WP vork in RD07 AT.

21 mrt 2020 11:30 - 21 mrt 2020 11:31 #1 door daleynewman
WP vork in RD07 AT. werd gestart door daleynewman
Hi guys.

Help! Ik zie door het bos de bomen niet meer :blink: . Ik probeer mij te verdiepen in een stel USD poten voor mijn AT maar tot nu toe kom ik er niet uit welke typen bruikbaar zijn. Ik heb te maken met de veerweg, inbouwlengte om de geometrie (enigszins) te behouden, enkel of dubbele remschijf..... enzo. En jeetje, wat zijn er véééél verschillende KTM donor bikes om het nog moelijker te maken. Er zijn vast meerdere routes: 950 Adv, 640 Adv......:? :? :?

Mijn vraag: Zijn er leden die mij een duwtje in de juiste richting kunnen sturen? Your help would be most welcome.

(Gezonde) Groet,
Dale

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 12:07 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic WP vork in RD07 AT.
Hoi Dale,

Het makkelijkste is een complete voorkant van een donor te pakken:
Voorvork, wiel, remmerij.

Je moet dan een nieuwe balhoofdpen monteren, dus je moet kijken dat de lengte van het Honda balhoofd tussen de kroonplaten past.

Dan is het een kwestie van een balhoofdpen draaien die past in de onderste kroonplaat, in jouw balhoofd en de juiste lengte heeft met de nieuwe kroonplaten.

Het maakt denk ik neit zoveel uit welke vork je pakt maar start bij een fiets met ongeveer hetzelfde gewicht als jouw motor, dan hoef je minder af te stellen.

Moeilijker is enkel de voorvork overbouwen, dan moet je zelf spacertjes maken om je wiel op de juiste plek te krijgen, remmerij uitvogelen etc.

Bij african queens dachtik dat je kant-en-klaar ombouw setjes kon krijgen.

Anders is er geen standaard uitwisselbare optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 21:46 #3 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.
Hoi Pim,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja, een donor KTM lijkt mij het beste optie idd, financieel en gemak om alles in een keer over te kunnen zetten. Ik ben wel benieuwd wat een typisch donor model is van KTM....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2020 10:06 #4 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic WP vork in RD07 AT.

daleynewman schreef : Hoi Pim,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja, een donor KTM lijkt mij het beste optie idd, financieel en gemak om alles in een keer over te kunnen zetten. Ik ben wel benieuwd wat een typisch donor model is van KTM....

Ik ook ivm mijn volgende project.
Zou je jouw bevinding hier ook weer willen delen?
Bij voorbaat dank Daley!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2020 11:55 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic WP vork in RD07 AT.
Ik dacht dat de duitsters het konden leveren maar blijken toch Britten te zijn:

ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-4...387ec5/Products/7016

Een balhoofdpen om WP vork om te bouwen voor je honda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2020 09:33 - 23 mrt 2020 09:34 #6 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.
Zal ik zeker doen Vetjan;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2020 09:37 #7 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.

PimW schreef : Ik dacht dat de duitsters het konden leveren maar blijken toch Britten te zijn:

ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-4...387ec5/Products/7016

Een balhoofdpen om WP vork om te bouwen voor je honda.



Bedankt PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 10:12 - 26 mrt 2020 11:35 #8 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.
Hmmm. Ik heb contact met een verkoper van een WP uit een 2009 KTM 990 Adventure. Poten, kroonplaten, remmerij en voorwiel. Hij vraagt €800,- 😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳. Het schijnt top spullen te zijn.... maybe it's gold plated!!!
Wat is een realistisch tegenbod? Wat vinden jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 12:01 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic WP vork in RD07 AT.
De prijs is sterk afhankelijk van de staat.
Is de voorvork goed onderhouden, lees recentelijk gespoeld en voorzien van nieuwe keringen etc
Zelfde geldt voor het wiel, is het wiel recht, spaken roestvrij, goede remblokken, schone remklauw etc etc
Zit er ook een spatbord bij?
Als alle bovenstaande vragen met JA beantwoord kunnen worden zou je een bod kunnen doen dat iets lager ligt.
Is het antwoord op bovenstaand alleen maar NEE dan is het een stevige prijs omdat je dan zelf ook nog kosten moet gaan maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 12:18 #10 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.

V-Twin schreef : De prijs is sterk afhankelijk van de staat.
Is de voorvork goed onderhouden, lees recentelijk gespoeld en voorzien van nieuwe keringen etc
Zelfde geldt voor het wiel, is het wiel recht, spaken roestvrij, goede remblokken, schone remklauw etc etc
Zit er ook een spatbord bij?
Als alle bovenstaande vragen met JA beantwoord kunnen worden zou je een bod kunnen doen dat iets lager ligt.
Is het antwoord op bovenstaand alleen maar NEE dan is het een stevige prijs omdat je dan zelf ook nog kosten moet gaan maken.


Dank u.
De vork heeft recentelijk een service gehad met nieuwe HK veren afgestemd op 230kg. Enkele remschijf van 300mm met rempomp, klauw, goede blokken.
Velg is een Excel exemplaar geworden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 12:24 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic WP vork in RD07 AT.
Is dat wat wordt gezegd of is dat ook aantoonbaar?
Uitdaging wordt nog even een spatbord vinden voor een USD voorvork.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 12:26 #12 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.

V-Twin schreef : Is dat wat wordt gezegd of is dat ook aantoonbaar?
Uitdaging wordt nog even een spatbord vinden voor een USD voorvork.


Aha, een laag model bedoel je. Inderdaad, ik zal dat navragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2020 22:00 #13 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.
Even een up-date. €800,- voor de 990 Adv vork en toebehoren is voor mij momenteel te duur. Misschien ooit...

Ik ben mij nu gaan richten op de Showa usd voorvork gevonden op meerdere cross/SM motoren. Richten, ja. Verdiepen is weer wat anders... Er is veel aanbod met prijzen die ver uit elkaar lopen. Voor €275,- kan ik een 2007 47mm Showa usd vork met Excel voorwiel en remklauw kopen...
Niet duur als je het vergelijkt met de 2e handa Showa markt. Wat zijn jullie meningen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2020 07:43 #14 door DDW
Beantwoord door DDW in topic WP vork in RD07 AT.
Een voorvork van een crosser is veel te licht. Die motoren wegen zeker 100kg minder, ik vraag mij af af ze die geschikt kunnen maken.
Weet ook dat onderhoud en afstellen van deze vorken aardig in de papieren gaat lopen.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2020 11:21 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic WP vork in RD07 AT.
Voor ~100 euro kunnen veren gemaakt worden, is mij ooit verteld door HKsuspension.

Die worden dan op de voorvork en motor berekend. Dan kun je in principe ook met een vork uit een 250 uit de voeten maar er moet wel steeds meer gebeuren en hoe minder je zelf kunt des te duurder word het geheel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2020 10:59 - 07 apr 2020 11:00 #16 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.
Gisteren een Showa 47mm usd opgehaald. Komt uit een 2007 Suzuki rmz450. Te zwak/licht zou het niet zijn 😂😂!! Het ziet er erg over-engineered uit 😉. Nu een stuurbuis passend 'maken' en vervolgens de ding uit elkaar trekken voor een onderhoudsbeurt en passende veren monteren... to be continued

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2020 11:06 #17 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic WP vork in RD07 AT.
Is de vork compleet met remmerij? Zo ja houd er dan wel rekening mee dat het maximaal op te roepen remkracht effect van een crosser wel van een compleet andere orde is dan wat je nodig hebt voor een AT XRV 750 met 240 kg schoon aan de haak excl. bagage passagier etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2020 11:39 - 07 apr 2020 11:45 #18 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.

V-Twin schreef : Is de vork compleet met remmerij? Zo ja houd er dan wel rekening mee dat het maximaal op te roepen remkracht effect van een crosser wel van een compleet andere orde is dan wat je nodig hebt voor een AT XRV 750 met 240 kg schoon aan de haak excl. bagage passagier etc.


Hoi, ja, goed dat je het zegt. De vork is compleet met Excel velg, rvs spaken, std naaf en std remmerij. Dwz std nissin rempomp en 2 pot klauw met 25cm schijf. Ik kijk eerst even hoe het remt zoals het is, ik rij nooit met passagier. Ik besef dat ik misschien wel een grotere schijf en klauwadapter nodig zou hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2020 18:11 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic WP vork in RD07 AT.
Als het de bedoeling is om er mee het onverharde in te gaan, met bijpassende noppenbanden, zal op de weg niet dat enkele schijfje maar de beschikbare grip de beperkende factor zijn :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2020 15:56 - 08 apr 2020 16:22 #20 door daleynewman
Beantwoord door daleynewman in topic WP vork in RD07 AT.

The Headless Horseman schreef : Als het de bedoeling is om er mee het onverharde in te gaan, met bijpassende noppenbanden, zal op de weg niet dat enkele schijfje maar de beschikbare grip de beperkende factor zijn :)


👆👌precies. Hoe erg(?) het dan ook klinkt, remmerij is (nog) niet van belang. Als het blijkt dat ik tekort schiet tzt, dan pak ik het wel aan.


Ik was even iets anders vergeten 😁.. de odo drive..... hmmmm. De rmz naaf heeft geen nokjes ervoor. Nu de opties daarvoor uitzoeken... misschien een drz naaf gebruiken of mijn AT naaf aanpassen...🤔

Meningen, advies is meer dan welkom 😊

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden