Zumo 660 micro SD kaart

09 mei 2010 22:52 - 09 mei 2010 23:03 #1 door Herman
Zumo 660 micro SD kaart werd gestart door Herman
Hallo !

Vraag voor leden die ook een Zumo 660 gebruiken.

Als je muziek of foto's op je micro SD kaartje in je zumo hebt,
blijkt dan regelmatig dat je de mp3's niet kunt afspelen
of foto's bekijken ????
Met de regelmaat lijkt de Zumo het micro SD kaartje niet te lezen !
Een ander micro SD kaartje maakt niet uit !

Dat probleem heb ik wel met mijn Zumo 660 ?

Meer gebruikers die dit ervaren ??

EDIT:

ff gegoogled, ontdek dat er meer gebruikers met dit probleem stoeien... :-\



Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 23:19 #2 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Zumo 660 micro SD kaart
welke software versie is er op ? de laatste is 3.50 ik gebruik zelf Sandisk HC 4GB met mp3 een kaart 2010.30 er op  geen probleem met het afspelen

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2010 19:17 #3 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Dag Jeroen,

Op mijn Zumo staat ook de laatse versie 3.50
Overigens vandaag nog wel een Voice update kunnen doen van
Nederlands Claire. Trouwens wat praat ie beroerd zeg.......
ik hoop (straks ff checken !) dat het met de update stukken beter wordt !

Overigens heb ik het met twee micro SD kaartje geprobeerd !
En Dane-Elec van 8 GB en een SanDisk Ultra 2 van 2 GB.
Het maakt geen verschil, na aanschakelen ziet hij soms het kaartje
wel en kan ik de foto's en mp3 bekijken en luisteren.
Na een nieuwe opstart soms ook niet meer !!!

Ik heb overigens al een berichtje bij de Garmin support desk ingelegd.
We gaan nu even afwachten.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2010 19:56 #4 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Ik krijg de indruk dat problemen met een product tegen woordig eerder op enig forum belanden
en daar worden geprobeerd op te lossen dan dat men ook de betreffende leverancier
het probleem voorlegd !!!?? :-\

Maar ja, mogelijk heb ik een verkeerde indruk......... ::)

Verder niemand hier die de problemen ervaren met het micro SD kaartje in combinatie
met zijn Zumo 660 ??

Oke twee leden dan met een zumo 660, Jeroen zonder en Herman met problemen  ;)

Mijn straf voor het overlopen naar Garmin  >:D

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2010 15:09 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Zumo 660 micro SD kaart
Heb ook een Zumo 660.  Toevallig van de week een Sandisk HC 4Gb microSD kaartje aangeschaft speciaal voor de MP3tjes... 
Ga er dit weekend eens mee stoeien. Kijken hoe die van mij het houdt.   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2010 10:20 #6 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
dag PH-ADW,

Gelukkig nog een derde gebruiker  ;D, ik hoor graag hoe die van jouw
het doet, we wachten met spanning..... :)

IK heb helaas nog niets van Garmin vernomen.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2010 11:50 #7 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Zumo 660 micro SD kaart
Hi Herman,

heb een klein testje gedaan.  werkt prima met de SD kaart.   
heb de MP3tjes verdeeld over de SD kaart en het interne geheugen.  speelt alles ( tot nog toe ) feilloos af. 
morgen weer lekker weer, eens zien wat er gebeurd tijdens wat langere rit.

Groeten van Anko.   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2010 12:36 #8 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Zumo 660 micro SD kaart
Wat mij opvalt is dat als de sd kaart in de zumo 660 zit, de koppeling met de compouter soms wel 5 keer opnieuw moet.
Koppel ik de zumo zonder sd kaart gaat dit meestal in 1 keer goed.  ???

Ik gebruik een scandisk  4gb kaart.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2010 13:22 #9 door Stress
Beantwoord door Stress in topic Zumo 660 micro SD kaart
kan een instelling zijn ga naar media speler, ergens staat "bron"vermeldt daar kun je op kliken en dan zou de MP3 of wat je zoekt weer afspelen.
heb wel niet de Zumo maar de Nuvi, kon ook mijn MP3 etc niet meer benaderen laat staan dat ik ze zag, na wat emmeren met "bron"werkt het weer. misschien een poging waard.

groet

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2010 19:31 #10 door ErikB
Beantwoord door ErikB in topic Zumo 660 micro SD kaart
Helaas had ik ook de genoemde problemen met het uitlezen van de geheugenkaart.  >:( Dit gebeurde zowel met Sandisk 4 GB als Kingston 1 en 2 GB. Het einde van de officiële garantietermijn was in zicht en ik was deze storing zo zat dat ik hem (aan het begin van het motorseizoen >:D) naar de leverancier teruggezonden heb. Deze heeft hem binnen twee weken voor een splinternieuw exemplaar omgeruild en nu behoren de kaartleesproblemen tot het verleden.  :)) Wel heeft het nog een tijd geduurd voordat ik mijn Nümaps Lifetime kaartmateriaal gekoppeld kreeg aan deze nieuwe Zumo (heeft totaal zo'n 6 weken in beslag genomen).  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2010 11:24 #11 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart


Een fabrikant heeft geen resources om alle problemen op te lossen; dat is juist de kracht van online communities;
die fabrikanten die daar mee om leren gaan, lees: gebruik van maken, zullen blijven bestaan, de rest gaat failliet.


Dag Danny,

Ik veronderstel dat je iets anders bedoeld !!!, juist alleen de fabrikant heeft alle resources in huis om problemen
met een door hem ontwikkeld en geleverd apparaat op te lossen.
Alleen de "Time to market"  wordt steeds korter, en het is hierdoor dat een apparaat in eigen huis minder grondig getest wordt ! 
Dus komt er een apparaat op de markt, waar de gebruiker tegen nog eventueel minor bugs aan zal lopen.

En ik heb de indruk (persoonlijke mening !) dat deze bugs vooral op allerlei forum's de ronden gaan doen.
En dat men deze helaas ook niet direct rapporteert aan de fabrikant zelf.

En een fabrikant zal (hoop ik !) gebruik maken van de informatie van de diverse forum's, echter Garmin is Amerikaans en of deze nu informatie zal zoeken op een klein Nederlands forum ????

Het gaat me overigens nog benieuwen of ik een reactie van Garmin zelf terug ga krijgen.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2010 12:05 #12 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Zumo 660 micro SD kaart

Ik veronderstel dat je iets anders bedoeld !!!, juist alleen de fabrikant heeft alle resources in huis om problemen
met een door hem ontwikkeld en geleverd apparaat op te lossen.

Herman,
het gebruikersforum van Waypoint is een verzamelplaats van Garmin topics waar heel veel supergebruikers hun bijdrages op posten.
Garmin NL/EU gebruikt veel van die input om hun producten te verbeteren of te veranderen. Zo is men bijvoorbeeld bezig om de kabel van jou Zumo660 zodanig aan te passen dat je er makkelijker accesoires op aan kunt sluiten en ik heb uit betrouwbare bron dat men een klein bedieningsbordje gaat produceren voor op je stuur zodat je niet meer over je stuur heen moet hangen om je GPS te bedienen, om maar eens een voorbeeld te noemen. Misschien dat het voor jou niets voor stelt maar vele voor jou hebben daar dankbaar gebruik van kunnen maken en doen dat nog steeds met regelmaat. Misschien dat je het zelf eens moet proberen.
Groet, NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2010 12:33 - 14 mei 2010 12:34 #13 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Hallo NiCo,

We raken mede door mijn schuld offtopic  C:-)

Sorry daarvoor.

Ik zal in de "Algemene Discussies"  dus verder hierop reageren.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2010 13:32 #14 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Dag Romke,

Even afkloppen misschien, echter het koppelen met de pc gaat tot nu toe lijkt
het altijd goed. Ik merk geen verschil met of zonder sd kaartje erin !

Hoe merk jij het probleem ?

Zie je in explorer je Garmin dan niet, of het geheugen kaartje niet ??
Of kun je vanuit mapsource niet naar je Zumo ??
Laatste heb ik nog nauwelijks gedaan, dus als daar het probleem zit
kan ik er nog tegenaan lopen !

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2010 16:59 #15 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Zumo 660 micro SD kaart
Hallo Herman,

Als ik de Zumo probeer te koppelen krijg je op de Zumo de verloopbalk te zien,
vervolgens krijg ik 2 "piepjes" te horen en gaat de Zumo zich opstarten.
De computer geeft dan de melding dat er geen apparaat gevonden is.
Na een paar keer de USB aansluiting te hebben verwijderd en weer aangesloten gaat het na een keer of 5 wel goed.
Als ik geen sd kaart in de zumo heb, heb ik in een keer connectie.
Ik denk dat er een probleem is met het vinden van de kaart o.i.d.  ???







Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 11:34 - 15 mei 2010 11:38 #16 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
Hoi Romke,

Mijn Zumo heeft op die manier geen problemen met opstarten.
Heb er even een filmpje van gemaakt !

zie onderstaande link;


De PC detecteerd de ZUMO als drive F,
en het geheugen kaartje als drive G.

Overigens heb je het al eens aan een andere PC geprobeerd ?
En mogelijk ook een ander SD kaartje ?

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 18:54 #17 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Zumo 660 micro SD kaart
Ik denk dat het een sd kaart "dingetje" is,

Ik doe het zelfde als op jou filmpje, maar zonder sd kaart gaat het perfect.
Met een andere computer dezelfde problemen.
Krijg even een melding dat de F en G drive zijn gevonden en dan wordt de verbinding verbroken.
Zonder sd kaart dus geen problemen. Ik ga binnenkort een ander kaartje proberen.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 22:13 #18 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Zumo 660 micro SD kaart
Had ook "opstart"problemen.    usb kabel erin.  groene balk.  verbinding met PC, 2 seconden later verbinding weg, en zumo start op.
Na een aantal keer eindelijk goede connectie.    op het SD kaartje meteen een mapje "audible" gemaakt en daar alle mp-3tjes ingezet.  Dat lijkt de trck die het hem doet want nu heb ik elke keer feilloos verbinding. 

Heb op de PC ook meteen de "automatisch afspelen"  per zumo drive ingesteld op "openen in explorer".    Werkt goed. Geen verbindingsproblemen.  Zumo speelt ook de MP-3tjes allemaal goed af.

Lijkt in mijn geval dat windows, en niet de zumo de problemen veroorzaakte.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2010 21:09 #19 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zumo 660 micro SD kaart
ff terug koppelen......

Vandaag antwoord van de Garmin support desk, erg netjes dus  8).

het antwoord is om de software update uit te voeren, echter wat er dan volgt
is een voorzichtige stelling name !!!!

"This may also fix the SD card issue. "

Lijkt mij zoiets van, het zou kunnen maar we weten het eigenlijk niet.

Ik ga dus de nieuwe software versie 3.8 installeren.


O ja aan PH-ADW, het "opstart" probleem met de PC manifesteerd
zich bij mij nu ook. Echter ik heb de stellige indruk dat het aan de mini
usb aansluiting achter op de Zumo ligt !
Als ik hem daar opleg, zit immers aan de achterzijde, dan wil de verbinding
nog wel eens wegvallen. Als ik hem in de hand vasthoud, gebeurd dat niet,
echter dat is lastig werken.

Overigens die "Close door"  melding is ook een vervellende.

Wordt vervolgt.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2010 23:12 #20 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Zumo 660 micro SD kaart
Wel of geen oplossing, in ieder geval netjes antwoord van de fabrikant. ( zoals je wel mag verwachten vind ik. )

Mini-USB stekkertje is inderdaad niet de sterkste...  was ik al erg voorzichtig mee.  als die het loodje legt dan heb je een probleem.  :-\
Zou ook best 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

De eerder genoemde PC instellingen die ik heb gedaan, en het mapje audible aanmaken op de SD kaart lijken bij mij het probleem weggenomen te hebben. het verbindingsprobeem is bij mij niet meer voorgekomen.   



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden