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik spreek namens mezelf Ad, ik zat hardop te denken ;Djullie denken verkeerd
de veer is er enkel en alleen om de motorfiets terug te drukken naar de uitgangspositie echter de demper bepaald met welke snelheid dit inzakken en terugkomen gebeurd
ik zelf heb zowel ervaringen met lineaire veren als progressieve veren
en op dit moment vind ik een lineaire veer zeker op een alroad prettiger maardat is dus persoonlijke beleving
op de verharde weg voldoet een progressieve veer het vaak beter door de veel wisselende omstandigheden
maar een goede afstelling doet vaak al wonderen
bij de africa twin is de veer voor de meeste te zacht
denk niet alleen aan hyperpro
ohlins verkoopt ook losse veren echter een kleine aanpassing is nodig (pasring)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je zou toch denken, een veer is een veer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Brompot >want op een paar zielen na, kletst iedereen uit zijn of haar nek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je het dan over gewicht hebt, is dat in je blote kont op de weegschaal of met motorpak, laarzen helm ect op de weegschaal?En Dirk bij hyperpro kun je ook een demper kopen zwaarder dan die 95 kg, als je een demper besteld geef je gewoon je gewicht op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
;D Ik denk dat veel mensen toch hun eigen gewicht doorgeven Pim.Hoe zit je op de motor?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je wilt, kan ik wat linkjes posten zodat je je een beetje in kunt lezen over de randvoorwaarden waarbinnen vering en demping optimaal werken, en hoe het zich ten opzichte van elkaar verhoudt.
Bromz
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Daarom heeft mijn Öhlins achterdemper dus een lineaire veer, we worden steeds wijzer ;D
Je spreekt over aanschaf van een progressieve veer i.p.v. een lineaire. Dat is niet nodig. De fabrikant heeft dat al opgelost. De verbinding tussen de achterbrug, frame en schokdemper is van het type pro-link (progressive link). Dat ding is zo gemaakt dat naarmate de achterbrug verder inveert, een verhoudingsgewijs steeds groter deel van de veerweg al word aangesproken. Dat heeft een progressief effect. Het zorgt er andersom ook voor, dat op vlak wegdek de rit comfortabel verloopt, namelijk in het deel van de veerweg dat eerst nog lineair verloopt. Een progressieve veer monteren is dubbel op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.