Zumo 660 micro SD kaart

22 mei 2010 09:52 #21 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
PH-ADW,

En ook al geupgrade naar versie 3.8 ?
Benieuwd naar de ervaringen dan.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2010 12:55 #22 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Zumo 660 micro SD kaart

PH-ADW,

En ook al geupgrade naar versie 3.8 ?
Benieuwd naar de ervaringen dan.



behalve de kaarten heb ik nog geen enkele update gedaan.
even zien hoor...  Zumo zelf is nu versie  3.30

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2010 15:32 #23 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Zumo 660 micro SD kaart
Ik heb de up-grade wel gedaan..
koppelen met de computer gaat veel beter.. ;D
Gsm is nu ook goed via blauwetand te koppelen, alleen adresboek is niet aanwezig ( Nokia X-6 )
Snelheid in rood aangegeven zelfs al bij 1 km p/u boven toegestane snelheid. ( minder goed leesbaar )  C:-)
Icoontje van mp3 speler continu in beeld op kaart. ???

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2010 22:02 #24 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Weer ff een update.......

De voorzichtige stelling klopt.......helaas  :-X

Met de regelmaat ziet de Zumo 660 het geheugen kaartje nog steeds niet dus !
Ik ga de support desk dus maar weer hiervan op de hoogte stellen.

Ik heb een donker bruin vermoedden dat het een omruil aktie gaat worden  ::)

Overigens ook de lifetime mape update aangeschaft.

Volgens de verkoper bij waypoint zouden deze nieuwe kaarten eerst geupdate
worden in mapsource, en dan pas in je zumo .

Nou mooi niet, in de zumo zijn ze geupdate, echter mapsource heeft nog de oude versie.
Weer ff gaan puzzelen hoe ik die weer geupdate krijg.

Overigens afgelopen zaterdag vier tracks gemaakt met waypoint voor
een bezoek aan de ELE Rally alhier.

Echter het inladen op de zumo is alles behalve gebruiks vriendelijk,
eerst uploaden naar de zumo, vervolgens moet je ze nog importeren,
heet het ding weer track, moet je hem weer een naam geven.
En ondangs dat mapsource meld de file incl waypoint overgezet te
hebben zie ik de waypoints mooi niet.

Jezus Garmin wat hebben jullie het Fucking moeilijk gemaakt,
sorry voor deze brute en grove bewoording, maar ik wordt
van het bedienings gemaak niet echt vrolijk, wel duidelijk zo  :o

Groet,

herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2010 17:11 #25 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
ja, spelen kan leuk zijn, zeker als er nog enige logica in zit.

Bij Garmin houdt het spelen op, en de logica is voor alsnog zoek !
Heel de zumo is verre van gebruikers vriendelijk, tjonge
ik zou het bijna knullig gaan noemen.

-USB poort achter afdekkapje, en daarna de verplichting het terug te plaatsen
anders start je zumo niet op, lekker handig  :P :P :P

-Track op je zumo zetten, eerst uploaden, daarna intern importeren,
waarna de file naam is veranderd in de standaard naam " track"
welke je dan weer mag renamen, lekker handig  :P  :P  :P  :P

-POI icoontjes pas zichtbaar als je ingezoomd bent tot 50 meter,
als je dan in amsterdam staat bijv. zie je een scherm vol met POI
icoontjes waarvan je niet wilt weten wat ze allemaal voorstellen.
Pleur op met die zooi, ik ben de gebruiker en bepaal wat ik
wil zien en belangrijk is. PFFF 50 meter dan sta je er gewoon bijna
met je neus op, beetje mosterd na de maaltijd, dus ook niet handig  :P  :P  :P  :P

-En een track functionaliteit die je niet uit kunt zetten alleen maar niet zichtbaar of zichtbaar
kunt maken, lekker handig, dus niet  :P  :P  :P  :P

Ik heb een bijzondere hekel aan dit soort knulligheden, en voor alsnog
zie ik alleen maar meer knulligheden tevoorschijn komen als ik met
die zumo 660 aan het spelen ben.


Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2010 20:34 #26 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
sommige mensen zijn moeilijk te overtuigen........
Hieronder twee screen shots van Amsterdam  :(
Eerste is ingezoomd tot schaal level 80 meter
Tweede tot schaal level 50 meter (toch 730 meter
scherm breed !) en ziedaar heel veel icoontjes.

Zoom je in tot max level van 15 meter, dan zijn de pictogrammen
nog zo klein dat je:
a: tekst erin (ja hebben ze gedaan) toch niet kunt lezen !
b: je ze met je dikke worst vinger nog niet fatsoenlijk kunt selecteren !

Tja waarom de 660, ik wilde van het geklooi afzijn, en een duidelijk helder
scherm ook bij fel zonlicht, en niet moeilijk doen met aansluitingen en
afschermhoesjes etc om het ding waterdicht te hebben.
Makkelijk een track kunnen maken........

De zumo was een compromis, ik wil eigenlijk alles in een apparaat
een smartphone. Ik moet nog wat langer geduld hebben  >:D

Ik klooi nog ff verder, de Zumo heb ik voorlopig nog, wacht
weer op een antwoord van de helpdesk  ::)

Groet,

Herman


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2010 20:34 #27 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Het antwoord van de helpdesk is weer binnen, of ik maar een harde reset wil uitvoeren.
Mocht het daarna nog niet werken, of ik dan maar enkele screenshots wil sturen.
Tja men twijfeld maak ik op uit de voorzichtige tekst of ik niet het
MP3 scherm verwaar met het audiobook scherm  :-X  :-X  :-X  :-X

Nauw de screenshots liggen al in hun mailbox te wachten.......

Weer even wachten op de volgende stap  :-\



Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2010 22:27 #28 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Die in amsterdam, dat zijn allemaal garmin eigen kaart poi's !
en zo aan je tekst te lezen twijfel je aan de screenshots  ::),
gelukkig staat de schaal in beeld  :o

In die garmin\poi folder staan diverse files in, zal kijken of het me
morgen lukt een afbeelding te plaatsen.
Zal ook nog ff kijken wat er blijft als ik de folder leeg maak,
wees gerust ik backup de gegevens.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 22:40 - 25 juni 2010 22:43 #29 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Weer even een update !!

De garmin helpdesk (engeland) waarmee ik tot nu toe diverse mail
wisselingen heb gehad, geeft nu in een keer onderstaande replay,
zonder verder enige uitleg......

This is an automated reply, please do not reply to this email.

Due to your country of residence, please contact your local Garmin office as listed below for further assistance. An online list can also be viewed here: www.garmin.com/dealers


Austria
Garmin Austria
Website: www.garmin.at


Australia
Garmin Australia
Website: www.garmin.com/garmin/cms/site/au


Belux
Garmin Belux NV SA
Website: www.garmin.be


Czech Republic
Picodas Prague Ltd
Website: www.garmin.cz


Denmark
Garmin Denmark
Website: www.garmin.dk


Finland
Garmin Suomi OY
Website: www.garmin.fi


France
Garmin France
Website: www.garmin.fr


Germany
Garmin Deutschland
Website: www.garmin.de


Italy
Garmin Italia S.p.A.
Website: www.garmin.it


Netherlands
Sailtron
Website: www.garmin.nl


Norway
BelanorAS
Website: www.garmin.no


Russia
NAVICOM
Website: www.garmin.ru


Spain
GARMIN IBERIA S.A.
Website: www.garmin.es


Sweden
Garmin Sweden
Website: www.garmin.se


Switzerland
BUCHER & WALT
Website: www.garmin.ch


UK
Garmin Europe Ltd
Website: www.garmin.com/uk

Verder geen reactie meer, dus het blijft stil vanuit Garmin >:(
Niet zo'n nette service dus, als ik me netjes uitdruk  :(

Ik ga de Nederlandse service tak dus maar eens benaderen.


Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2010 16:54 #30 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Zo vandaag een reactie doen uitgaan naar Garmin NL support.
We kunnen nu weer geduldig wachten.

Wordt vervolgd.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2010 23:11 #31 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Vandaag een reactie terug van Garmin Nederland.
Blijkt dat men het serie nummer van mijn Zumo niet kent !

Ofwel het ding komt uit het buitenland, blijkbaar......
Tja, in een Nederlandse winkel gekocht, Digitalstreet.
Een aandachts puntje bij een volgende aankoop  C:-)
Oke, en uit Engeland komt ie dus ook niet  ???
Kan ik er al twee van de lange lijst strepen  >:D

Naja, registreren via de Garmin Nederland site, wordt
je doorgelinkt naar de Engelse (tallige !) site.
Gaat registreren zonder probleem, heb je een account zonder
probleem, maar voor support heb je wel een probleem  :-\  :-\

Oke, dus nu alles dan maar op het bordje bij Digitalstreet
neer gelegd. De strekking van het verhaal van Garmin Nederland.
Toch iets netter als de Engelse humor "zoek" het maar lekker uit....
(eigen vrije vertaling)
We gaan weer geduldig wachten op de reactie uit het Digitale straatje.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2010 15:46 #32 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Vrijdag gebeld door medewerker van Digitalstreet.
De Zumo komt volgens deze medewerker wel uit Engeland ??

Gevraagd is om een RMA aan te maken en de Zumo retour
te sturen.
We gaan hem maar brengen.......

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2010 20:32 #33 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
De Zumo retour leverancier....dus RMA verzoek ingediend, beschrijving van problemen
en email wisseling Garmin gemaakt, voor de zekerheid nog even een filmpje gemaakt,
en deze op CD gebrand.

Had ik hem afgelopen Donderdag naar de leverancier willen brengen, echter de omstandigheden
waren me niet geheel gezind, dus lukte niet.

Ontdekte ik vrijdags (15e) dat Garmin alweer een nieuwe release (3.9) uitgebracht had.

Hmm, toch maar even proberen, zag het relaas al gebeuren, we hebben Uw zumo geupdate
naar de laatste versie, probeer het nog maar eens........

Maar goed, twee van de drie problemen zijn toch opgelost, de belangrijkste.....
het SD leeskaart probleem helaas niet.

Dus ik heb de handschoen weer opgepakt, en Garmin Europa support wederom gemaild.
En deze gevraagd (alweer 2e poging !) wat de reden was dat de email wisseling gestopt is.

Deze keer niet weer dezelfde auto reply mail terug, maar een heus antwoord !

Vanmorgen een email met excuses, er was blijkbaar iets mis gegaan, echter de support wordt voort gezet.

Dus the story continues.........

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2010 17:41 #34 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Heb weer enig email contact gehad met Garmin Europa.
Alle dingen aangegeven die al eerder uitgevoerd waren,
en gesuggereerd of het mogelijk geen hardware probleem
kan zijn, dit ter beoordeling van hunzelf, zij weten hoe de software
en hardware in elkaar steken.

De reactie daarop terug was dat hun inderdaad de hardware
verdenken !

Uitsnede uit de email:

"Regarding to your email if the software is up to date and the master
reset doesn't solve the problem
it has to be a hardware issue and the unit has to be replaced.
The memory card reader doesn't work properly so please contact the
retailer to get a replacement unit."


Vandaag de Zumo dan dus ook ingeleverd bij de winkel waar ie gekocht was.
Nu wordt het weer wachten.........

Als er nieuws is meld ik me weer.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 11:42 #35 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Zucht......

Vandaag gebeld door de Technische Dienst van de verkopende winkel,
wat het probleem met het apparaat was, waar in het menu het probleem zat.
Ze hadden er een SD kaartje ingestopt, maar wat is nu het probleem ???

Even gewezen op de email history met Garmin welke bijgevoegd was (13 pagina's !),
en verwezen naar de eerste pagina, waarin Garmin aangeeft dat de hardware niet
goed is en dat het apparaat omgeruild dient te worden.
Eveneens even gewezen op de DVD met filmpje erop waarop de klacht ook nog
eens te zien is.

Zucht en dan nog bellen met de vraag wat het probleem is  :'(  :-\  :(  :(  :(
Hoe kun je het over het hoofd zien...........

Dus anderhalve week verder, en het ding ligt daar nog  :'(  :'(

Wordt vervolgd.....

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 12:22 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Zumo 660 micro SD kaart
Heel bekend probleem Herman. :P
Niet eerst in de documentatie kijken, maar gewoon vooraf reageren.
Overkomt mij ook ( bijna) altijd.
Helaas kortgeleden nog bij de aankoop van een telefoon. Zelfde lijdensweg.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 14:25 #37 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Zumo 660 micro SD kaart
Petje af voor je geduld.
Misschien is deze manier van klachtenafhandeling  iets voor een consumentenprogramma op TV?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 08:42 - 04 aug 2010 21:58 #38 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Gisteren middag voor de 2e keer gebeld.........

De support desk van de verkoppende winkel ( dus niet Garmin !) kan de klacht zelf niet vast stellen,
SD kaartje met mp3 erin gedaan, echter deze speelt gewoon de mp3 af.....

Volgens de support desk van deze winkel ben ik ook de enige met deze klacht,
en bij omruilen krijg ik hetzelfde apparaat terug en blijft de klacht !!!

Naja, iets verteld over hardware versies, klachten op internet etc.

En mijn verhaal dat Garmin zelf aangeeft dat de hardware niet goed is,
en dat deze omgeruild dient te worden (email bijgevoegd)
maakt daarop blijkbaar niet veel uit  ???  ???  ???

Kortgaand het opsturen en de kosten indien Garmin de klacht afwijst zijn
voor mij.

Opsturen en ik wacht weer 4 tot 8 weken de volgende reactie af.

Groet,

Herman


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 22:13 #39 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart

Je bent te aardig..


Klopt...., echter ik moet even een misverstand corrigeren !

Ik heb het in mijn laatste posting al aangepast, er is hier sprake
van de support desk van de verkopende winkel, en de Garmin support desk.

En voordat ik onaardige dingen ga zeggen, waar ik achter af meestal spijt van krijg.
Probeer ik, en geloof me dat kost me wel enige moeite, toch vriendelijke te blijven.

Ik hoop voor alsnog dat Garmin me een goed apparaat zal terug sturen,
en dat de winkel me dan niet gaat plagen met verzendkosten etc.

Dus Danny bedankt voor de brief, echter deze moet nog even wachten.

Sorry voor de enigzins misleidende beschrijving in voorgaande posting.

Groet,

Herman


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 22:23 #40 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart

Inderdaad.

Veels te aardig  :P


nha, als je de gehele topic goed gelezen had, was de fout niet gemaakt,
dus in het vervolg beter lezen voor je een reactie geeft  :o  :o  :o

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden