kuipruit + valbeugel vraagje?

02 nov 2009 11:45 #1 door waztafel
kuipruit + valbeugel vraagje? werd gestart door waztafel
Hallo,

Ik heb nu de eerte 1500 km gereden op de Twin en ben erg tevreden over het rijgedrag. Wel is er 1 ding wat me bijzonder stoort; het geroffel en gebulder in mijn oren. Ik heb het standaard schermpje (denk ik) en ben 1m85 en word horendol van al het lawaai rondom mijn hoofd. Kan iemand me uitleggen wat ik hier het beste tegen kan doen? Hoge ruit? Of juist een lage? Zag ook ruiten met een soort spoilertje?

Dan mijn tweede vraag. Ik ben aan het zoeken naar een goede valbeugel. Nu lees ik op diverse plekken dat de ogen waar de carterbeschermer ook mee vastzit nogal dun zijn. Breken deze vaak af? Is het wijs om daar dikkere ogen in te laten lassen? En maakt het veel uit welke valbeugel je hebt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 12:06 - 02 nov 2009 12:07 #2 door harry
Beantwoord door harry in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Die opzetschermpjes kunnen inderdaad heel veel schelen. Of het mooi is... Wel, laat ik me maar niet over uit... :-X

Je tweede vraag... Die voorste ophangogen van je carterplaat voldoen prima, zolang je daar geen valbeugels aan vast maakt. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Helaas zijn er vele merken valbeugels die deze punten er wel voor misbruiken. En dan breken ze heel gemakkelijk af door trillingen, en zeker door een val. En met een beetje pech steken dan je valbeugels ook nog een radiateur lek. Wil je echt goede valbeugels monteren die wel een degelijke bevestiging hebben, neem dan die van African Queens of SW-Motech. Die zitten met een U-klem rond je onderste radiateurbevestigingspijpjes vast en laten de iele carterplaatoogjes met rust.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 16:10 #3 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Die opzetschermpjes kunnen inderdaad heel veel schelen. Of het mooi is... Wel, laat ik me maar niet over uit... :-X

Je tweede vraag... Die voorste ophangogen van je carterplaat voldoen prima, zolang je daar geen valbeugels aan vast maakt. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Helaas zijn er vele merken valbeugels die deze punten er wel voor misbruiken. En dan breken ze heel gemakkelijk af door trillingen, en zeker door een val. En met een beetje pech steken dan je valbeugels ook nog een radiateur lek. Wil je echt goede valbeugels monteren die wel een degelijke bevestiging hebben, neem dan die van African Queens of SW-Motech. Die zitten met een U-klem rond je onderste radiateurbevestigingspijpjes vast en laten de iele carterplaatoogjes met rust.


Top. Nuttige info! Dit ga ik eens uitzoeken. Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 17:34 #4 door André
Beantwoord door André in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb dit merk, bevalt me wel.
En passen heel goed. Alles zit er bij. En niet zo duur.
www.sw-motech.com/produkt/index.php?produkt_id=76&marken_id=225

Bij mij zit er een MRA ruitje met spoiler. Spoiler heb ik groter gemaakt, een cm hoger zodat ik die herrie kwijt ben.

Koplampbescherming heb ik ook zelf gemaakt. (plexiglas)

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 01:09 #5 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Daarbij komt nog dat als je het leuk vindt om je motor te onderhouden en af en toe van onder te kietelen het grofweg @%@$%!!!  is om je stenenvangert te verwijderen als je valbeugels aan dezelfde ophangpunten zitten!! Dat is bij mijn Hepco en Becker het geval (bedankt nog meneer Hepco en Becker  >:D) Qua constructie vindt ik het niet zo slecht.... ik las liever een paar ophangpunten aan het frame dan dat ik het geheel op de trekbank zet om te richten maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt ondanks een paar ongelukjes....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 08:50 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb zelf het spoilertje van Touratech en die bevalt perfect!
De looks moet je  inderdaad van houden maar ik vind het er niet slecht uit zien.

link: www.touratech.com/shops/001/product_info...53c12616a940a054c4b8

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 08:55 #7 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Zoiets als de touratech heb ik ook, maar dan voor 25 euro minder. Van het gs forum, de zogenaamde hamsterspoiler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 09:13 #8 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Ik heb zelf het spoilertje van Touratech en die bevalt perfect!
De looks moet je  inderdaad van houden maar ik vind het er niet slecht uit zien.

link: www.touratech.com/shops/001/product_info...53c12616a940a054c4b8


De looks maken me niet zoveel uit. Ik wil wel heel graag van het gebulder af. Is dat hiermee echt een stuk minder? Dan overweeg ik zo'n ruitje te bestellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 10:47 #9 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Heb ook de hamstra spoiler...maar dan voor 40 euro  :-\  Dik tevreden erover. Geen gebulder van de wind meer. Heb wel een aluminium plaatje om het scherm gevouwen waar de spoiler opzit omdat ie anders niet goed vast zat.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 11:29 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Het is heel erg persoonlijk. MAar ik ben er voor 100% tevreden over met mn lengte 176cm..
Waar woon je? evt kan je m even testen in Gouda (bij mij dus..)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 13:02 #11 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Heb ook de hamstra spoiler...maar dan voor 40 euro  :-\  Dik tevreden erover. Geen gebulder van de wind meer. Heb wel een aluminium plaatje om het scherm gevouwen waar de spoiler opzit omdat ie anders niet goed vast zat.


Hamstra spoiler ??? ??? ???
Wasda?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 13:08 #12 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik denk dat dat de Groningse uitvoering is van de hamster-spoiler....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 13:11 #13 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Ik denk dat dat de Groningse uitvoering is van de hamster-spoiler....

Hamster-spoiler ??? ???

Beetje minder geheimtaal ;D ;D ;D, ben een beginner hoor!!!

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 13:25 #14 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Sorry Nico, ik dacht je wist waar ik het over had.

De Hamster-spoiler is van iemand van het bmw gs forum (met de screenname Hamster). Een kopie van de touratech spoiler, maar dan wat goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 15:21 #15 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
En ik maar denken dat ik een hamstra spoiler had! :-X

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 16:18 #16 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Het is heel erg persoonlijk. MAar ik ben er voor 100% tevreden over met mn lengte 176cm..
Waar woon je? evt kan je m even testen in Gouda (bij mij dus..)



Enschede, maar ben nog wel met enige regelmaat in het westen  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 17:31 #17 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Waztafel, neem eens een kijkje op de belgische, jaaah... ;)  Rad.EU  site Ik heb mijn givi-valbeugels daar besteld tot grote tevredenheid. Geen verzendkosten en volgens mij de allergoedkoopste!
groetjesss

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 18:10 #18 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic kuipruit + valbeugel vraagje?

Waztafel, neem eens een kijkje op de belgische, jaaah... ;)  Rad.EU  site Ik heb mijn givi-valbeugels daar besteld tot grote tevredenheid. Geen verzendkosten en volgens mij de allergoedkoopste!
groetjesss


Sandra,
Ben je al eens flink gevallen met deze beugel? En hoe zit de beugel bevestigd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 19:56 #19 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Ik heb ook de Givi en ik kan je proef ondervindelijk zeggen dat die zeer goed bevallen. Geen zwakke plekken in de bevestiging die anderen wel hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 21:09 #20 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kuipruit + valbeugel vraagje?
Graag foto van de Givi pls ??
Ik denk dat het deze moet zijn ( volgens Givi Italië)
Je kan daar een PDF bestandje downloaden
mooie prijs!

TN362  (In stock)
Bestellen € 90,50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden