kuipruit + valbeugel vraagje?

03 nov 2009 21:17 - 03 nov 2009 21:23 #21 door Wout
Beantwoord door Wout in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb ook de givi's. En ben er vorig jaar hard mee gevallen.... achteraf gezien een km of 60 p/u op stevige onverharde ondergrond.

Resultaat was dat de beugel 10 cm naar achter en ongeveer 5 cm naar binnen was gedrukt. Lichte schade aan kuipdeel gescheurd bij onderste bevestiging, en radiatoren (links) wat naar binnen gedrukt. Geen lekkage oid en motor nog prima rijdtbaar. Ik heb (gelukkig) geen vergelijkingsmateriaal van andere valbeugels in dezelfde omstandigheden. Of het dus goed of slecht is, laat ik dan ook maar in het midden. Denk er wel over om ze te vervangen omdat de bevestiging aan de voetsteunen wel stevig is, maar je voet ook wat naar buiten dwingt.

Grtz,
Wout

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 22:56 #22 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Graag foto van de Givi pls ??
Ik denk dat het deze moet zijn ( volgens Givi Italië)
Je kan daar een PDF bestandje downloaden
mooie prijs!

TN362  (In stock)
Bestellen € 90,50


heb je ook een link? zitten alle bevestigingsmaterialen erbij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 23:25 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb net een setje nieuwe RVS van MDI (tegenwoordig Morad of zo?) overgedaan aan een TCN-lid.

En die prullen zitten onder andere vast aan die voorste twee puntjes van je skidplate, waar iedreen hiero zo de mond vol van heeft.

En dan ga je op je bek, nou en dan breeeeeekt er iets af! Nou en??

Weet je wat die dingen wel doen? Je voet en onderbeen beschermen. Het is de enige valbeugel die op die plek buiten je voet uitsteekt en op dat punt ook het sterkst gebouwd is.

Brombeertje is wel ns VOL in de flank aangereden.Volledig verkreukeld die beugel, maar ooooh zo blij dat die voet er nog aan zat.... :angel:

Let ook eens op je persoonlijke veiligheid! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 23:49 #24 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Enschede, maar ben nog wel met enige regelmaat in het westen  ;D


PM me maar als je in de buurt komt en wilt testen. Beetje mazzel heb ik gelegenheid!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 23:54 #25 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kuipruit + valbeugel vraagje?


Weet je wat die dingen wel doen? Je voet en onderbeen beschermen. Het is de enige valbeugel die op die plek buiten je voet uitsteekt en op dat punt ook het sterkst gebouwd is.


Let ook eens op je persoonlijke veiligheid! ;)


Helemaal mee eens!! Maar motad is niet de enige.... Hepco en Becker ook....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 09:17 - 04 nov 2009 09:39 #26 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Dit wordt weer een interessant topic  :))
Mooi om eens een een andere invalshoek te horen.

Ben nu wel benieuwd of de midi beugel in verbogen toestand je voet naar buiten drijft of dit bij deze beugels hoort.
Wout?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 10:01 #27 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Dit wordt weer een interessant topic  :))


Eens. Alleen wordt het nu weer lastiger om een keus te maken haha  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 10:17 #28 door kees
Beantwoord door kees in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Ben nu wel benieuwd of de midi beugel in verbogen toestand je voet naar buiten drijft of dit bij deze beugels hoort.


Nope, zit heel anders vast..

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 11:03 #29 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Die RVS beugels van Motad heb ik op mijn RD04 en die van GVI op m'n RD07A (pekelfiets).

Probleem met de meeste valbeugels is dat ze enorm onderspanning staan met het risico dat ze als gevolg van trillingen / metaalmoeheid op de bevestgingspunten, met name bij de voetsteunen/blokophanging, spontaan afscheuren.
Daar heb je geen last van als je jaarlijks 3 / 4 rondjes om de kerk rij maar draai je jaarlijks serieus km's dan zijn dit aspecten die wel van belang zijn.

De RVS beugels heb ik helemaal laten modificeren om de spanning er uit te krijgen omdat ze om de haverklap scheurde, Ze zijn nu monkey proof maar reken op ongeveer aan kosten tussen de 75  - 100 EU's. Eens dat deze erg robuust zijn maar af fabriek niet fatsoenlijk te monteren zonder risico op........ Bovendien RVS beugels laten modificeren en repareren is niet even iets wat je onderweg doet als je op wereld reis bent.

Maar goed iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren en voor iedere optie / oplossing is wel wat af te dingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 11:05 #30 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Dit wordt weer een interessant topic  :))
Mooi om eens een een andere invalshoek te horen.

Ben nu wel benieuwd of de midi beugel in verbogen toestand je voet naar buiten drijft of dit bij deze beugels hoort.
Wout?


??? probeer de discussie te volgen omdat ik de beugels van heer Beer heb overgenomen.
Voor mij was belangrijk dat ik beschermd ben en als de motor daar ook minder schade door oploopt is dat mooi meegenomen.
Maar wat bedoel je met naar buiten drijven en of dit bij de beugels hoort??????

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 15:03 #31 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Hoi Nico, dat ging over de givi beugels van Wout, zie hier ergens boven.

Ik hoor weinig over de touratech beugels, weet wel dat Daan en Mirjam ze hebben aangeschaft voor hun Marokko trip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 18:46 #32 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Hallo Henk,
ik heb wel ervaring met AQ beugels. Die doen het prima maar na een schuivertje zijn ze vervormd en staat er ondanks terug buigen te veel spanning op.
Ook hier komen je voeten niet klem te zitten, ook niet in het zand

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 20:57 #33 door kees
Beantwoord door kees in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
En ik had keurig in reactie op hoe MDI/Motad vast zit in, vergelijking tot H&B van wout, n pic gepost maar die zie ik nu f nie.

Ik heb wel serieuze kms gemaakt, bijnna 2 ton met 2 sets MDI. Ik heb linksvoor 2x de skidplate-steun moeten lassen: 1 keer in Delhi en toen ik net terug was. En dat zijn geen gewone kms geweest en ik weet dat daaraan.

Een aantal systemen werkt met een beugel om het motorframe en laat die iele 'andere dingetjes' met rust. In dat licht bezien kun je dan ook die voorste skidplate bevestigingen verstevigen. Maar ik ben voor dat soort dingen te lui. Dat oog gewoon teruglassen is het minste werk toch? Ik heb op een gegeven moment wel vette bevestigingspunten in Pakistan aan mn subframe laten lassen omdat die steeds afscheurden door mn klapperende koffers en dat werd ik wel zat. Want iets gedaan krijgen in Oost-Turkije of Iran kost je snel een paar dagen!.

Op wereldreis gaan dingen nou eenmaal sneller kapot.. en RVS kun je ook gewoon met staal lassen, alleen roest het. En andersom ook hoor. Verdient dan ook geen schoonheidprijs, maar HEY!! JE BENT OP WERELDREIS!  ;D

En als Nico zich toch bedenkt vóór hij met die beugels wegrijdt, mag hij ze ook terugsturen naar me. Maar over ieder product valt iets te klagen.

Alleen niet van opzij aangereden worden dan  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 21:35 #34 door Wout
Beantwoord door Wout in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ff voor alle duidelijkheid: mijn recensie gaat over de GIVI valbeugel. Ze hebben in iedergeval gezorgt dat ik onder de motor redelijk ongeschonden uit de strijdt kwam.

En ja, als de beugel de klap van voren of schuin van voren opvangt, wordt je voet inderdaad wat naar buiten gezet. Dit doordat de achterste bevestiging aan de voetsteun zit...  :'( 

Benieuwd naar de andere ervaringen.

Grtz,
Wout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 01:25 #35 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb deze;



goed spul.. pas geleden getest op een Astra  :(





Schade is ernstiger als lijkt op de foto, maar discussiepunten: radiateurs en bevestigingen: heel, tank: heel, bestuurder: heel..
Kaduuk: stuur krom (Barkbusters hebben zowat geen krasje), kuipdeel (beugel is een paar cm omhoog gekomen en heeft de kuip meegetrokken, kuipframe (bovendeel) en de topkuip.. magoed da's een ander onderwerp..

De valbeugels voldoen prima, en er komt gewoon een verse set op bij de rebuild  ;D 

Nou nog mijn centen van die #$%$#%^#%% verzekering krijgen  >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 08:42 #36 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
hmm,

Had ik nu maar eerder besloten om de valbeugel aan te schaffen. Gisteren door een agressieve bestuurder onderuit gereden. Stonden allebei stil voor stoplicht, maande hem even normaal te doen omdat hij steeds 1mtr achter me reed. Goede reden om flink op te trekken, tegen mij aan te rijden waardoor ik met motor en al omval.... Nog nooit zoiets meegemaakt. Gewoon bewust omver gereden door een petje.

Anyways... kappen flink beschadigd, nog steeds op zoek naar de juiste beugel ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 08:58 #37 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Woow,heftig verhaal :o. Hoe is het afgelopen?
Is er politie bij geweest?

>:( Heb je het petje mores geleerd?
Ik denk niet dat ik mijn zelfbeheersing had kunnen bewaren!
Zo'n duidelijk geval van een aanslag op je.

Sterkte ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 09:30 #38 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Petje eet nu door een rietje neem ik aan ??  >:(

Da's al de 2e keer dat ik zoiets hoor, op Motorforum ook al eens zo'n verhaal gelezen, wat een hersenloze droeftoeters zitten er toch tussen he  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 10:22 #39 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Als je m niet zelf gegrepen hebt ASAP aangifte doen dan heb je iig iets. Op dat soort pisvlekjes wordt absoluut inzet gedaan + dat het niet alleen een aanrijding is maar ook een poging zware mishandeling. Ik zou hem daarvoor graag naar binnentrekken  >:(

Daarnaast kan je waarschijnlijk aanspraak maken op uitbetaling van het waarborgfonds motorverkeer ( www.waarborgfonds.nl )

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2009 12:34 #40 door Vincenzo
Beantwoord door Vincenzo in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Heb ook dezelfde valbeugels als sounddragon ,ze hebben m'n kappen al menig keer gered off-road.

En de ophangpunten is naar mijn mening geen probleem.

En als je valt komen de kappen er toch nooit ongeschonden uit,maar ze liggen in ieder geval niet in een paar stukken vanaf.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden