headset bluetooth of met draadje ?

18 mrt 2010 22:57 #1 door PH-ADW
headset bluetooth of met draadje ? werd gestart door PH-ADW
Ik ben van plan een headset aan te schaffen voor communicatie met mijn Zumo660.
De Zumo660 is voorzien van een bluetooth verbinding, maar ook van input en output stekkers voor microfoon en koptelefoon.   

Ik kan dus kiezen voor draadloos (voordeel: geen draadjes, nadeel: moet steeds opgeladen worden)  en een bedrade headset ( voordeel: hoeft nooit geladen te worden en relatief goedkoop,  nadeel je hebt altijd een kabeltje hangen).

Wat zijn jullie ervaringen / gedachten hierover ? 

Groeten van Anko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 23:35 #2 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic headset bluetooth of met draadje ?
als met Off the road onvrijrwilig moet afstapen is bluethoot wel wat beter  :) en bij Zumo 660 zit tocht met een hele bos kabels wat ook een nadeel is Interphone F4 bluetooth intercom full face  voldoet goed op mijn helm http://www.converterman.nl/index.php?action=detailview&id=1490&groep=2.3

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 23:46 #3 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic headset bluetooth of met draadje ?
Hi jeroen,
om de hoeveel tijd laad jij je headset weer op ?  Gebruik je hem ook voor telefoneren ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 00:01 #4 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic headset bluetooth of met draadje ?
Laat ik zo zeggen hij gaat ongeveer een dagje touren mee en de Mp 3 speler staat dan aan gemidel 6/8 uur
de accu gaat langer mee dan die van mij  N-Com van Nolan dus na de dagje rijden moet ik hem opladen
voor het  telefoneren  gebruik ik hem zelde ,geen zin in gezeur aan mij kop

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 00:41 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic headset bluetooth of met draadje ?
de interphone F4 doet het dus lang zat op een accu.
hij komt zeker op de kandidatenlijst !    Thanks !   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 13:07 - 19 mrt 2010 13:09 #6 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic headset bluetooth of met draadje ?
heb net op de duitse ebay een blauw tand twin set van Midlands BT (gemaakt door cardo)gekocht, ook geschikt voor zumo..twee helmsets dus voor 119 eurie..er stonden ook een paar enkele kits op.
Best te betalen dus...
cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&it...DME:B:EOIBSA:NL:1123

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 14:19 #7 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic headset bluetooth of met draadje ?
Kijk eens op  http://www.gps.nl/motor_intercom.html


Ik gebruik een Camos bleu tooth set voor mijn Zumo 550 naar volle tevreden heid.  http://www.gps.nl/camos_bhs-500.html

2 kanaals 1x voor GPS andere voor BT Midland portofoon
Batterij gaat van headset gaat gemiddeld een dag of twee continu rijden met Gps en telefoon mee. Speel zelden MP3-tjes af dus feitelijk allen de gesproken instucties en af en toe een telefoon gesprek.

Grote voordeel van draadloos is natuurlijk de bewegingsvrijheid en geen geëtter met slecht stekkers enz.

Succes met je keuze !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 15:50 #8 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic headset bluetooth of met draadje ?

Kijk eens op  http://www.gps.nl/motor_intercom.html


Ik gebruik een Camos bleu tooth set voor mijn Zumo 550 naar volle tevreden heid.  http://www.gps.nl/camos_bhs-500.html

2 kanaals 1x voor GPS andere voor BT Midland portofoon
Batterij gaat van headset gaat gemiddeld een dag of twee continu rijden met Gps en telefoon mee. Speel zelden MP3-tjes af dus feitelijk allen de gesproken instucties en af en toe een telefoon gesprek.

Grote voordeel van draadloos is natuurlijk de bewegingsvrijheid en geen geëtter met slecht stekkers enz.

Succes met je keuze !

Hoe is de geluidssterkte bij deze Midland set?

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 17:09 #9 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic headset bluetooth of met draadje ?

Hoe is de geluidssterkte bij deze Midland set?


Deze vraag zal je aan Marc moeten stellen die heeft een Midland BT intercom set gekocht.

Zelf heb ik de Midland BT PORTOFOON :) .....en die maakt herrie zat !

Hier  http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3157.msg30578#msg30578   loopt een draadje over bike to bike communicatie.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2010 13:14 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic headset bluetooth of met draadje ?
Ik heb nog niet met de set gereden. Net eergisteren binnen gekregen en eens kijken hoe ik de head set het beste in de helmen kan zetten.
Volume moet dan op de fiets getest worden omdat het volume zich aan omgevings geluids niveau zou aanpassen. Een test in een stille huiskamer zou dan een laag volume suggereren. Heb wel eens even snel gekeken hoe makkelijk het is om de telefoon/navigator te pairen, easy peasy dus muziek/navi en gesprekken uit de telefoon vanaf binnenkort in den helm....

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2010 16:05 #11 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic headset bluetooth of met draadje ?
De draadloze bluetooth sets zijn geloof ik wel in de meerderheid.    bedankt voor jullie reacties zover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2010 20:48 #12 door Wijnhill
Beantwoord door Wijnhill in topic headset bluetooth of met draadje ?
Marc,
Als je het setje hebt geinstalleerd en getest zou je dan nog even kunnen laten weten hoe hij bevalt?

De panelen zitten perfect op de koffers, nogmaals dank ;D

b.v.d. Arjan

Varadero SD01 2000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 12:15 #13 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic headset bluetooth of met draadje ?
Hoi Arjan,

Top dat ze goed zitten, de chocolade zit ook erg goed....ahum...om het middel...hahahha
Ik zal berichten als ik gereden heb met de set. Zal binnekort de viendin eens achterop zetten en testen. Is wel een goede set voor het geld.

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 08:42 #14 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic headset bluetooth of met draadje ?
Ok,

eens even met het setje gereden, met vriendin achterop. Volume is prima tot 130 (harden ben ik niet gegaan). Moet wel het volume op zijn hoogst zetten. maar ik heb de speakertjes in een holte in de helm gemonteerd, helemaal tegen de buitenzijde helm, ik denk dat ik ze een stuk dichter bij het oor kan monteren en zo het volume kan verhogen. Mijn vriendin heeft ze dichter bij het oor in de helm en die had geen enkel probleem mij te verstaan onderweg. Sofar so good.... :-)
zal vanavond eens rijden met de telefoon gepaired en kijken hoe goed de navigator te verstaan is...

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 16:40 #15 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic headset bluetooth of met draadje ?
Gisteren de Interphone F4 bluetooth set aangeschaft en in mijn helm geknutseld, vandaag eerste ritje er mee gemaakt.
Kan er na 1 ritje natuurlijk nog niet veel over zeggen, maar ik moet zowiezo de plaats van de speakertjes aanpassen.
De verbinding Zumo660 / F4 was zo gemaakt, en deed het goed. 

Alleen de plek van de speakertjes moet ik wat aan veranderen.
Er zit een hele mooie uitsparing in de wangstukken van mijn helm ( arai tourx-3 ) waar de speakertjes perfect in passen, dus dat als eerste maar eens geprobeerd.  Uitsparing in de wangstukken zitten alleen niet op de zefde plek waar mijn oren zitten. ( of andersom ???  ;D )
Resultaat is dat het geluid teveel gedempt wordt, en dus bijna niet hoorbaar is.  Van de week nog maar eens aan de knutsel er mee.  Ben er alleen niet zo happig op  om wat schuimrubber ( zachte binnenschuim ) weg te halen om de de speakertjes precies bij mij oren te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 17:37 #16 door Menno
Beantwoord door Menno in topic headset bluetooth of met draadje ?

Dat schuim kun je perfect wegkrijgen als je een klein theelepeltje goed heet maakt met een aansteker, creme brulee brander of andere gasbrander. Je kunt dan perfect de schaal zo aanpassen als je wilt. En dan inlijmen met een lijmpistool. Andere lijm kan de schaal oplossen en dat is weer niet zo fijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 18:38 #17 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic headset bluetooth of met draadje ?

Alleen de plek van de speakertjes moet ik wat aan veranderen.
Er zit een hele mooie uitsparing in de wangstukken van mijn helm ( arai tourx-3 ) waar de speakertjes perfect in passen, dus dat als eerste maar eens geprobeerd.  Uitsparing in de wangstukken zitten alleen niet op de zefde plek waar mijn oren zitten. ( of andersom ??? ;D )
ik heb de smaller  wangstukken gekocht en dan hoef je geen gaten in te maken en met klittenband vast gemaakt

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 19:06 #18 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic headset bluetooth of met draadje ?
ik gebruik bluetooth icm deze "budget" oplossing:


Een nokia n97, helm met Bluetooth (ook te verbinden met andere helmen) en speakers/microfoon ingebouwd en een Pelican case.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 19:22 #19 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic headset bluetooth of met draadje ?
@ Tallguy
Ik hoef gelukkig niet in het harde schuim ( "piepschuim" )van de binnenschaal te snijden.  Gaat echt om het zachte schuim. 

@ Jeroen,  heb het speakertje nu op exact het zelfde plek zitten als bij die van jou.  om echt voor mijn oor te zitten moeten ze een stukje omhoog en naar voren.  ( zie rode cirkeltje. )  Ik ga vanavond nog eens wat aan de knutsel.   



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 20:06 #20 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic headset bluetooth of met draadje ?
Ik heb de Scala Q2 teamset besteld om ook tussen de motoren te kunnen praten.
Via E-bay bij een shop in Apeldoorn. Met beschadigde verpakking dat leverde een mooie aanbieding op. Hij heeft nog twee sets voor de liefhebber.
De set is vandaag binnengekomen donderdag ben ik weer thuis en dan ga ik het paasweekend eens gebruiken om e.e.a. in te bouwen en uit teproberen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden