vervangen lager aandrijfas

22 okt 2009 21:28 #41 door kees
Beantwoord door kees in topic vervangen lager aandrijfas

...Het leek een beetje een hoofdpijnprobleem te worden...


Sudoku.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2009 21:32 #42 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic vervangen lager aandrijfas
Ik verklap niets maar Nico is vandaag zo blij geworden dat hij het helemaal vergeet om verslag te doen van zijn excursie bij Ad  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2009 21:39 #43 door kees
Beantwoord door kees in topic vervangen lager aandrijfas
nou-nou-nou-komop-tan! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2009 23:29 #44 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic vervangen lager aandrijfas
He NiCo,  zijn er kabouters aan het werk geweest ??????

Of een goede fee ??

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2009 00:29 - 23 okt 2009 00:42 #45 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic vervangen lager aandrijfas
Jaja,
het is geen hoofdpijn-probleem meer.
Soms is techniek gewoon verschrikkelijk stom hoor.
Ik had jullie al vertelt dat we het vliegwiel van de oude motor af hebben gehaald om op de vervanger te bouwen. Eerst wilde de voorste cilinder niet meedoen maar nadat we de draden van de bobine-voeding omgedraaid hadden vonkte het als een nieuwe.
Daarna hadden we dus een redelijk lopende motor dachten we.
Hier en daar een beetje sputteren maar het ingebouwde blok had al een tijdje stil gestaan dus misschien ........

Maar als in de tunnel bij Dordrecht vrachtauto's je gaan inhalen, je bij een simpel viaduct  terug moet naar de 3 en je na 150 kilometer met een lege tank komt te staan dan is er toch wel iets mis en wil je na zoveel uren sleutelen dat ding eigenlijk met een rotschop op de schroothoop gooien hoor!!!!! Ik zat al aan 1100/1200 GSen en 660 Teneré's te denken.

En dus weer terug naar Etten-Leur.
Ad had al lang en deskundig over dit probleem nagedacht en wilde er nog een ander bij halen.
En dat was Willem, die heeft een hele berg elektronica om motoren te meten en bleek dat de bobine van de voorste cilinder niet mee deed, tja, en dan kom je power tekort.
Afijn, na gewoon simpel poetswerk op de contactjes van de bobine liep alles weer als een tierelier, van puur plezier lekker een paar flinke strepen rubber op de straat in Etten-Leur neergelegd maar ik denk dat me dat wel gegund is.

Het is nu natuurlijk weer helemaal pais en vree tussen mij en de Honda AT(met vacuumpomp) >:D

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2009 16:41 #46 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic vervangen lager aandrijfas

we zijn weer wat verder
na div bussen wd-40 poetsdoeken en kouweh klauwuh is het blok nu weer als nieuw
gisteren het blok naar vriezeveen gebracht alwaar de verdere demontage gebeurt
komende weken alles waar ik nu bijkan ook poetsen, schoonmaken bijwerken enz enz
en nu maar wachten op het verlossend telefoontje: allen het lager defect de rest nog heel


Maar hoe gaat het nu met jou?
Is de motor al weer terug?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2009 19:56 #47 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
en er is weer nieuws, goed nieuws zelfs
blok is open en ziet er prima uit
lager is besteld evenals het 2e lager aan de andere kant
dus als het meezit rij ik binnenkort weer

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 19:08 #48 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
lagers zijn vervangen
oliepomp helaas ook die had wat schade opgelopen
tevens preventief de distrubutiekettinggen en de klepseals vervangen
kleppen zijn opnieuw ingeslepen en gesteld

dus we gaan weer opbouwen  ;D

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 17:14 #49 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
en hij rijd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 17:43 #50 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic vervangen lager aandrijfas
Nou dat is mooi. Kan je a.s. zondag mooi testen tijdens de Snert-rit ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 18:28 #51 door Timy
Beantwoord door Timy in topic vervangen lager aandrijfas
Gefeli!!!  :D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2009 10:41 #52 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic vervangen lager aandrijfas

en hij rijd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


proficiat, welkom terug op de weg!!

spoedig kan ik aan zelfde karwei beginnen...!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2009 18:14 #53 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
snertrit staat op de planning rijden moet ik  ;D

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 08:41 #54 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic vervangen lager aandrijfas
ik heb begrepen dat je zelf de motor uit het frame nam om vervolgens het verdere werk door een hersteller te laten uitvoeren.
Mag ik zo frank zijn te vragen hoeveel uren hij je daarvoor aanrekende?

Ik twijfel nog of ik zelf het werk ga doen, of de motor uit het frame demonteren en naar een hersteller te brengen.
Echter de herstellers waar ik informeerde kunnen/willen geen kostenraming maken, zij doen het werk en rekenen achteraf de gewerkte uren aan,
en dat vind ik nogal vaag en oncontrolleerbaar...

tnx, Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 09:37 #55 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic vervangen lager aandrijfas
Frank,
misschien praat ik voor mijn beurt maar ik denk dat de herstellers zich realiseren dat onze geliefde AT's inmiddels al redelijk oud zijn en er veel risico is op afbrekende bouten connectoren en andere zaken die onvoorzien zijn. Ze willen het risico niet nemen om met je te moeten steggelen over meerwerk.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 09:48 #56 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic vervangen lager aandrijfas

ik heb begrepen dat je zelf de motor uit het frame nam om vervolgens het verdere werk door een hersteller te laten uitvoeren.
Mag ik zo frank zijn te vragen hoeveel uren hij je daarvoor aanrekende?

Ik twijfel nog of ik zelf het werk ga doen, of de motor uit het frame demonteren en naar een hersteller te brengen.
Echter de herstellers waar ik informeerde kunnen/willen geen kostenraming maken, zij doen het werk en rekenen achteraf de gewerkte uren aan,
en dat vind ik nogal vaag en oncontrolleerbaar...

tnx, Frank


Honda geeft een normtijd aan  voor diverse reparaties die gebasseerd is op een zeer vlotte werkwijze.
De praktijk is anders..

Daarkomt bij dat de verwachte reparatie kosten relatief hoog zijn,
Als opdrachtgever wil jedus  graag vooraf een prijsindicatie

uit mijn hoofd staat voor een volledige blok demontage/montage ca 8,5 uur arbeid(honda)
in de praktijk worden het er vaak 11-12(tegenslag)

afh van de onderdelen die stuk zijn komen deze kosten erbij
lagers/pakkingset/oliepomp?/ etc

eventueel meerwerk zoals zuigerveren/distributiekettingen/kleppen inslijpen/ etc

mijn schatting is om uit te gaan van ca 1800 euro(-+ 10 %)




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 11:07 #57 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic vervangen lager aandrijfas


mijn schatting is om uit te gaan van ca 1800 euro(-+ 10 %)



pfff,
is een stevig bedrag...

ik begrijp dat er rekening gehouden wordt met een zeker risico zoals jullie terecht opmerken,
anderzijds hou ik er niet van om carte blanche te geven op zulks een herstelling, heb wel wat (nare) ervaring in de branche...


okay, dat wordt zelf sleutelen...

tnx, Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 17:35 #58 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
motoport vertelde mij rekening te houden met 1500 a 2000 euro
de schatting van ad klopt dus wel aardig

ik heb het blok terug gebracht naar degene waarvan ik hem gekocht heb
hij heeft het uitbesteed aan een bevriend gepensioneerde ex honda monteur
de rekening volgt nog maar is in dit geheel niet relevant omdat het geen bedrijf is geweest
daar komt bij dat hij mij indit geheel geholpen heeft omdat hij het ook verdomd sneu voor mij vond dat ik net na 1 jaar tuffen zon schade had

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 18:07 #59 door Menno
Beantwoord door Menno in topic vervangen lager aandrijfas

Klinkt als Berry... klopt dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 18:12 #60 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic vervangen lager aandrijfas
als een bus ::)

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden