AT start niet

04 juni 2017 18:59 #21 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic AT start niet
Begin metje accu volledig op te laden met een goede acculader.
Als je die te lang leeg laat staan kun je m ook weggooien.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2017 20:14 #22 door Timy
Beantwoord door Timy in topic AT start niet

Als je de accu een keer oplaad kun je daarna meten aan je motor: spannning in rust, lekstroom en laadspanning.

Laadspanning al gemeten? Lees het niet terug en ik durf wel een weddenschap te doen dat het spanningsregelaar is.
Moet ca 14.5v bij 4500rpm leveren. Als je erop zoekt vind je alles over het checken.

Succes!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2017 20:18 #23 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
De accu is hageltje nieuw, dan zou het de dynamo of de spanningsregelaar moeten zijn, maar hoe kom ik daarachter?

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2017 21:19 #24 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic AT start niet
Meten is weten.
Eerst accu volledig opladen. Daarna starten en de laadspanning meten op de accupolen.
Moet rond de 14,5 Volt zijn.
Zijn de laatste tijdmeerdere postings over geweest. (Zoals elk jaar na de winter  ;D )

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 07:14 #25 door alain
Beantwoord door alain in topic AT start niet

Meten is weten.
Zijn de laatste tijdmeerdere postings over geweest. (Zoals elk jaar na de winter  ;D )


Zoals hier: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi....msg151103#msg151103

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 13:00 #26 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Dit meet ik bij 4.000 a 4.500 toeren

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 13:01 #27 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Deze is duidelijker, is duidelijk te laag. Is het dan de spanningsregelaar?

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 13:04 #28 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Dit is de huidige accuspanning, accu heeft 3 uur aan de lader gehangen

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 13:17 #29 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Is dit de boosdoener?

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 13:24 #30 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Verbindingen zien er normaal uit.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 15:07 - 05 juni 2017 15:15 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic AT start niet

Verbindingen zien er normaal uit.



Ja en ???????
Dat zegt helemaal niets over de regelaar zelf.
Ik kan de stand van de meter in DC niet erg goed zien Maar de stand is duidelijk te laag.
Een defecte SR kan of een veel te hoge of te lage spanning afgeven.
Volgens de meter doet hij dus helemaal niks en laad hij ook niet.

Meet op de polen van de stator ( dat zijn de 3 gele draden op die vierkante steker.
Zet de multimeter in de laagste OHM stand en meet tussen 2 gele draden om en om.
De weerstand moet tussen 0,6 en 0,8 ohm liggen.
Bij die waarde mag je er vanuit gaan dat je stator in orde is.

Weet niet of de SR van een alp hetzelfde is, anders mag je er een van mij proberen.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 15:10 #32 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Bij 4000 rpm meet ik 12.5 ongeveer

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 15:12 #33 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Nieuwe foto

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 15:13 #34 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Instellingen meter

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 15:22 #35 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Is de vorige foto beter te zien Oldtimer?

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 16:00 - 05 juni 2017 16:10 #36 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Sorry Oldtimer, maar dit is abacadabra voor mij? Wat is de laagste Ohm stand en hoe meet ik dan iets? Zoals ik al schreef, ik weet niks van elektro af. De meter zit vol met schakelaars en schaalverdelingen, snap er niks van. 3 fotos van de 3 verschillende stekkers de meter staat op stand dcv10

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 16:40 - 05 juni 2017 16:57 #37 door alain
Beantwoord door alain in topic AT start niet
ohm = hoefijzertje met twee voetjes

Kies x1  (wijzer staat dan tussen 11 en 12 uur)

meet 3 x : telkens tussen twee gele draden

je leest de waarde af net naast het hoefijzertje (ohm) op de tweede schaal van boven rechts te beginnen.

Gemeten waarden moeten tussen 0.6 en 0.8 liggen (volgens Oldie), en je drie metingen moeten ongeveer een gelijke waarde geven, anders is één van je statorwikkelingen verbrand of onderbroken.

Als de drie waarden goed zijn en alle drie gelijk, zal vermoedelijk toch de spanningsregelaar de boosdoener zijn.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 18:06 #38 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Zoiets? Deze waarde geeft die bij alle 3 de gele draadjes aan, meet ik op de juiste wijze?

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 18:12 - 05 juni 2017 18:15 #39 door PimW
Beantwoord door PimW in topic AT start niet
Je meet verkeerd.

Neem de stekker los/uit elkaar en meet aan de stekker met kabels die naar het motorblok lopen tussen de draden. Dan meet je de weerstadn tussen de spoelen.
Dus je pakt de stekker en poert de proben van je multimeter in de gaatjes  :D Alle combinaties proberen.

Overigens ben ik misschien gek maar ik lees een laadspanning af van ongeveer 13-13,5V???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 18:37 #40 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic AT start niet
Eerst even eten, dan zal ik het weer eens proberen, wordt vervolgd.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden