Op zoek naar een Africa Twin!

02 jan 2019 10:36 - 02 jan 2019 10:38 #21 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Sounddragon 

Spoiler


:)


[OT]
Sounddragon had een zwart/bruine Twin als avatar.

Spoiler waren de airbags van Streetbikertje... 
totdat de Forum Software makers besloten dat Animated Gifs niet meer mochten als avatar

Misschien maar goed ook; meerendeel hier is nu 50+ met risico op hardproblemen

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...
Discussie gesloten.
02 jan 2019 10:42 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Oh ja, inderdaad ja, je hebt gelijk! My mistake  :-[


Met dank voor de correctie  ;)

Discussie gesloten.
03 jan 2019 20:14 #23 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Er staat nu een mooie AT op marktplaats met een nette vraagprijs.:

https://link.marktplaats.nl/m1359558382

Je moet (net als ik) even geduld hebben, er komt vanzelf een mooi exemplaar met een eerlijke vraagprijs voorbij.

Succes.

Groetjes Ben



Bedankt voor de tip, ik heb 'm bekeken. Ziet er goed uit!
Discussie gesloten.
03 jan 2019 23:34 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Ik zie op de foto's roest op het stuur en het kuipframe, vind het niet echt een nette motor dan voor dat geld. En als je daar al roest ziet zitten dan zit het vast ook op plekken die niet direct in beeld zijn

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
04 jan 2019 08:17 #25 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Inderdaad, als je goed kijkt...hmmmm...

Iemand toevallig deze al eens bekeken? Zie ook het filmpje waarin ingezoomd wordt:

https://www.swinkelsmotoren.nl/occasions/honda/hondaxrv750africatwin/
Discussie gesloten.
04 jan 2019 09:42 - 04 jan 2019 09:45 #26 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Ach, beetje roest... Iedereen weet dat het kuipframe als eerste een beetje gaat roesten. Waar praten wij over, als je die fiets voor 3mille hebt? (Check uitgaande as !!!!!, Is veel belangrijker). Alternatief is 4 tot 5 mille voor een topexemplaar. (Ff iets bijlappen en je hebt een gloednieuwe Honda X series... ).

Zie foto van mijn lasnaden na 65dkm, bj 1996. Ff bijlakken en job's-done ?

Het zijn toch geen museumstukken? Rijden met dat spul !

Die van Swinkels heeft veel (bijna teveel?) gereden en lijkt overgespoten. Daarop afdingen.

Realiseer je dat V-twins wel wat olie verbruiken. Die van mij uit 1996, gekocht met 30dkm, nu 65dkm verbruikt ca 1:3000.
Dus de helft van de km-s zelf netjes warmgereden en nooit door mij afgeragd.

Succes en hou ons op de hoogte !

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
04 jan 2019 10:30 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Als je het niet erg vind heel de tijd als je rijd tegen roest op je stuur en je kuipframe aan te kijken zegt dat mijns inzien iets over de persoon en hoe je met onderhoud om gaat, ik zou die motor waarschijnlijk niet kopen, in ieder geval niet voor 3000 euro.
Met museumstukken (lees goed onderhouden motoren)  kun je ook veel rijden :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
04 jan 2019 10:33 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Je kan ook eens op mobile.de kijken, in duitsland staan er wat meer te koop, een maat van me heeft er al 2x een AT gekocht en invoeren en kenteken krijgen is een makkelijk klusje

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
04 jan 2019 14:25 #29 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Ach, beetje roest... Iedereen weet dat het kuipframe als eerste een beetje gaat roesten. Waar praten wij over, als je die fiets voor 3mille hebt? (Check uitgaande as !!!!!, Is veel belangrijker). Alternatief is 4 tot 5 mille voor een topexemplaar. (Ff iets bijlappen en je hebt een gloednieuwe Honda X series... ).

Die van Swinkels heeft veel (bijna teveel?) gereden en lijkt overgespoten. Daarop afdingen.

Realiseer je dat V-twins wel wat olie verbruiken. Die van mij uit 1996, gekocht met 30dkm, nu 65dkm verbruikt ca 1:3000.
Dus de helft van de km-s zelf netjes warmgereden en nooit door mij afgeragd.

Succes en hou ons op de hoogte !


Die bij Swinkels heeft volgens mij geen roest aan het kuipframe maar dat is inderdaad het minst erg. Uitgaande as moet ik controleren. Ik heb al de nodige vragen gesteld qua onderhoud en alle slijtagedelen zijn goed. De remschijven hebben een heel klein randje maar zijn nog goed genoeg.

De kuip en de 2 zijpanelen bij het achterwiel zijn inderdaad gespoten, wezen ze me keurig op. Heeft geen schade gehad maar is gespoten ivm kleine beschadigingen. Tank en overige delen zijn origineel qua lak.

Ik heb de fiets bij Swinkels bekeken en vond het een erg mooie, frisse motor. Goed gevoel erbij. Maar ik moet 'm een 2e keer nog eens heel goed gaan bekijken en natuurlijk rijden. En Swinkels staat goed aangeschreven. De prijs is nog wat onderhandelbaar, trouwens.

Olieverbruik hoort blijkbaar bij een Twin? Of is er iets aan te doen?
Ik zal niet veel gaan rijden, max. 4000 per jaar.

Discussie gesloten.
04 jan 2019 17:17 #30 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Als je het niet erg vind heel de tijd als je rijd tegen roest op je stuur en je kuipframe aan te kijken zegt dat mijns inzien iets over de persoon en hoe je met onderhoud om gaat, ik zou die motor waarschijnlijk niet kopen, in ieder geval niet voor 3000 euro.
Met museumstukken (lees goed onderhouden motoren)  kun je ook veel rijden :)


Flauwekul praat  :)

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Discussie gesloten.
04 jan 2019 18:09 #31 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Niet helemaal eens met olieverbruik wat erbij hoort. Mijn Twin heeft 165k gedraaid en zit op max 1l per 10k.
Alleen op snelwegen >120 km pu is het wel ietsje meer.

Maar welke motor je ook koopt altijd goed meten en bijhouden.  :)

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
04 jan 2019 18:13 #32 door kees
Beantwoord door kees in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Olieverbruik hoort blijkbaar bij een Twin?


Nee.


Discussie gesloten.
04 jan 2019 19:04 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Flauwekul praat  :)


Nee hoor, ervaring

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
05 jan 2019 11:31 #34 door kees
Beantwoord door kees in topic Op zoek naar een Africa Twin!

Ik begrijp Tuur heel goed. Bond aan de andere kant ook.

Ik ben absoluut geen poetser, maar ik heb niks met gore motoren. Daarnaast heb ik oog voor de schoonheid van techniek en design. Roest doet daar afbreuk aan.

Net als Arthur kan ik pietluttig veel geld en moeite in mijn motor stoppen, maar net als Bond rij ik hem daarna zó de woestijn in. Ik zie wel hoe die eruit komt. Op dat moment is die mooie motor verworden tot een simpel middel tot.

Maar, daarna, terug naar de beginsituatie: schoon, gerepareerd. En zo mooi mogelijk zijn omdat het kan.


Anyways, 750's hebben van huis uit geen noemenswaardig olieverbruik. Tenzij er in het blok iets mankeert, of vanwege normale slijtage na zeer hoge kilometerstanden. Alles onder de 1:6000 kan betekenen dat het blok aan het verslijten is. Maar, daar kom je pas achter als je met een motor langere afstanden hebt afgelegd.

Discussie gesloten.
05 jan 2019 23:43 #35 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Ik zou deze kopen: www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-hon...40d2&previousPage=lr

Of een andere van bij Berry.
Discussie gesloten.
06 jan 2019 09:16 #36 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Dat is een fraai exemplaar! Heb ik al een paar keer naar gegluurd op Marktplaats  ;)

Gisteren naar iets heel anders gekeken en proefgereden: een Varadero 1000 uit 2004 met ABS. Aangezien ik geen offroad wensen heb leek me dit toch ook wel wat. Ik was onder de indruk. Rijdt erg goed...het vermogen vond ik toch wel erg fijn. Ik ben zelf nml. ruim 100 kg en 2 meter lang....

Het is qua looks geen AT, ik weet het, die is gewoon het mooist.

Twijfel twijfel twijfel
Discussie gesloten.
06 jan 2019 20:15 #37 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic Op zoek naar een Africa Twin!
ehmm... hoeveel en welke motoren heb je tot nu toe uitgeprobeerd?

Als je na een week als classic-Twin liefhebber nu gaat twijfelen over een Varadero...

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...
Discussie gesloten.
06 jan 2019 21:27 - 06 jan 2019 21:29 #38 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!

ehmm... hoeveel en welke motoren heb je tot nu toe uitgeprobeerd?

Als je na een week als classic-Twin liefhebber nu gaat twijfelen over een Varadero...


Nou, ik ben niet 1 week bezig, hoor. Ik ging eigenlijk helemaal blanco op zoek naar een motor. Wilde iets hoogs hebben en viel op de looks van de Africa Twin. Ik heb er nu 2 gereden en vind ze nog steeds fantastisch alleen is de hoogte eigenlijk alleen een voordeel als ik met de benen op de grond sta. Als ik zit is de afstand zadel - voetsteunen niet echt groter dan bij andere modellen. Offroad ben ik niet van plan te gaan rijden dus dáárvoor heb ik de Africa Twin niet nodig. En vandaar dat ik ook naar andere merken en modellen ben gaan kijken.

Heb de afgelopen week veel bekeken en gereden. Africa Twin, Transalp, Varadero, BMW F800GS, BMW R850GS/R1150GS, Yamaha TDM900, Aprilia Pegaso, Suzuki V-Strom 650 en 1000 en een Yamaha XT660. Echt van alles dus.

Vooral de BMW R vond ik niet prettig, de houding van mijn rechtervoet op het rempedaal vond ik niet fijn. En ik las toch wel wat issues met de BMW's. De XT660 zat prima maar vond ik te licht. De Transalp vond ik heel prettig maar voelde met mijn postuur toch wat te iel. Yamaha TDM900, best prettig maar geen wauw. Aprilia niet op gereden omdat het niet mijn ding is. Beide Suzuki's was ik enthousiast over. De 650 beviel zelfs nog wel iets meer dan de 1000.

En toen als laatste de Varadero. En dat vond ik een heerlijke machine. Het is natuurlijk heel anders dan een AT maar wel een Honda die ook nog eens bij de transalpclub toegelaten is:-)  Het zware van deze Honda beviel me wel, lekker stevig. En het voordeel van de injectie is er ook, zeker omdat ik niet zoveel rij en ik las van verstopte carb's bij weinig gebruik.
Discussie gesloten.
06 jan 2019 21:55 #39 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Op zoek naar een Africa Twin!
De ethanol in de huidige benzine vervuilt ook je injectie, of je dat nu leuk vindt of niet  ;)
Als je niet vaak rijdt ben je veroordeeld om een additief door de benzine te mengen om vervuiling van je injectoren te voorkomen.
Discussie gesloten.
06 jan 2019 22:17 #40 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Op zoek naar een Africa Twin!
Oke?
Dus òf een additief of meer rijden ;)
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden