Zumo 660 4e keer, onder tussen 5e en 6e keer....retour Garmin !

14 juli 2012 17:46 - 20 jan 2013 19:58 #1 door Herman
De huidige Zumo 660 (de derde !) heb ik toch al weer ruim een jaar.
En omdat met de regelmaat het kaart materiaal gedeeltelijk verdwijnd.
(zie afbeeldingen)
Maar ook het navigatie geluid en mijn muziek.

Dit toch maar weer eens gemeld bij Garmin.
Ze willen graag dat ik hem terug stuur......... ::)

Het zal me benieuwen hoe nummer vier zal zijn......
nee, veel vertrouwen heb ik er niet in  :angel:
Heb overigens al verschillende keren aangegeven liever mijn
geld terug te hebben, maar daar reageren ze niet op  :-\

Groet

Herman
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2012 13:47 #2 door ErikB
Goh Herman, dat is vervelend! Ik heb dat vorig jaar ook een aantal keer gehad op vakantie in Oostenrijk/Italië.
Uiteindelijk is dat eigenlijk vanzelf overgegaan.  (waarschijnlijk met de update naar telkens weer de laatste firmwareversie, volgens mij was dat toen V3.61 
Wat bij mij helaas blijft is het regelmatig niet lezen van de geheugenkaart...  >:D
Een keertje extra opstarten los dit meestal direct op. Verder ben ik erg tevreden over m'n Zumo. :D
Mijn Zumo is ook 1 keer omgeruild, toen werd de accu niet meer gevonden. Het blijft toch een wonderlijk ding! ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2012 15:47 #3 door Two Plugs
@ Herman,

Natuurlijk K* dat je je navigatie met herhaling naar Garmin moet terugsturen zonder dat het probleem ogenschijnlijk opgelost kan worden. Nu zit er op de Rider (TomTom) een optie voor een 'reset' zodat deze weer naar zijn fabrieksinstelling terug gaat (nadeel is wel dat je dan ook je favorieten etc kwijt bent - maar daarvan heb ik altijd een backup op de laptop).

Deze 'reset' heb ik bij mijn Rider I een paar keer gebruikt, op mijn huidige Rider III nog niet. Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met de Zumo, maar wellicht helpt het...?

Los van de service... als je je vertrouwen kwijt bent, dan dient de fabrikant een 'defect' product gewoon weer terug te nemen en de betaling te retourneren. Je kunt immers aangeven, dat je Zumo al 4x retour is geweest...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2012 17:09 #4 door Herman
Hallo ErikB en Two Plugs,

Tja het is dat Garmin hem zelf terug vraagt, heb toch zwaar getwijfeld of ik deze wel
terug moet sturen. Ben bang uit ervaring met voorgaande omruilingen dat ik mogelijk
weer andere problemen erbij krijg ! Maar je moet nu eenmaal een leverancier enkele
kansen geven om de problemen op te lossen, voordat men de laatste stap doet.
En het apparaat terug neemt en je het geld terug geeft.......
Een vijfde omruilactie zou mij dan ook niet verbazen.

Ik vermoed namelijk dat iedere zumo deze problemen heeft, en het laat zich niet
oplossen met nieuwe firmware (Het sd probleem is er nog steeds !) en hoeveel
nieuwe releases zijn er al wel niet geweest !
Het wegvallen van een gedeelte van de kaart zie ik bij release 4.2 maar ook bij 4.5
Er is alweer versie 4.7 maar de zumo zit al op de post richting Garmin.
Overigens het gedeeltelijk wegvallen v/d kaart heb ik alleen nog maar gezien
als ik langere routes heb. Als je het wilt proberen......?
Stel maar een langere route in, en laat de zumo de route maar gesimuleerd rijden.
Wel eerste je schermafbeelding kopieren activeren, kun je de fout vast leggen.
En de aandacht bij het beeldscherm houden natuurlijk......

En de harde reset is bekend bij de zumo en ook al diverse keren gedaan.
Maar dit helpt niet voor deze problemen, kan ik je verzekeren !

We gaan nummer vier gewoon afwachten en bekijken.


Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 22:22 #5 door Herman
de vierde Zumo 660 is al weer een week in mijn bezit.
De motor is gerepareerd, dus we kunnen weer rijden  C:-)

Eens kijken hoe de vierde Zumo zich houdt......
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 07:52 #6 door David

;D Werkt deze goed? Kijk naar je snelheid!!! Dat haalt een varadero iet eens. ;D ;D ;D

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 21:51 #7 door Herman
mooi he  >:D, en niet mooi, want de Zumo gaat weer terug  :angel:
Was al benieuwd of iemand de snelheid op zou vallen  ;)

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 23:03 #8 door Jonas
Je hebt wel veel geduld, Herman. Ik denk dat als ik na twee keer omruilen nog steeds dezelfde problemen had, wel klaar zou zijn met zo'n leverancier. Ook al weet ik donders goed dat bug-vrije software niet bestaat, dit zijn geen kleine foutjes. De kern functionaliteit van zo'n apparaat is toch het bij houden van jouw positie en snelheid en dat weergeven op een kaart... Dan mag je toch verwachten dat dat tenminste goed werkt  :o

Maar gelukkig heb jij meer geduld dan ik ;) en hopelijk is in dit geval vijf maal scheepsrecht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 07:11 #9 door mauppie
Krijg je dan elke keer een nieuwe, of wordt hij gerepareerd? ::)

Vaak worden bij reparaties weinig tijd gestoken in onderzoek, klachten die niet snel gevonden worden krijgen vaak een nieuwe firmware of software en worden intern als gebruikersfout afgedaan. Het kan dus best zijn dat er in de productie ergens iets fout is gegaan met bestukken en dat bijvoorbeeld een SD-socket niet goed zit gesoldeerd of een een memory chip wat resulteert in crashes en re-boots of onstabiel gedrag.

succes ermee, ik zou een nieuwe unit eisen!


Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 22:50 #10 door Herman
Hallo Jonas,

Om even een misverstand op te helderen, de aangegeven snelheid is toevallig niet fout......
In een Zumo 660 gaan ook wel dingen goed  :-X

De zumo stond ten tijde v/h screenshot in simulatie modus, en op de Duitse autosnelwegen mag je hard,
en dat doet hij dus ook, nee de snelheid is dus niet fout, en heb ik dus met mijn Transalp dus ook niet gereden  :)

Tja en wat heet geduld......ik heb Garmin al enkele keren verzocht om maar het geld te retouneren.
Maar daar reageren ze niet op.

En wat betreft vijf keer scheepsrecht  :-\

@ Mauppie
Alle zumo's die ik tot nu terug ontvangen heb, hebben het uiterlijk van nieuw.
Of ze ook echt nieuwd zijn danwel gerefurbished....is een lastige.
Ik verwacht dat een groot deel wel gerefurbished moet zijn,
want er komen er naar mijn idee veel terug, en die zullen niet weggegooid worden !
Maar ja Garmin laat hier niks over los, je zou om het mogelijk te kunnen achterhalen
een serienummer database moeten zien aan te leggen, wordt een lastige.

Groet,
Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 22:43 #11 door Herman
update.......

vandaag nummer 4 retour naar Garmin, benieuwd wanneer ik nummer 5 ga ontvangen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 19:37 #12 door Herman
update......

De vierde Zumo is retour gezonden, en omdat ik binnen de beloofde 5 tot 15 werkdagen
nog niks van Garmin gehoord had ze maar even een reminder emailtje gestuurd met het
afleverbewijsje van UPS. Maar meteen weer even van de gelegenheid gebruik gemaakt
en voorgesteld dat ik graag mijn geld retour zou willen ontvangen.

Geen reactie terug van Garmin, echter vandaag werd er wel een gerefurbished zumo 660
per pakket post afgeleverd. Verder geen reactie als het standaard briefje.....
Wij vertrouwen erop dat u hier weer jaren probleemloos gebruik van zult maken. 
Hmm, ik heb er nog niet één een jaar gehad....... :angel:

En weer een foutcode waar je niks mee kunt F52........

Maar goed, eens kijken wanneer ik de eerste fout weer voorbij zie komen.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 07:46 #13 door ErikB
Succes maar weer Herman....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 12:52 #14 door Herman
Erg hoopvol was ik uiteraard niet gestemd, en had ook niet anders verwacht,
maar wilde ook niet teveel negatief sentiment leggen in de voorgaande email
betreffende de 5e Zumo 660 die ik ontvangen had.

Maar bij het eerste gebruik in de auto deze week, en het ongeloofelijke
geweldige moment van de zumo was de volgende.

Ik rij op de A2 richting huis, en was enigzins afgeleid door gesprek met
mijn vrouw na bezoek aan het zoekenhuis. En twijfelde even bij een afslag
hoe te rijden. Kijk dus op het scherm voor de juiste keuze, en tegelijkertijd
rijd ik een grijs scherm in, oftewel alle wegen verdwijnen, dubbel afgeleid,
dus ja, je rijdt verkeerd. Deze keer vondt ik het niet eens erg........
Voortreffelijke timing van de Zumo.

Thuis gekomen dan ook maar weer even testen hoe het met de herkenbaarheid
van het SD kaart vergaat bij het opstarten. Kwestie van de zumo achter elkaar,
in en weer uitschakelen met de mp3 speler draaiende.
En jawel bij de vijfde keer inschakelen geen muziek, het SD kaartje wordt niet herkend.

Zo, snel klaar, ik ga maar weer eens contact met Garmin opnemen.

Wordt vervolgd.....

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 14:24 #15 door Goobi
Hoi Herman,
Ik heb van horen zeggen dat bepaalde problemen met de Zumo 660 veroorzaakt worden door een SD-kaart met een te hoge capaciteit. Is de SD die jij gebruikt niet hoger dan de max toelaatbare grootte? 't Is maar een hint ... :-\

groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 15:07 #16 door Marcel T
Vage boel met die al die 660 navi's.
Doe je ook verslag op het forum van gps.nl?

Ik ben blij dat ik ooit een 550 heb aangeschaft toen de 660 al op de markt was (ik ga meestal voor beproefde kwaliteit, ben geen early adopter).

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 19:34 #17 door Oldtimer

de 5e Zumo 660 die ik ontvangen had


Wordt het niet eens tijd dat je naar een 2e hands 550 gaat kijken Herman. >:D >:D

Nee, geen grap, maar ik heb de 550 nu 3 jaar en eigenlijk nog geen problemen mee gehad.
Afkloppen dus.
Maar er zijn meerdere 660 érs in de club en eigenlijk hoor ik verder niemand klagen.
Krijg je soms steeds de rotzooi van anderen in plaats van een nieuwe. ?
Misschien hoog tijd voor de consumentenbond  ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 09:27 #18 door Herman
Hallo,

@Geert Jan:

Ik heb bij de eerste Zumo 660 al andere merken kaartjes en capaciteit grote getest en snelheden.
Maakt allemaal niks uit. Gebruik nu 8GB kaartje.
Grappig/triest.....Garmin/waypoint hebben met dit verhaal over verkeerde kaartjes twijfel onder de gebruikers gebracht.
Maar dit hoort gewoon niet, ik heb vele toestellen die geheugen kaartjes gebruiken, heb nog mooit een ander
apparaat gehad dat het geheugenkaartje soms niet ziet !!!
En mocht in dit verhaal enige waarheid berusten is het de taak van Garmin duidelijk naar de gebruiker aan te
geven welk merk,capaciteit en klasse goed functioneerd.......maar dat doen ze ook niet.

@Marcel T:
Tja verslag op het forum....doe ik sporadisch nog, ben er wat terughoudender in geworden, om vershillende
redenen die ik hier niet ga toelichten.
Bovendien vindt ik dat forum een erg goed iets is, alleen het lost niks op, hiervoor moet je toch echt
bij garmin aankloppen, en helaas door dit forum , blijft garmin zelf aardig uit de wind !
Waarom hebben ze dit forum zelf niet.......en voorheen was het ook nog knap lastig om Garmin
zelf te bereiken, tja dan haken vele al snel af.

@Oldtimer:
Heb enige jaren terug voor de 660 gekozen, omdat er destijds nog steeds problemen in de 550 zaten !
Verder wil ik ook best wat dieper in de buidel tasten voor een goed product, maar ik heb er gewoon weg
problemen mee als dit dus niet zo blijkt te zijn. Nog meer als men de gebruikers jaren lang aan het lijntje
houd met kul verhalen zoals het SD kaartje, en updates, enz.
En men de gebruiker steeds de hoop doet geven dat bij een volgende update het beter zal zijn.
Helaas na vele updates is dit nog steeds niet. En nee, het is niet de rotzooi van anderen, het is
het makke product/service van garmin zelf.......
Verder door het commerciele belang van waypoint en het daardoor ontstane pappen en nathouden,
en de slechte handleiding, en de uitgebreide mogelijkheden v/h toestel, denken vele gebruikers
al snel dat bij een fout v/h apparaat ze waarschijnlijk zelf wel iets fout hebben gedaan.
Dus gewoon uit en weer aanzetten.
En als het maar niet te vaak gebeurd accepteren de meeste dit gewoon........


Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 11:22 #19 door FroxLady
Ben je een Mac of PC gebruiker? iPad of Tab? iPhone of Samsung?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 12:46 #20 door Herman
Hallo FroxLady,

Ik heb thuis diverse windows pc's, heb ook eens gewerkt met een MAC en ben nog aan het dubben nieuwe MAC of windows pc.....

Er is thuis een ipad en heb/had diverse tablets.......

Iphone heb ik niet, heb enkele HTC smartphones gehad en nu toevallig een samsung smartphone......

Nintendo DSi en DS thuis en in de familie, waar ik micro-SD kaartjes in stop....... ???

O ja en heb een Transalp model oud...... ::)

Mijn vrouw en dus ook ik, rijden in een Opel Agila....... ???

Is het ernstig........ ???

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden