Zumo 660 4e keer, onder tussen 5e en 6e keer....retour Garmin !

22 jan 2013 00:26 #41 door boom9
Wonderlijk verhaal. Zes x achterelkaar een foute zumo!,,,?..

Service iig beneden alle peil

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 15:42 #42 door jar
Inderdaad heeel wonderlijk al die foute Zumo's....
zou het niet aan je testmethodes kunnen liggen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 18:36 #43 door Waffie
beste jar kan natuurlijk een punt hebben maar dat neemt niet weg dat het produkt voor herman niet naar volle tevredenheid voldoet.
zeker niet op basis van de eigen zumo handleiding waarin oa  performance en dus het verwachtingspatroon beschreven staat.

de enige juiste oplossing is dan het terugnemen van het product en dat was toch echt ook de inzet van herman

feit blijft dat garmin, het apparaat telkens vervangt en dus hiermee bevestigd dat er een probleem is.
echter schadeloos stellen is voor alsnog net een brug te ver..

jouw reactie bevestigd zelfs jouw gedachte dat je gaat twijfelen aan het vaststellings vermogen van herman (lees klant)en hij iets simuleert wat er niet is.

misschien wel exact de bedoeling van garmin en daarmee hoopt dat herman (lees klant) zijn klacht intrekt en genoegen neemt met een inferieur product omdat het zo gedoe is..
Dit wordt immers door het grootste deel van klanten zo beslist..  zij nemen hun verlies en kiezen voor een ander produkt
herman echter niet, hij blijft wel  bij zijn klachten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2013 13:02 #44 door Herman

Inderdaad heeel wonderlijk al die foute Zumo's....
zou het niet aan je testmethodes kunnen liggen ?


Hallo Jar,

Ik ben in 2010 over gegaan naar de Zumo omdat ik probleemloos van een navigatie
apparaat gebruik wilde maken. Echter ik vondt de Zumo's nogal erg prijzig, tenminste
voor mij is 5 a 6 honderd euro erg veel.
Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd Navigon, Garmin mobile, Sygic,Tomtom.
Er is iets redelijks uit gekomen, echter mij koste het allemaal te veel vrije tijd !
Daar wilde ik vanaf, dus heb toch die dure Zumo gekocht.

Echter vanaf dat begin dat ik bezig ben met die Zumo, liep ik regelmatig tegen iets aan.
-SD herkennings probleem.
-MP3 geluid dat weg valt.
-Totale geluid dat weg valt.
-Delen v/d kaart die weg vallen.
-Bluetooth die niet naar behoren werkt.

Ondertussen hoor en lees je ook steeds meer over Garmin, met name van problemen
met de Zumo 550 en hoe Service onvriendelijk garmin werkt.
E..e.a. ontdek je zelf ook als je de klachten probeerd opgelost te krijgen bij Garmin.
De waypoint site laat ik die maar even erbuiten houden..... ::)

Ik had bij het tweede apparaat en de ervaring ondertussen met Garmin etc
al het idee dat dit niet snel opgelost ging worden.
Kortgaand ik was vooral bezig met software dowmloaden (ach een nieuwe release probeerd U het nog maar eens !)
en probeer SD kaartje eens zo, of zo danwel dit ermee te doen, alle zonder resultaat.
Ik had de Zumo gekocht om probleemloos mee te kunnen rijden, en niet om thuis weer urenlang er me
bezig te zijn, en de gratis tester voor Garmin uit te hangen, dat doen ze maar lekker zelf........
Dus bij het tweede apparaat mijn geld al terug gevraagd.

Mijn "testmethodes" zoals je ze omschrijft is niks anders als van den beginnen het apparaat
gewoon te gebruiken op de motor en auto en bij het skeeleren etc.
Dan merk je gewoon dat het geluid wegvalt !?, hoef ik niks speciaals voor te doen, het ding valt gewoon uit !

En omdat ik vele verschillende apparaten gebruik hebt zoals gewone telefoons, smartphones,mp3 spelers,
mini discs,digitale receivers etc waar SD kaartjes in moeten danwel waar MP3 muziek uit komt.
En ik NIET EEN apparaat heb die ofwel het SD kaartje danwel uitval van muziek/geluid heeft,
kan het niet anders zijn dan dat het in de Zumo zit !!!
En omdat ik niet de enige blijk te zijn, Zumo probleem dus.

Hetzelfde geld voor de kaart uitval, dit gebeurd gewoon tijdens het navigeren.
Hier geld een uitzondering, hier ben ik mogelijk tegen aan gelopen omdat ik niet tevreden was
met sommige dingen die de Zumo deed en heb enkele instellingen gewijzigd.
Of dit hier aan ligt, ik ga het niet uit zoeken. Het zijn gewoon standaard instellingen die eenieder
kan wijzigen/kiezen. Zou dus gewoon probleemloos moeten kunnen !!
Maar of het door de gewijzigde instellingen komt, ik zoek het in ieder geval niet uit.

Idem voor het SD kaart probleem, al twee jaar laat Garmin er niks over los en laat ieder maar aanklooien.
En dan vraag jij af of het aan mijn test methodes ligt, en andere stellen dat ik drammerig ben.....

Bewijs is van de laatste release 4.8, na ruim twee jaar erkennen ze hiermee het bestaan v/h probleem.
Ja sommig kaartjes geven problemen, andere niet, maar het is aan Garmin om dit uit te zoeken
en op te lossen, ga ik mijn tijd niet mee verdoen (alhoewel ik er helaas al wel veel tijd heb ingestoken).

Naja, bluetooth the same story, daarom heb ik ook geen bluetooth headset gekocht en gebruik ik
nog steed gewoon een draadje. Maar koppelen met mijn Galaxy S (eerste generatie) gaat nog steeds
niet probleemloos. Ik heb ook een oudere Parrot bluetooth carkit, en den beginne wilde dit ook niet
vlekkeloos werken, echter Parrot brengt een update uit en het werkt......

Garmin heeft ondertussen al meer dan 15 software updates uitgebracht voor die Zumo 660
in twee jaar tijd....maar de meest gehoorde problemen die er al vanaf den beginnen zijn,
hoor je nog steeds.

En omdat ik helaas te veel tijd kwijt ben aan die Zumo en dus te weinig kan rijden maak
ik wel gebruik van de in de Zumo aanwezige simulatie mode.
Het bleek dat daar dezelfde dingen ook zichtbaar werden, geluid uitval en kaart uitval.

Verder heb ik geen Test methoden, behalve het ding gebruiken.

Mag jij zeggen of het aan mijn test methoden ligt danwel aan de Zumo....
En of het wel zo verwonderlijk is dat ik ze bij alle zes de Zumo's kan aantonen.

Groet,

Herman


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 16:52 #45 door Bikkel
Herman weet je wat mij opvalt
dat je iedere keer de zelfde storingen en klachten hebt
ik krijg langzaam het idee dat je iedere keer bij omruil de zelfde weer retour krijgt??????
of zeg ik nu iets stoms 8)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2013 18:31 #46 door Herman
@ Bikkel,

Lijkt, en dus dat idee kun je krijgen, maar dat is niet zo.
Sommige klachten komen bij iedere Zumo voor, andere wisselen.
Ik heb stellig niet de verwachting dat ik een Zumo in de handen zal krijgen
afkomstig van garmin die foutloos zal werken.
Verder doe ik relatief weinig met die Zumo, er zijn nog legio andere gebruikers
mogelijkheden, echter bij die paar dingen die ik tot nu toe gedaan heb met die Zumo
komt er wel iets boven drijven. En daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
Mede gezien de slecht handleiding die Garmin de Zumo heeft doen vergezellen.

Verder stuit het me erg tegen de borst hoe garmin met klanten en fouten omgaat.
Na ruim twee jaar en 15 software updates komt er wel een release voor het SD kaart probleem.
Garmin heeft NOOIT de moeite genomen haar klanten te informeren en ze maar laten
aanmodderen.

Bij mij was het bij de tweede Zumo en contact hebbende gehad met Garmin al duidelijk dat
het in de Zumo zat. Ik pas voor zo'n product en leverancier.


Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2013 10:36 #47 door Two Plugs
In de laatste ProMotor staat een 'grote GPS test'. Nuja, meer een Garmin-test. TomTom wordt bv in de kantlijn beschreven als 'na een jaar garantie ben je aan je lot overgelevert'. Dikke stukken over hoe goed Garmin het wel niet heeft geregeld...

Gelukkig (en helaas voor Herman...  :-\) weten we beter.  ;)
Tja. Het blijven Amerikanen, daar bij Garmin...

Gelukkig is de nieuwe TomTom Rider III op 15 februari jl gepresenteerd. Dit keer met GRATIS kaartupdates. Heb je ook geen Live hoedanook abo van Garmin meer nodig...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 10:57 #48 door NiCoAT

Als we eens beginnen door alle Zumo's te vervangen voor een TomTom Rider III, Magelan, Navigon oid maak je al een duidelijk statement... Niet dat ze er bij Garmin wakker van zullen liggen. Denk ook niet dat ons cluppie erg veel in de Garmin-melk te brokkelen heeft.


Navigon is ook Garmin

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2013 16:08 #49 door Two Plugs
Moet natuurlijk schrijven: TTR III = TTR5. Om voor mij onbekende reden heet de 4e TomTom Rider dus de TTR5...  ;D

Anyway... ik was er (al lang) klaar mee, Herman. Als ik in je schoenen zou staan, zou ik subiet mijn rechtbijstandverzekering in de strijd gooien. Alleen al dreigen met de ARAG was bv bij een fout uitgevoerde reparatie aan Karinda's auto (schade door onzorgvuldig handelen in de werkplaats en het herstel vervolgens wél in rekening brengen) goed voor een excuus en kwijtschelden van de factuur...

Zal elders ff een updatetje schrijven over mijn Urban Rider ervaringen hiero in Ierland.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 23:12 #50 door Herman
weer even een update.....l
na nog een 7e zumo toegestuurd te hebben gekregen, die ik niet wilde aannemen van Ptt, wordt het pakketje door de buurvrouw aangenomen......mag niet,je moet er persoonlijk voor tekenen. Dus zit je er toch weer mee opgezadeld.
Kun je het weer op eigen kosten terug sturen. Het pakketje is ongeopend retour gegaan, blijkt het niet compleet te zijn....
trammelant dus wederom. Maar na diverse mailtjes en telefoontjes en na goed twee maanden,vandaag het bericht dat het volledige bedrag overgemaakt is (en blijkt gestort). Dit is dus van de winkel waar de zumo gekocht was....
Het geld van de lifetime update,andere winkel, heb ik dus nog niet terug, of dit nog komt....?
Niet echt blij, wel 486 euro terug.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 14:18 #51 door Waffie
en wat voor gps wordt het nu...
misschien een tom tom...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 15:53 #52 door Sandra

weer even een update.....l
na nog een 7e zumo toegestuurd te hebben gekregen, die ik niet wilde aannemen van Ptt, wordt het pakketje door de buurvrouw aangenomen......mag niet,je moet er persoonlijk voor tekenen. Dus zit je er toch weer mee opgezadeld.
Kun je het weer op eigen kosten terug sturen. Het pakketje is ongeopend retour gegaan, blijkt het niet compleet te zijn....
trammelant dus wederom. Maar na diverse mailtjes en telefoontjes en na goed twee maanden,vandaag het bericht dat het volledige bedrag overgemaakt is (en blijkt gestort). Dit is dus van de winkel waar de zumo gekocht was....
Het geld van de lifetime update,andere winkel, heb ik dus nog niet terug, of dit nog komt....?
Niet echt blij, wel 486 euro terug.....


Dus zumo-worstelen is je nieuwe hobby? ;D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 16:55 #53 door Two Plugs
Kun je dus nu een nieuwe TTR 5 kopen, Herman. En aangezien dat 'live time kaartupdates' bij de TTR5 gewoon STANDAARD zijn, hoef je er ook niets bij te leggen - sterker nog, je houdt geld over... ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 18:29 #54 door Waffie
en na aankoop hou je nog geld over....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 19:45 #55 door mauppie

Kun je dus nu een nieuwe TTR 5 kopen, Herman. En aangezien dat 'live time kaartupdates' bij de TTR5 gewoon STANDAARD zijn, hoef je er ook niets bij te leggen - sterker nog, je houdt geld over... ;)


Heb je aandelen in deze firma? :-X

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 21:42 #56 door Peter

In de laatste ProMotor staat een 'grote GPS test'. Nuja, meer een Garmin-test. TomTom wordt bv in de kantlijn beschreven als 'na een jaar garantie ben je aan je lot overgelevert'. Dikke stukken over hoe goed Garmin het wel niet heeft geregeld...


Dit zal niemand verbazen die een klein beetje weet hoe afhankelijk uitgevers van tijdschriften zijn van de advertentie inkomsten. Daarbij weten de schrijvers van de stukjes ook nog heel goed welk bedrijf ze op een leuke locatie in een 5-sterren hotel heeft vertroeteld toen ze kennis mochten maken met de nieuwste uitvoering van hun product. Die willen de volgende keer weer gewoon op de lijst staan voor een uitnodiging.

Geloof je niet dat het zo werkt? Neem dan even het laatste artikel in gedachten over een nieuwe motor of een nieuw product en probeer te herinneren op welk prachtig eiland of mooie stad deze is getest... Na jaren als professioneel fotograaf te hebben gewerkt kan ik er een flink verhaal over schrijven. Geloof geen artikeltjes over producten en productvergelijkingen in tijdschriften. Ga altijd af op gebruikerservaringen!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 13:13 #57 door Two Plugs

Heb je aandelen in deze firma? :-X


Nee. Jij wel van Garmin? Garmin wordt in mijn beleving ontzettend overgewaardeerd, Maurits. En net als Herman 'test' ik ook door gewoon gebruik en direct vergelijk. Tot nu toe kwam de Urban Rider in vergelijk met de Zumo er gewoon beter uit - zowel in directe navigatie als overige features. TomTom heeft ook tekortkomingen. Maar de mensen bij TomTom hebben de laatste 2, 3 jaar ook ontzettend veel bijgeleerd ten voordele van de klant en gebruiker. Met de nieuwe Rider 5 is het alleen nog maar verbeterd.

Maar als TomTom een verbintenis aangaat met het eveneens Nederlandse Tyre zodat je nu (eindelijk!) dezelfde route en trackmogelijkheden hebt als bij Garmin, is het eerste wat Garmingebruikers roepen dat Tyre niet op een Apple werkt... ;)

OT: de reactie van Garmin s*cks big time, maar daar waren we het met elkaar al over eens.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2013 07:01 #58 door Peter

Maar als TomTom een verbintenis aangaat met het eveneens Nederlandse Tyre zodat je nu (eindelijk!) dezelfde route en trackmogelijkheden hebt als bij Garmin, is het eerste wat Garmingebruikers roepen dat Tyre niet op een Apple werkt...


Ook ik ben een bijzonder tevreden Tomtom rijder die wel graag tracks zou willen kunnen maken op een eenvoudige manier en deze eenvoudig delen. Daar zou Tomtom eens meer werk van moeten maken. Het Apple probleem is zeker niet alleen Garmin kritiek, dat is gewoon het negeren van een groot deel van je gebruikers. Ze zetten toch ook niet alleen Friestalige instructies op het apparaat?

Service van Tomtom bevalt me verder prima. Laatst nog een mail gestuurd met vragen over een koppelingsprobleem met Scalarider en binnen twee dagen een Nederlandstalige mail met instructies. Bleek uiteindelijk een probleempje met de kanalen op de Scalarider.

(oh ja, geen aandelen  ;))

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden